Poznań Motor Show 2017 – relacja, galeria, film

Liczby nie kłamią, Poznań Motor Show to gigantyczna impreza, która ponownie przyciągnęła tłumy entuzjastów koni mechanicznych.

W dniach od 6 do 9 kwietnia, Poznań Motor Show odwiedziło 135 023 miłośników motoryzacji, którzy przemierzając 10 pawilonów i teren otwarty, odwiedzili 170 wystawców. Na targach zaprezentowano 60 polskich samochodowych premier i 2 auta koncepcyjne.

Poznań Motor Show w pigułce – najważniejsze premiery wg Motocaina.pl

Ósma edycja jubileuszami stała
W Poznaniu świętowano: 100 lat Mitsubishi, 90-lecie Volvo, 70 lat Ferrari, 50. rocznicę AMG.

Niemiecki koncern na rekordowych 2000 m² zaprezentował 40 aut marki AMG. Dlaczego właśnie tu? Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla AMG w Europie – czwartym pod względem sprzedaży. Wyprzedzamy nawet Włochów. Trudno w to uwierzyć, ale Polacy w ubiegłym roku kupili 1100 modeli Mercedesa AMG. Sprzedażowych rekordów Mercedesa ostatnio było znacznie więcej – w sumie Mercedesy znalazły u nas 12 tys. nabywców – mówiła w Poznaniu Birgit Preusch, wiceprezes Mercedes-Benz Polska.

Zaprezentowane zostały najnowsze modele takie jak AMG GT Roadster oraz Klasa E 63 AMG S 4MATIC+ o mocy 612 KM. Największą perełką stoiska Mercedesa był jednak przywieziony prosto z Affalterbach zabytkowy Mercedes 300 SEL AMG (Rote Sau) – jeden z pierwszych i do dziś najbardziej rozpoznawalnych klasyków AMG z czasów powstania marki. Cymesem na stoisku był niesamowity concept car, futurystyczny, innowacyjny i zapowiadający kierunek, w jakim zmierza motoryzacja.

Firma Mitsubishi w Poznaniu obchodziła swoje setne urodziny. Specjalnie z tej okazji na Motor Show pojawił się Hiroshi Masuoka, dwukrotny zwycięzca rajdu Dakar. Ozdobą stoiska były Mitsubishi L200 w wersji Monster oraz Mitsubishi Adventure.

Na Targach Motor Show w Poznaniu Suzuki po raz pierwszy w Polsce zaprezentowało najnowszą generację modelu Swift.

Obok premierowego Porsche Panamera Sport Turismo na stoisku niemieckiej marki pojawiło się Porsche Panamera 4 E-Hybrid, a w strefie poświęconej transferowi technologii obok premierowego wyścigowego Porsche 911 GT3 Cup znalazła się topowa wersja seryjna Porsche 911: Turbo S. W części stoiska otwartej dla publiczności zobaczyć można było takie samochody jak: 718 Cayman, 718 Boxster, 911 Targa 4S, 911 Carrera 4 GTS, Panamera Turbo, Macan Turbo, Macan czy Cayenne GTS.

Citroën pokazał m.in. nowego Citroëna C3 oraz DS 7 Crossback.

U Fiata zwiedzający mogli przymierzyć się do kompletnej gamy Tipo, który przebojem wszedł na rynek oraz rodziny Fiata 500 – od bestsellerowej „500” przez nowoczesny crossover 500X po rodzinny minivan 500L. Dodatkowo atrakcją był 170-konny kabriolet Abarth 124 Spider.

Jedną z największych atrakcji stoiska Alfa Romeo była polska premiera SUV-a Alfa Romeo Stelvio, któremu towarzyszyła piękna Giulia oraz sportowy kabriolet 4C Spider.

Jeep pokazał nowego Compassa, ale i kompaktowego Renegade’a, Cherokee i Wranglera.

Volkswagen zaprezentował model Arteon, który w hierarchii aut Volkswagena plasuje się powyżej Passata. Pięciomiejscowe Gran Turismo jest więc stworzone dla tych, którzy poszukują pięciodrzwiowego auta o sportowej sylwetce, a przy tym funkcjonalnego w codziennym użytkowaniu. Pod maską znajdują się silniki o mocy od 150 do 280 KM. Na stoisku samochów uzytkowych królował nowy Crafter.

Główną atrakcją tegorocznego stoiska Seat był model Ibiza najnowszej generacji oraz najmocniejszego seryjnie produkowanego Leona Cupra o mocy 300 KM z napędem 4×4 w wersji ST, które po raz pierwszy pozwoliło SEAT-owi na pokonanie bariery 5 sekund w sprincie do setki. Niewątpliwą atrakcją była polska premiera Mii by COSMO, który powstał przy współpracy z popularnym magazynem Cosmopolitan.

Škoda pojawiła się z cztrema modelami: Citigo z przeprojektowaną przednią częścią i unowocześnionym wnętrzem, zmodernizowanym Rapidem, okrzykniętą już hitem Skodą Kodiaq (pierwszy SUV marki) oraz Octavia po faceliftingu.

Swoją 90. rocznicę w Poznaniu obchodziło także Volvo. Dla szwedzkiej marki ważniejsza była prezentacja całkiem nowego modelu XC60. I słusznie. Była to jedna z najbardziej oczekiwanych premier w Poznaniu, w której wnetrzu tkwi najnowsza platforma podwoziowa SPA, nowe silniki Drive-e, nowa architektura elektroniczna, design i systemy bezpieczeństwa.

Aston Martin zaprezentował swój sportowy supersamochód – DB11.

Najważniejszym elementem stoiska Kia było premierowo pokazane w Polsce jej pierwsze Gran Turismo – Stinger, auto w nadwoziu sedan i sylwetce coupé. Na stoisku byłszczały również dwa modele idealnie pasujące do miasta – nowe generacje modeli Picanto oraz Rio.

Land Rover zaprezentował nowego Discovery, SUVa z miejscem dla siedmiu dorosłych osób – model piątej generacji.

Zobacz też: Kobieta pracująca, czyli hostessy Poznań Motor Show 2017

Nowy SUV Peugeota 3008, który pojawił się w Poznaniu, to pierwszy SUV, który zdobył nagrodę COTY (Car of the Year 2017) w ciągu jej historii, a jednocześnie piąty model Peugeot, który został nią wyróżniony. W Poznaniu zostanie zaprezentowany także w sportowej wersji GT. Na stoisku Peugeot nie zabrakło również pozostałych SUV-ów marki – 5008, który będzie świętował w Poznaniu polską premierę i doskonale przyjętego na rynku 2008.

Głównym punktem ekspozycji marki Toyota był model Prius Plug-in Hybrid oraz C-HR Hybrid.

Honda zaprezentowała zupełnie nową generację modelu Civic Type R, którego produkcja ruszy już latem 2017 roku. Auto napędza zmodyfikowany silnik 2.0 VTEC TURBO (skonfigurowany z 6-stopniową przekładnią manualną) o mocy 320 KM oraz maksymalny momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm.

70-lecie Ferrari uświetniła prezentacja modelu 812 Superfast – prosto z salonu w Genewie.

Rolls-Royce Motor Cars zaprezentował na Poznań Motor Show modele: Ghost Extended Wheel Base, Dawn ‘Inspired by Fashion’ oraz Wraith Black Badge.

Infiniti pokazało Q60 coupe oraz niesamowity model Q60 coupe Project Black S, który korzysta z wyczynowego hybrydowego zespołu napędowego inspirowanego przez systemy odzyskiwania energii w Formule 1.

Hyundai zaprezentował i30 nowej generacji w wersji Wagon – drugi model z rodziny i30, po debiutującej właśnie w salonach wersji 5-drzwiowej oraz model Ioniq Plug-in

Volkswagen Group, największy wystawca targów, tradycyjnie już zajął cały pawilon 3A i podczas prezentacji zapewnił, że Polska jest strategicznym rynkiem dla grupy. Na targach oprócz nowego Craftera zaprezentowała całą gamę nowości. Od VW Arteona, nowego flagowego modelu, przez nowego Golfa, po Skodę Kodiaq, Porsche Panamera Sport Turismo i 911 GT3 Cup.

BMW w Poznaniu w tym roku postawiło zelektryzować publiczność. Pokazało m. in. nowy model z linii iPerformance – BMW 530e oraz Mini Countryman z napędem hybdydowym plug-in.

Za nami długo oczekiwany debiut marki Alpina. Polski importer marki, firma Auto Fus, zaprezentowała na swoim stoisku dwa modele Bmw Alpina: B5 Bi-Turbo, które zadebiutowało podczas salonu samochodowego w Genewie oraz BMW ALPINA B7 Bi-Turbo. Regularna oferta marki jest dostępna w salonie Auto Fus przy ul. Ostrobramskiej w Warszawie.

Maserati pokazało swoje Levante – pierwszy SUV w wersji GT. To świetne ukoronowanie 100-letniej historii marki. Napędzany silnikiem benzynowym 3.0 V6 wyprodukowanym przez Ferrari o mocy 430 KM lub dynamicznym silnikiem dieslowskim o mocy 275 KM. Na stoisku błyszczał również model Quattroporte – najnowszy model poliftingowy.

Audi wjechało na targi z modelem SQ5 oraz R8 Spyder. Ten ostatni to prawdziwy sportowiec: 540 KM, od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, prędkość maksymalna 318 km/h. Za właściwe „brzmienie” nowego Audi R8 Spyder V10 odpowiada zamontowany centralnie potężny silnik z podwójnym wtryskiem, wolnossący, 5,2-litrowy motor. Jego „ryczące dźwięki” – opcjonalnie moga być zwielokrotnione dzięki sportowemu układowi wydechowemu z lśniącymi czernią końcówkami rur wydechowych.

Ciekawostką było stoisko marki Tesla z modelami S i X. Pierwszy z nich przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,7 sekundy. Model X to z kolei jeden z najszybszych SUVów w historii. Dzięki napędowi na wszystkie koła i produkowanym po raz pierwszy na szeroką skalę drzwiom unoszonym do góry, ma komfortowe siedzenia dla siedmiu osób i mieści sporo bagaży. A to wszystko okraszone przyspieszeniem od zera do 100 km w 3,1 sekundy.

Dla miłośników pojazdów dwukołowych i quadów przygotowano pełne nowości ekspozycje. Liczne premiery, nowości z zakresu odzieży, części i akcesoriów. Wiele premier, niesamowite pokazy stuntu motocyklowego i quadów, połączonego z driftem w wykonaniu najlepszych zawodników, przyciągały tłumy. Dla osób pragnących podziwiać wyjątkowe, niecodzienne motocykle, dedykowano Mistrzostwa Polski Custom Festival, która wypełniły: długie i smukłe choppery, potężne cruisery, komfortowe baggery, zgrabne cafe racery, agresywne street fightery, klimatyczne motocykle w oldschoolowym stylu, imponujące trójkołowce oraz customy na bazie motocykli pochodzących z krajów byłego bloku wschodniego. Wszystkie te dwu i trójkołowe cudeńka zbudowane są przez ludzi obdarzonych niewyczerpaną wyobraźnią i zmysłem estetycznym, które łączą z wysokimi umiejętnościami warsztatowymi.

Dla tych, dla których samochód kampingowy jest idealnym rozwiązaniem na podróże i sposobem na spędzenie wolnego czasu, targi Poznań Motor Show dedykowały salon karavaningowy. Ciesząca się w tym roku dużym powodzeniem ta część ekspozycji była idealnym miejscem, by zaznajomić się z pełną ofertą dedykowaną pasjonatom zwiedzania świata bez zmartwień, którzy nade wszystko cenią sobie niezależność.

Atrakcji moc
Z okazji hucznie świętowanego podczas Poznań Motor Show, 50-lecia Mercedes-Benz AMG, organizatorzy nie zapomnieli o najmłodszych miłośnikach motoryzacji. Dzięki specjalnie przygotowanemu przez Mercedes-Benz, programowi plenerowemu dla najmłodszych dzieci miały okazję poznać zasady poruszania się po drodze. Do dyspozycji dla najmłodszych były samochodziki spod znaku trójramiennej gwiazdy oraz rowery. Dzieci, pod okiem instruktorów, na specjalnie przygotowanej trasie uczyły się prawidłowo odczytywać znaki, wykonywać skręty oraz podejmować bezpieczne decyzje.

Pod okiem kierowców ze Skoda Auto Szkoły można było również pokonać tor i wszystkie znajdujące się na nim przeszkody, m.in. rampę, huśtawkę, leśne wyboje czy piaszczyste podłoże. Tor został opracowany w sposób, pozwalający na zaprezentowanie szeregu nowych rozwiązań technologicznych, które znalazły zastosowanie w nowym SUV-ie ŠKODY, w tym kamera 360 czy system zapobiegający staczaniu się pojazdu podczas podjeżdżania na wzniesienie oraz zjeżdżania ze wzniesienia. W namiocie rejestracyjnym przy torze ŠKODA przygotowała także inne atrakcje, takie jak gra Beeper Ball Game (polega na jak najszybszym wyłączeniu przez zawodników pojawiających się sekwencyjnie lampek) czy Greenscreen, dzięki któremu każdy zawodnik zrobi sobie zdjęcie ze ŠKODĄ KODIAQ na jednym z trzech teł.

Niewątpliwą atrakcją Poznań Motor Show, była licząca 1100 m² „Strefa Land Rover”, na której w widowiskowy sposób zaprezentowane zostały możliwości nowego Land Rover Discovery. Była możliwość przetestowania nowego Discovery, na krótkim torze, symulującym jazdę terenową – strome podjazdy i zjazdy, możliwości jazdy samochodem w przechyle, a także możliwości maksymalnego wykrzyżu osi oraz skoku zawieszenia. Do dyspozycji byli wykwalifikowani instruktorzy Land Rover Experience.

Na terenie targów obok paliwonów można było obejrzeć stunterskie show i palenie gumy. Swój występ dali: Marcin „Korzeń” Głowacki – czołowy zawodnik, złoty medalista Mistrzostw Śwata Stunt Grand Prix 2016 fed. Ekstremalnych Sportów Motocyklowych oraz potrójny Mistrz Polski 2013-2016 w Stuntridingu. Aktualnie jeździ na motocyklu Kawasaki 636 2015 r. Popis umiejętności dał również Wojciech „Beku” Kozioł – czołowy Polski stunter, członek ekipy WHEELIEHOLIX i INFAMOUS TEAM, finalista zawodów Stunt Masters Cup 2016 w Dubaju – obecnie jeździ motocyklem Triumph Street Triple 675. Dla widzów wystąpił Sebastian Głowacki – brat Marcina. Jego motocykl to Yamaha R6. Widziałysmy także Piotra „Zalesia” Zalewskiego – najmłodszego stuntera w klasie regulaminowej w Polsce (14 lat), który swoją przygodę z motocyklami zaczął mając 4 lata. Stawkę stunterów zamykał Leszek „Leo” Gołaszewski, który dzięki swojej niekonwencjonalnej jeździe z wykorzystaniem ATV jest jednym z nielicznych tego typu akrobatów w Europie.

We współpracy Targów, Multikina, SKODA Auto Szkoły oraz marki Škoda, powstała inicjatywa, która ma się stać tradycją: wieczorny minifestiwal filmów motoryzacyjnych, gdzie obok klasyków kina znalazło się miejsce na prezentację krótkich filmów opisujących specyfikę poszczególnych marek ze szczególnym naciskiem na ich bezpieczeństwo. Dodatkową atrakcją dla uczestników była obejmująca powierzchnię niemal 100 metrów kwadratowych strefa Škoda Auto Lab, czyli gościnna wersja unikalnego w skali europejskiej laboratorium (z siedzibą w Komornikach).

Kolejna edycja Poznań Motor Show odbędzie się w dniach 5-8 kwietnia 2018 roku

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze