Prawie 50 pojazdów spłonęło na parkingu! Wszystkiemu winne auto elektryczne?
W pożarze, do którego doszło na ulicy Górczewskiej w Warszawie, spłonęło 46 pojazdów, stojących w parkingu podziemnym, a sama konstrukcja budynku mogła zostać naruszona. Według informacji, jakie pojawiły się w mediach, przyczyną pożaru mogło być elektryczne auto.
Zdarzenie miało miejsce w nocy z czwartku na piątek. Z niewyjaśnionych dotąd przyczyn w podziemnym garażu wybuchł pożar, który zniszczył lub uszkodził 46 pojazdów. Szczęśliwie nie rozprzestrzenił się on do części mieszkalnej i żaden z lokatorów nie ucierpiał. Nie jest jednak pewne, czy będą mogli oni wrócić do swoich mieszkań, ponieważ ogień naruszył konstrukcję budynku.
Eksplozja dosłownie rozerwała samochód! To nie była bomba, tylko ładujący się elektryk
Trochę światła na sprawę rzuciła Karolina Gałecka ze stołecznego ratusza, która w swojej wypowiedzi dla Radia Kolor zdradziła:
Najprawdopodobniej przyczyną był pojazd elektryczny, samochód lub hulajnoga, która znajdowała się w garażu. Łącznie spłonęło 46 pojazdów.
Potwierdzenia tych słów nie udało się nam znaleźć w żadnych oficjalnych komunikatach, ale scenariusz taki jest bardzo możliwy. Znane jest całe multum przypadków, w których podczas ładowania baterii dochodziło do uszkodzenia jednego z ogniw. Na skutek tego rozgrzewa się ono do bardzo wysokich temperatur i może zacząć się palić, nagrzewając i uszkadzając sąsiadujące ogniwa, rozpoczynając reakcję łańcuchową. Systemy zarządzające ładowaniem potrafią wykrywać i zapobiegać takim sytuacjom, ale zdarza się, że zawodzą.
Auto elektryczne stanęło w płomieniach i podpaliło dwa inne pojazdy!
Paląca się bateria litowo-jonowa powoduje pożar, który niezwykle trudno opanować i który może ponownie wybuchać już po ugaszeniu (zdławienie ognia nie musi oznaczać przerwania procesów chemicznych zachodzących w uszkodzonym akumulatorze). Czasami dochodzi wręcz do wybuchów, przez które tym łatwiej ogniem mogą zająć się sąsiadujące pojazdy lub elementy instalacji budynku.
W teorii pożar może wywołać także samochód hybrydowy plug-in, który korzysta przecież z takiego samego rodzaju baterii i systemu ładowania. Różnica leży jedynie w wielkości baterii, która choć ma kilkukrotnie mniejszą pojemność, również może sprawić, że całe auto spłonie. Odrzucilibyśmy za to sugestię, że mogła to być elektryczna hulajnoga. Mają one zbyt małe baterie, a ponadto hulajnoga, w przeciwieństwie do samochodu, nie składa się z całego mnóstwa łatwopalnych elementów.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Dobre