
Masz taki przycisk na lusterku? Rozwiązuje poważny problem, o którym mało się mówi
Jedną z podstaw bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem, jest odpowiednia widoczność. W warunkach drogowych nie brakuje niestety czynników utrudniających nam obserwację otoczenia, ale z niektórymi z nich możemy łatwo poradzić sobie dzięki odpowiedniemu wyposażeniu. Tak jest na przykład z przyciskiem na lusterku wstecznym.
Jak ograniczyć oślepianie podczas jazdy nocą?
Największe problemy z widocznością kierowcy mają w nocy. Wiemy, bardzo odkrywcze, ale nie chodzi nam o fakt, że jest ciemno. Oprócz ciemności kierowcy często muszą borykać się także z oślepiającymi ich pojazdami.
W teorii problem oślepiania powinny rozwiązać odpowiednio ustawione światła. Odpowiednio, czyli skontrolowane przez diagnostę, a także właściwie ustawione przez kierującego na wysokość, co regulujemy zwykle za pomocą pokrętła. Uwaga – światła z automatyczną regulacją wysokości, także trzeba okresowo sprawdzać i w razie potrzeby kalibrować.
Oślepianie innych powoduje także nieumiejętne korzystanie ze świateł drogowych (długich), ale może powodować je także ukształtowanie terenu.
Policjanci byli w szoku – tak zaśmieconego auta jeszcze nie widzieli
Jak działa lusterko fotochromatyczne?
Bardzo irytujące podczas jazdy po zmierzchu, bywają światła w samochodzie, który jedzie za nami. Nawet jeśli wszystko ma ustawione prawidłowo, to i tak widoczne są w lusterku wstecznym i mogą nas rozpraszać podczas jazdy, szczególnie jeśli na drodze nie ma innych źródeł światła.
Z pomocą w takich sytuacjach przychodzi lusterko fotochromatyczne. Wyposażone jest ono w czujnik światła i jeśli wykryje on takie właśnie punktowe oślepianie, przyciemni powierzchnię lustra. Aby jednak działało, musimy wcisnąć przycisk znajdujący się na nim. Nie zawsze przecież możemy uważać, że jest nam ono potrzebne.
Co robi dźwignia lub języczek pod lusterkiem?
Lusterko fotochromatyczne to bardzo przydatny dodatek, ale nieobecny w starszych samochodach, a także w nowszych należących do niższych klas. W takich autach stosuje się lusterka z umieszczoną pod nimi dźwigienką, zwaną też języczkiem. Przestawienie powoduje zmianę kąta ustawienia lustra, pod którym znajduje się tryb nocny. Lustro jest wtedy przyciemnione i światła pojazdów z tyłu nas nie będą oślepiały.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: