
Powstanie północna obwodnica Zakopanego? Nowa droga rozładuje zakopiańskie korki
Korki w Zakopanem to codzienność, szczególnie w czasie ferii zimowych i wakacji. Jest jednak szansa, że wkrótce się to zmieni. Władze miasta i województwa podpisały porozumienie na przygotowanie koncepcji północnej obwodnicy Zakopanego.
Burmistrz Zakopanego Leszek Dorula i Marszałek woj. Małopolskiego Witold Kozłowski podpisali umowę na opracowanie projektu przebiegu północnej obwodnicy Zakopanego. Obwodnica pozwoli rozładować ruch tranzytowy, który w tym momencie wjeżdża do miasta. Zwiększy się też bezpieczeństwo i zmniejszy natężenie ruchu.
Teren wyznaczony w planie zagospodarowania przestrzennego pod nową drogę przebiega wzdłuż Potoku Cicha Woda i rozpoczyna się w okolicach skrzyżowania ulicy Kasprowicza z ulicą Szymony, natomiast kończy się w okolicach ronda Solidarności.
Projekt ma być gotowy w przyszłym roku. Warta 700 tysięcy złotych inwestycja zostanie sfinansowana po połowie przez każdą ze stron. Marszałek Kozłowski zapewnił, że środku na realizację projektu są już zarezerwowane w budżecie państwa:
Obwodnica centrum Zakopanego to był problem nierozwiązany przez bardzo długi czas. Teraz podchodzimy do tego już bardzo poważnie. Podpisaliśmy dokument wydatkowania 700 tys. zł na koncepcję opracowania nowego szlaku komunikacyjnego, z czego połowę tej kwoty pokryje budżet Urzędu Marszałkowski Województwa Małopolskiego, a połowę miasto Zakopane.
Co ciekawe, pierwsze plany północnej obwodnicy Zakopanego powstały już w latach 70., ale nie doczekały się realizacji. W pierwotnych założeniach miała powstać droga mająca po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Obecny projekt jest skromniejszy. Zgodnie z założeniami powstanie droga z jednym pasem w każdą ze stron.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: