Przedostatni weekend F1 w tym sezonie
Na dwa wyścigi przed zakończeniem walki o mistrzostwo świata 2010 w Formule 1 ciągle jeszcze czterech kierowców ma szanse na sięgnięcie po tytuł. Uśmiechnięte twarze zawodników świadczą, że piątkowa słoneczna pogoda w Brazylii, pozytywnie nastraja ich przed wyścigiem.
Dzisiaj byli najszybsi… |
fot. Red Bull
|
Wszystko może jednak rozstrzygnąć się na torze Interlagos. Wystarczy spojrzeć na początek tabeli klasyfikacyjnej. Wydaje się, że największe szanse dzisiaj ma Fernando Alonso. Kierowca Ferrari, po GP Korei, objął prowadzenie z przewagą 11 punktow nad Markiem Webberem. Jak jednak wiadomo, wiele może się jeszcze zdarzyć! Tym bardziej, że na sobotę zapowiadany jest deszcz.
Poz. |
Kierowca |
Narodowość |
Zespół |
Punkty |
1 |
Fernando Alonso |
Hiszpania |
Ferrari |
231 |
2 |
Mark Webber |
Australia |
Red Bull |
220 |
3 |
Lewis Hamilton |
Wielka Brytania |
McLaren-Mercedes |
210 |
4 |
Sebastian Vettel |
Niemcy |
Red Bull |
206 |
5 |
Jenson Button |
Wielka Brytania |
McLaren-Mercedes |
189 |
Jaki układ miejsc potrzebny jest Alonso w GP Brazylii, aby mógł zagwarantować sobie tytuł już podczas tego weekendu? Można dokonać prostego porównania punktów kierowcy Ferrari i Marka Webbera.
Czy Fernando Alonso będzie w stanie sięgnąć po raz 3. tytuł Mistrza Świata? |
fot. Ferrari
|
* Alonso wygrywa, Webber 5. lub niżej
* Alonso 2., Webber 8. lub niżej
* Alonso 3., Webber 10. lub niżej
Co do pozostałych kierowców, to liczba permutacji pozwalających im pozostać w grze jest bardzo duża. Za każdą wygraną kierowcy otrzymują 25 punktów, więc zarówno obydwaj zawodnicy Red Bulla jak i Lewis Hamilton teoretycznie mogą jeszcze zostać Mistrzami Świata. Musieliby jednak zdecydowanie wyprzedzić dwóch pierwszych w klasyfikacji zawodników.
Podczas 1. sesji treningowej najszybsi byli Sebastian Vettel i Mark Webber. Ich największy rywal – Alonso uzyskał dopiero 12 czas i zakończył trening dość niespodziewanie, kiedy jego samochód odmówił współpracy i zatrzymał się po prostu na torze.
Po GP Korei w walce o tytuł przestał się liczyć Jenson Button |
fot. Red Bull
|
Wyglądało to tak, jakby mu zabrakło paliwa, a poważnie rzecz biorąc mógł to oczywiście być kłopot z silnikiem czy układem hydraulicznym. Warto w tym momencie przypomnieć, że Hiszpan, tak jak i pozostali zawodnicy, wykorzystał już regulaminowy przydział silników w obecnym sezonie. Swoje szanse na kontrakt w przyszłym sezonie zdaje się pogrążać Vitalij Pietrov. Dzisiaj, popełnił błąd i rozbił swój bolid w zakrętach 6. W tym samym zakręcie wypadł zresztą chwilę później Kamui Kobayashi.
Wyniki 1. sesji treningowej na torze Interlagos:
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1’12.328 |
– |
2 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1’12.810 |
0.482 |
3 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1’12.845 |
0.517 |
4 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1’13.267 |
0.939 |
5 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1’13.370 |
1.042 |
6 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’13.516 |
1.188 |
7 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1’13.546 |
1.218 |
8 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’13.643 |
1.315 |
9 |
22 |
Nick Heidfeld |
Sauber-Ferrari |
1’14.000 |
1.672 |
10 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1’14.004 |
1.676 |
11 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1’14.155 |
1.827 |
12 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’14.246 |
1.918 |
13 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1’14.259 |
1.931 |
14 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1’14.370 |
2.042 |
15 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’14.395 |
2.067 |
16 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1’14.487 |
2.159 |
17 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1’14.618 |
2.290 |
18 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1’14.734 |
2.406 |
19 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1’15.603 |
3.275 |
20 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1’15.860 |
3.532 |
21 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1’16.057 |
3.729 |
22 |
25 |
Jerome d’Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
1’16.707 |
4.379 |
23 |
20 |
Christian Klien |
HRT-Cosworth |
1’16.839 |
4.511 |
24 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1’17.360 |
5.032 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: