Przeszeregowanie w Hiszpanii
Jeśli mają zdarzać się usterki, awarie i błędy to lepiej teraz niż za piętnaście dni...
Mimo problemów z chłodzeniem systemu KERS Kimi Raikkonen uzyskał dzisiaj najlepszy czas na Circuit de Catalunya. Kierowca Ferrari przeprowadzał kompletną symulację wyścigowego weekendu z trzema sesjami kwalifikacyjnymi. Z właściwym sobie spokojem Fin stwierdził, że niewielkie problemy jakie się pojawiają zostaną z pewnością rozwiązane a jego zespół jest bardzo dobrze przygotowany do sezonu. Był to dla Kimiego ostatni dzień testów poprzedzających start w GP Australii.
Kazuki Nakajima, Williams |
Foto: Williams
|
Kazuki Nakajima uzyskał dzisiaj drugi czas – o 0,6 sekundy gorszy od kierowcy Ferrari. Jakoś mało mówi się o zespole Franka Wiliamsa. Cichutko przygotowują się do sezonu. Jak stwierdził Japończyk zespół nie napotyka większych kłopotów i wykonuje założony plan.
Po raz pierwszy za kierownicą Brawn GP 001 usiadł dzisiaj Rubens Barrichello. Jeden z najstarszych zawodników w stawce F1 nie krył swojego zadowolenia, że w końcu po tak długim oczekiwaniu mógł sprawdzić jak prowadzi się nowy samochód. Brazylijczyk nie miał najmniejszego problemu z przejechaniem 111 okrążeń i był wolniejszy tylko o niecałe 0,6 sekundy od Kimiego Raikkonena.
Wydaje się, że w dobrej i stabilnej formie znajduje się zespół Toyoty. Jarno Trulli po pracy nad ustawieniami wykonywał szereg długich przejazdów uzyskując czwarty czas dnia. Włoch stwierdził, że samochód cechuje wysoka niezawodność a on sam czuje się przygotowany do pierwszego wyścigu.
Sebastien Buemi, Toro Rosso testuje w garażu |
Foto: Red Bull
|
Na hiszpańskim torze do pracy przygotowywało się także dwóch kierowców Toro Rosso. Niestety, po 14 okrążeniach, które przejechał Sebastien Bourdais współpracy odmówiło przednie zawieszenie STR4 (właśnie kłopoty z przednim zawieszeniem były podobno powodem opóźnień w prezentacji nowego bolidu Toro Rosso). Zespół musiał niestety czekać na dostarczenie części zamiennych z Faenzy we Włoszech, w związku z czym Sebastien Buemi przeprowadzał podstawowe testy systemów siedząc w swoim samochodzie w garażu.
Zastanawiać może ponownie dziesiąty czas Heikki Kovalainena. McLaren Mercedes w tegorocznej specyfikacji już drugi dzień z rzędu plasuje się na końcu stawki. Nie chce mi się wierzyć, że zespół zajmuje się wszystkim innym poza uzyskiwaniem jak najlepszych czasów. Jutro będziemy mieć możliwość dowiedzieć się jak z samochodem radzi sobie Lewis Hamilton.
Nieoficjalne czasy:
1. Kimi Raikkonen, Ferrari F60, 1:20.314
2. Kazuki Nakajima, Williams FW31, 1:20.907
3. Rubens Barrichello, Brawn BGP 001, 1:20.966
4. Jarno Trulli, Toyota TF109, 1:21.182
5. Mark Webber, Red Bull RB5, 1:21.347
6. Nick Heidfeld, BMW Sauber F1.09, 1:21.615
7. Adrian Sutil, Force India VJM02, 1:21.834
8. Fernando Alonso, Renault R29, 1:21.937
9. Heikki Kovalainen, McLaren MP4-24, 1:21.991
10. Sebastien Bourdais, Toro Rosso STR4, 1:23.039
11. Sebastien Buemi, Toro Rosso STR4, –
Naszych ulubieńców w akcji można obejrzeć poniżej:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: