Prodrive Hunter – terenowy hypercar wart miliony. Do „setki” przyspiesza w mniej niż 4 sekundy
Czy jest na świecie fan motorsportu, który nie chciałby postawić w garażu auta, które stanęło na podium w legendarnym Rajdzie Dakar? Jeśli ma się odpowiednio gruby portfel to można je zamówić i jeździć nim po drogach i bezdrożach.
Prodrive Hunter to terenowy hypercar, który został zbudowany w oparciu o pojazd rajdowy, startujący w Rajdzie Dakar. Sebastien Loeb za kierownicą BRX Huntera T1+ wywalczył w Rajdzie Dakar 2022 drugie miejsce.
„Drogowa” wersja Huntera nie różni się zbyt od rajdowego odpowiednika. Auto zostało jedynie poddane modyfikacjom dającym możliwość dopuszczenia do ruchu. W niektórych miejscach klatka bezpieczeństwa stanowiąca jednocześnie rurową konstrukcję nośną została obudowana, a kompozytowe nadwozie pozbawiono wnęk na koła zapasowe.
W kabinie czekają na kierowcę kubełkowe fotele i sześciopunktowe pasy. Nie usunięto też systemu gaśniczego z rajdową homologacją. Zmodyfikowano natomiast wyświetlacz kierowcy, na którym są wszystkie najważniejsze wskazania z prędkościomierzem. W środkowej części kokpitu znajdują się elementy odpowiedzialne za sterowanie funkcjami jak w każdym aucie drogowym.
Prodrive Hunter napędza 3,5-litrowa jednostka pochodząca od Forda z podwójnym doładowaniem. Generuje ona 600 KM i 700 Nm, które trafiają na cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni sterowanej łopatkami. Do „setki” przyspiesza w mniej niż 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to około 300 km/h.
Prodrive Hunter został wyceniony na 1,25 miliona funtów, co w przeliczeniu daje 7 milionów złotych. Szef Prodrive, David Richards twierdzi, że auto najlepiej sprawdzi się na bliskowschodnich pustyniach i to właśnie na Bliski Wschód trafiły pierwsze modele samochodu. Szejkowie będą mogli pojeździć, ocenić i zamówić samochody budowane zgodnie ze specyfiką klienta.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: