
Powstanie kolejny odcinek S19. To będzie spore wyzwanie dla inżynierów
11-,6-kilometrowy odcinek S19 zaplanowano do budowy w wyjątkowo trudnym terenie.
Droga ekspresowa S19 sukcesywnie zyskuje kolejne odcinki. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad właśnie wybrała wykonawcę jednego z nich. To podkarpacka część trasy między Babicą a Jawornikiem. Odcinek liczący 11,6 kilometra długości będzie nie lada wyzwaniem dla wykonawcy. Głównie z uwagi na zróżnicowane i trudne ukształtowanie terenu.
Umowa zakłada wykonanie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 11,6 km z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach plus pasem awaryjnym. W ramach projektu wybudowany zostanie także węzeł drogowy w rejonie miejscowości Strzyżów i Czudec. Będzie też MOP Jawornik.
Projekt zakłada także wybudowanie siedmiu estakad, z czego najdłuższa ma mieć aż 1,15 kilometra. Powstanie również sześć wiaduktów i trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich, jedno dla zwierząt dużych). Droga zostanie też wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska.

Jak informuje GDDKiA, planowany odcinek drogi ekspresowej S19 Babica – Jawornik przebiega przez teren o skomplikowanej budowie geologicznej. Teren ten charakteryzuje się różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny, które w przeważającej części są głębokimi jarami z płynącym w ich dnie ciekiem wodnym. W pobliżu planowanej trasy zlokalizowano łącznie 13 obszarów osuwiskowych. Budowa będzie więc sporym wyzwaniem dla wykonawcy.
Via Carpatia zyskuje kolejne odcinki
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 kilometrów długości i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Na Podkarpaciu będzie miała docelowo długość ok. 169 kilometrów.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: