Europejska premiera BYD Sealion 7
BYD Sealion 7 to siódmy w pełni elektryczny samochód wprowadzony przez chińską markę na europejski rynek. Jest to też czwarty model z serii ,,Ocean”, do której należy już Dolphin, Seal i Seal U. Pierwsze modele mają dotrzeć do klientów jeszcze w tym roku.
Elektryczny chiński SUV BYD Sealion 7 jest kolejnym modelem, który już niedługo opuści fabryki i wyjedzie na ulice europejskich miast. Pojawienie się tego samochodu może wywołać zamieszanie na rynku motoryzacyjnym. SUV ma być rywalem dla głównych graczy w tym segmencie, którymi są między innymi Audi, Mercedes czy Toyota i Lexus.
Spis treści
BYD Sealion 7 – design modelu
Zaprojektowany przez Wolfganga Eggera Sealion 7, jak sama nazwa może wskazywać, należy do rodziny modeli, które wykorzystują język modelowy serii Ocean. Charakteryzuje go opływowy kształt sylwetki, pas przedni z motywem ,,X Face”, ,,pływające” przednie reflektory LED Dual U czy światła tylne rozciągające się na całą klapę i zwieńczone światłami awaryjnymi w kształcie ,,kropli wody”. W porównaniu do modelu Seal, Sealion 7 jest o 30 mm krótszy, ale aż o 160 mm wyższy.
Serce modelu BYD Sealion 7
SUV korzysta z najnowszej platformy podwozia zbudowanej od zera specjalnie dla samochodów elektrycznych. E-Platforma 3.0 zawiera też w sobie baterię BYD Blade, która stanowi serce całego samochodu.
Bateria ta opracowana została przez inżynierów marki BYD. Zajmuje ona mniej miejsca niż konwencjonalne baterie, ponieważ w tym wypadku ogniwa są ściśnięte w jeden pakiet, a nie rozłożone na kilka modułów. Ponadto, bateria wykorzystuje fosforan litowo-żelazowy (LFP), który jest bezpieczniejszy od ogniw litowo-jonowych i nie zawiera w sobie ani grama kobaltu, którego sposób wydobycia budzi wiele wątpliwości. Inżynierowie chwalą się też, że ich bateria jest bardziej odporna na ekstremalne temperatury i wytrzymuje więcej cykli ładowania.
Dane techniczne BYD Sealion 7
SUV Sealion 7 może pochwalić się wyjątkowym osiągnięciem w kwestii silnikowej. Dzięki staraniom inżynierów, samochód został wyposażony w najszybszy silnik elektryczny będący obecnie w produkcji masowej – może kręcić się z prędkością aż do 23 000 obr/min.
W zależności od wybranego napędu – RWD (Comfort) lub AWD (Design lub Excellence) – BYD Sealion 7 posiada jeden albo dwa silniki.
W wersji z napędem tylko na tył, silnik elektryczny umieszczony jest przy tylnej osi i generuje 230 kW (308 KM) mocy oraz 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Katalogowo pozwala to na osiągnięcie pierwszej ,,setki” w 6,7 sekundy i rozpędzenie się do 215 km/h.
Wybierając wersję z napędem na wszystkie koła, samochód wyposażony jest w dwa silniki, po jednym przy każdej osi. Silnik przedni generuje moc 160 kW (214 KM) i w połączeniu z tylnym łącznie daje kierowcy do dyspozycji 390 kW (522 KM) i 690 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zapewnia to szybsze o 2,2 sekundy przyspieszenie do ,,setki” (katalogowe dane: 4,5 sekundy) ale prędkość maksymalna pozostaje na tym samym poziomie.
Ciekawostką może być też zastosowany w samochodzie inteligentny system kontroli dopasowania momentu obrotowego do kół (iTAC). Przy zachwianiu stabilności samochodu, system odpowiednio dobiera moment obrotowy dla każdego koła, dzięki czemu samochód lepiej się prowadzi i nie wpada w poślizgi.
BYD Sealion 7 posiada też cztery tryby jazdy dostosowane do różnych sytuacji na drodze. Są nimi tryby:
- Eco – maksymalna wydajność i wydłużenie zasięgu
- Normal – wyważenie wszystkich parametrów samochodu
- Sport – mocniejsza reakcja na naciśnięcie pedału gazu
- Snow – poprawienie trakcji na śliskich nawierzchniach
Zasięg i ładowanie modelu BYD Sealion 7
Wraz z wyborem wersji napędowych i wyposażenia zmienia się też pojemność akumulatorów i zasięg samochodu.
Modele w wersji Comfort (napęd RWD) oraz Design (napęd AWD) dostępne będą dla klientów z akumulatorem Blade o pojemności 82,5 kWh. Według danych producenta, jednosilnikowa wersja Comfort przejedzie na pełnym ładowaniu do 482 km, a dwusilnikowa Design – do 456 km.
Najbogatsza wersja Excellence z napędem AWD i dwoma silnikami również będzie oferowana z baterią Blade, jednak jej pojemność będzie zwiększona do 91,3 kWh. Ma to zapewnić zasięg do 502 km na jednym ładowaniu.
Klienci, którzy wybiorą wersję Comfort lub Design będą mogli ładować samochód prądem o mocy do 150 kW. Ma to pozwolić na naładowanie samochodu z poziomu 10% do 80% w ciągu 32 minut. Natomiast w wersji Excellence posiadającej większy akumulator, będzie możliwe ładowanie prądem o mocy do 230 kW, a od 10% do 80% samochód ma się ładować 24 minuty.
BYD Sealion 7 dla kierowcy
Całkowita długość modelu Sealion 7 wynosi 4830 mm, a rozstaw osi to 2930 mm (o 10 mm większy niż w modelu Seal). Inżynierowie chwalą się, że w połączeniu z płaską podłogą tylnej części e-Platformy 3.0, BYD Sealion 7 zapewni komfort dla wszystkich podróżujących.
Pojemność bagażnika SUV-a wyniesie 520 litrów przy złożonych fotelach. Natomiast rozkładając fotele, wzrośnie ona do 1789 litrów. Dodatkowo przedni bagażnik będzie oferował 58 litrów pojemności, a w samej kabinie znajdzie się ponad 20 schowków.
Warto też zwrócić uwagę na to, że wnętrze będzie specjalnie wyciszone aby w jak największym stopniu ograniczyć hałasy dobiegające z zewnątrz. Zastosowane do tego zostanie dwuwarstwowe szkło laminowane w przednich drzwiach.
Nawet w wersji podstawowej Comfort przednie fotele i tylna kanapa będą podgrzewane (fotele dodatkowo wentylowane i regulowane elektrycznie). Najtańsza wersja oferuje też bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, obrotowy ekran dotykowy w środkowej części deski rozdzielczej (przekątna 15,6 cala), ekran kierowcy (przekątna 10,25 cala) i bezprzewodową ładowarkę oraz porty USB. Dodatkowo samochód będzie wyposażony w technologię Vehicle-to-Load (V2L), która będzie umożliwiała zasilanie przedmiotów codziennego użytku np.: lodówki, lampki czy ekspresu do kawy (moc zasilania do 3,3 kW).
Główne różnice między wersjami BYD Sealion 7
Oprócz różnic w układzie napędowym, wersje Comfort, Design i Excellence będą się też różniły kilkoma elementami wyposażenia. Różnicą między wersją Comfort a Design będą felgi. Tańsza wersja zostanie wyposażona w 19-calowe aluminiowe felgi, a droższa – w 20-calowe (również z aluminium). Natomiast wersja Excellence będzie wyróżniała się dodatkowo wyświetlaczem head-up i wnętrzem ze skóry Nappa (w przypadku Comfort i Design – skóra ekologiczna).
Samochód można będzie zamówić w jednym z czterech lakierów nadwozia – Atlantis Grey, Indygo Grey, Polar White lub Space Black – i w jednym z dwóch kolorów wnętrza – czarnym lub niebieskim.
Systemy elektroniczne BYD Sealion 7
SUV chińskiej marki będzie wyposażony w szereg systemów, które mają zapewnić komfort i bezpieczeństwo podróży. Będą to np. systemy:
- rozpoznawania znaków drogowych,
- inteligentnej kontroli ograniczenia prędkości,
- ostrzegania przed kolizją z przodu i z tyłu,
- ostrzegania przed ruchem poprzecznym z przodu i z tyłu,
- ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu,
- kontroli sygnalizacji świetlnej,
- wykrywania martwego pola,
- automatycznego hamowania awaryjnego,
- monitorowania zmęczenia kierowcy,
- ostrzegania przed rozproszeniem kierowcy.
Dodatkowo BYD Sealion 7 będzie wyposażony w przednie i tylne czujniki parkowania oraz 9 poduszek powietrznych.
BYD Sealion 7 w salonach
Nowy model chińskiej marki do salonów wjedzie już niedługo. Pierwsze samochody mają być dostarczane do klientów jeszcze przed końcem tego roku. Polska premiera modelu jest planowana na styczeń 2025 roku.
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Zostaw komentarz: