Przeładowana ciężarówka z bardzo długą listą usterek
O ponad 5 ton za dużo ważyła ciężarówka przewożąca ziemię, którą zebrano w trakcie prac związanych z utrzymaniem dróg. Wywrotkę skontrolował patrol dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego i ujawnił poważne usterki stanu technicznego.
Na terenie powiatu legnickiego inspektorzy dolnośląskiej ITD zauważyli ciężarówkę przewożącą ziemię zebraną z pobocza jednej z dróg. Kierowca nie zabezpieczył ładunku sypkiego plandeką, a jego ilość wskazywała na możliwość przeładowania pojazdu.
Ciężarówka została zatrzymana i skierowana do punktu kontrolnego w Legnicy. Tam została zważona i poddana szczegółowej kontroli. Dopuszczalna masa całkowita została przekroczona o ponad 5 ton. Oprócz tego okazało się, że zapis określający DMC w dowodzie rejestracyjnym pojazdu jest niezgodny z przepisami – zamiast 26 ton został określony na 34,5 tony.
Stan techniczny samochodu też wzbudzał poważne zastrzeżenia inspektorów ITD. Stwierdzono nieszczelność układu pneumatycznego i układu wydechowego, wycieki płynów eksploatacyjnych oraz niesprawność oświetlenia. Inspektorzy skierowali ciężarówkę do najbliższej stacji kontroli pojazdów. Oprócz wcześniej wykrytych usterek stwierdzono rozbieżności sił hamowania pomiędzy kołami na drugiej i trzeciej osi pojazdu o ponad 70%. Miało to istotny wpływ na stabilność pojazdu podczas hamowania. Stwierdzono też nadmierny luz na połączeniach sworzniowych dwóch podłużnych drążków kierowniczych. Sworzeń mocujący ucho resoru do elementu podwozia był wysunięty ze swojego gniazda, co stwarzało zagrożenie utraty stabilność przedniej osi pojazdu.
Stwierdzone nieprawidłowości zagrażały nie tylko bezpieczeństwu kierowcy ciężarówki, ale również innym użytkownikom dróg. Za szereg ujawnionych naruszeń inspektorzy dolnośląskiej ITD wszczęli postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary wobec przewoźnika. Ponadto zatrzymali dowód rejestracyjny niesprawnego pojazdu i wydali zakaz dalszej jazdy. Kierowcę ukarano dwoma mandatami.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: