
Powstaną nowe stacje ładowania i tankowania wodoru w Polsce. Dofinansowanie wyniesie 870 mln złotych
To dobra wiadomość dla właścicieli samochodów elektrycznych. W Polsce ma stanąć więcej stacji, gdzie będą mogli naładować swojego elektryka.
Komisja Europejska (KE), widząc rosnącą liczbę rejestracji „elektryków”, dopinguje do szybkiego tempa rozwoju infrastruktury. Dlatego wyznaczyła cel miliona punktów ładowania do 2025 roku. Ten plan może być jednak trudny do wykonania.
Komisja Europejska zgodziła się na wdrożenie polskiego programu pomocowego dla elektromobilności, co pozwoli na postawienie ładowarek i stacji tankowania wodoru po części ze środków NFOŚiGW.
Budżet na dofinansowanie w formie bezzwrotnej dotacji wyniesie łącznie do 870 milionów złotych. Zdecydowanie większa część środków zostanie przeznaczona na budowę lub przebudowę ogólnodostępnych stacji świadczących usługi ładowania. Tylko 100 milionów złotych zostanie przeznaczonych na rozwój transportu wodorowego.
Program pomocowy przewiduje dofinansowania na:
- budowę stacji ładowania o mocy nie mniejszej niż 22 kW, innej niż ogólnodostępna stacja ładowania,
- utworzenie punktu ładowania o mocy nie mniejszej niż 22 kW, wyłącznie na potrzeby własne.
- budowę ogólnodostępnej stacji ładowania o mocy nie mniejszej niż 50 kW,
- modernizację skutkującą przyrostem mocy stacji do mocy nie mniejszej niż 50 kW,
- budowę lub przebudowę ogólnodostępnej stacji wodoru.
O dofinasowanie będą mogły ubiegać się samorządy, spółdzielnie, przedsiębiorcy, wspólnoty mieszkaniowe i rolnicy indywidualni. Program ma być realizowany w latach 2021–2028, przy czym podpisywanie umów będzie się odbywać do 31 grudnia 2025 roku. Wydatkowanie środków finansowych potrwa do 15 grudnia 2028 roku.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
Janek - 2 listopada 2021
Tego jeszcze nie widziałem