Agnieszka Serafinowicz

„Wesoły” autobus i przejazd kolejowy

Przejazd kolejowy to miejsce wymagające szczególnej uwagi i koncentracji. Ten kierowca najwyraźniej był skoncentrowany na czymś innym.

Spis treści

Nie wiemy, co miał w głowie kierowca autobusu komunikacji miejskiej w Zabrzu, który zignorował nie tylko sygnalizator świetlny na strzeżonym przejeździe kolejowym, ale też opuszczające się zapory. Tajemnicę częściowo wyjaśniło badanie przeprowadzone po zatrzymaniu kierowcy. Nie chodzi o alkohol.

Przejazd kolejowy vs kierowca autobusu

Do opisywanego zdarzenia doszło w środę przed 14:00 na strzeżonym przejeździe kolejowym w Zabrzu na ulicy Ziemskiej. Kierowca autobusu, pomimo migającego sygnalizatora, zlekceważył znak świetlny na strzeżonym przejeździe kolejowym i z pełną prędkością wjechał w zaporę, która się zamykała. Wyłamując rogatkę kontynuował kurs, jak gdyby nic się nie stało. O sprawie poinformował oficera dyżurnego zabrzańskiej komendy dróżnik kontrolujący ów przejazd kolejowy.

Przejazd kolejowy i zatrzymanie kierowcy, była niespodzianka

W Polsce w zasadzie wszystkie strzeżone przejazdy kolejowe są już monitorowane, policjanci po sygnale od dróżnika, nie mieli zatem problemu z ustaleniem sprawcy zdarzenia, którego dość szybko zatrzymał wysłany w ślad za autobusem patrol.

Mundurowi sprawdzili jego stan trzeźwości oraz użyli narkotestera. Właśnie badanie narkotesterem wskazało, że 59-letni mieszkaniec Zabrza może być pod wpływem marihuany. Od kierowcy pobrano próbki krwi do dalszych badań. Raczej prędko za kółko kolejnego autobusu nie wsiądzie.

przejazd kolejowy

Przejazd kolejowy – wykroczenia karane są surowo

Warto przypomnieć, że takie wykroczenia jak:

  • naruszenie zakazu objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżanie na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone,
  • zatrzymanie pojazdu na przejeździe kolejowym oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu,
  • wjeżdżanie na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy,
  • wyprzedzanie pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim,
  • omijanie pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przed przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu,
  • niestosowanie się do znaków i sygnałów drogowych (w tym „stop”, „stop pierwszeństwa”, „sygnał czerwony pulsujący”),
  • wchodzenie na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone, lub rozpoczęto ich opuszczanie

są zgodnie z najnowszym taryfikatorem mandatów i punktów karnych karane bardzo dotkliwie wielotysięcznymi mandatami i kilkunastoma punktami karnymi. Tak wysokie kary to nie przypadek, naruszenie przepisów związanych z przejazdami kolejowymi może być szczególnie tragiczne w skutkach. Zobaczcie też wideo z przejazdu autobusu, jak widać kierowca nie zachował się racjonalnie:

Komentarze:

Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze