Przed Grand Prix Singapuru
Nadeszła jesień i do końca sezonu F1 pozostało już tylko pięć wyścigów. 15 runda sezonu 2010 odbędzie się w najbliższą niedzielę w Singapurze. Zanim rozpocznie się więc kolejny weekend wyścigowy, warto zapoznać się z najnowszymi informacjami.
Tor w Singapurze |
rys. Banaszkiewicz
|
Zespołom F1 pozostały mniej niż dwa miesiące walki. Najpóźniej w Abu Dhabi – 14 listopada, dowiemy się kto zostanie Mistrzem Świata F1 2010!
Przypominamy, że przed nami ponownie „nocny wyścig”!
Bernie Ecclestone wspomniał ostatnio,
że jego pomysł wprowadzenia medali, a co za tym idzie przyznania tytułu temu, kto zdobędzie w trakcie sezonu największą liczbę zwycięstw, powinen zostać ponownie rozpatrzony, ponieważ nowy system punktacji nie wnosi istotnych zmian. Liderem w klasyfikacji kierowców jest dzisiaj Mark Webber
i tak się składa, że ma on także największą liczbę zwycięstw, więc tak czy owak do najbliższej niedzieli nic się nie zmienia.
W trakcie czwartkowej konferencji prasowej Australijczyk powiedział, że Marina Bay Circuit jest dla Red Bulla bardziej sprzyjającym torem niż te, na których odbyły się ostatnie dwa wyścigi. Mark Webber nie miał zbyt wiele szczęścia w poprzednich wyścigach w Singapurze – nie ukończył ich – raz z powodu awarii skrzyni biegów, drugi z powodu awarii hamulców. Miejmy nadzieję, że 3. występ na tym torze będzie zdecydowanie bardziej dla niego udany. Prognostycy zapowiadają opady w trakcie najbliższego weekendu. Jak zauważył Webber, kierowcy nie jeździli jeszcze na torze ze sztucznym oświetleniem podczas deszczu. W związku z tym, chyba najlepiej byłoby, aby opady pojawiły się jak najwcześniej, aby można sprawdzić jak sprawuje się oświetlenie w takich warunkach jaka jest widoczność.
Czwartkowa konferencja prasowa – na pierwszym planie Mark Webber i Nick Heidfeld |
fot. Sauber
|
W najbliższy piątek po raz pierwszy w tym sezonie pojawi się na torze Nick Heidfeld. Niemiec powraca do zespołu BMW Sauber Ferrari, w którym do tej pory jeździł Pedro de la Rosa. „Quick Nick” jest oczywiście zachwycony tą perspektywą. Jak sam stwierdził, nie jest to łatwy sezon dla niego, a tor Marina Bay także nie należy do najłatwiejszych. Od początku sezonu jako trzeci kierowca w Mercedes GP nie miał okazji jeździć. Udało mu się to ostatnio, w roli kierowcy testowego firmy Pirelli za kierownicą Toyoty. Nie przejechał natomiast ani jednego kilometra w tegorocznym samochodzie BMW Sauber Ferrari, a także nie zna różniących się od zeszłorocznych opon. Będzie więc musiał w najbliższy piątek szybko się uczyć! Zobaczymy, jak da sobie więc radę po powrocie…
Wieczorne i nocne „zajęcia” F1 w Singapurze, wg czasu polskiego odbywać się będą w następujących godzinach:
Piątek, 24 września 2010
Trening 1 12:00 – 13:30
Trening 2 15:30 – 17:00
Sobota, 25 września 2010
Trening 13:00 – 14:00
Kwalifikacje 16:00
Niedziela, 26 września 2010
Wyścig 14:00
Więcej informacji o Marina Bay Street Circuit znajdziecie tutaj.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: