Powrót modelu Stingray: Chevrolet Corvette 2014
Na salonie w Detroit kolejna intrygująca premiera. Chevrolet prezentuje najnowszy model Corvette Stingray.
Zapewnienia producenta są faktycznie obiecujące. Zgodnie z nimi, Chevrolet Corvette Stingray 2014 jest najmocniejszym produkcyjnym Chevroletem Corvette w historii, generującym według wstępnych danych 450 KM mocy (335 kW) i 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowy model jest też najszybszym modelem Corvette w dziejach – auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej czterech sekund. Co więcej, Stingray 2014 ma być też najoszczędniejszym modelem Corvette, jaki kiedykolwiek powstał, ponieważ w cyklu pomiarowym EPA 2013 jego zapotrzebowanie na paliwo będzie wynosiło jedynie około 9 l/100 km.
![]() |
fot. Chevrolet
|
Nowy Chevrolet Corvette Stingray dzieli z poprzednikiem zaledwie dwa elementy. W modelu zastosowano nowe podwozie, nową strukturę ramy, nową jednostkę napędową, jak również całkowicie nowy wygląd nadwozia i wnętrza.
Wnętrze zostało stworzone z wykorzystaniem włókna węglowego, aluminium, wykańczanych ręcznie elementów skórzanych. Są dwa nowe rodzaje foteli do wyboru – w każdym przypadku zastosowano lekką ramę wykonaną z magnezu.
Jeżeli chodzi o technologie wspomagające kierowcę, można wymienić selektor trybu jazdy (Drive Mode Selector), oferujący pięć pozycji pracy, który dostosowuje dwanaście różnych ustawień pojazdu do indywidualnych preferencji kierowcy, a także nową siedmiobiegową przekładnie manualną z systemem Active Rev Matching, który przewiduje moment, w którym kierowca zmienia bieg i odpowiednio dostosowuje prędkość obrotową silnika.
![]() |
fot. Chevrolet
|
Nowy silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 litra wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa, funkcję aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management), układ zmiennych faz rozrządu oraz zaawansowany układ spalania, który umożliwia wygenerowanie wyższej mocy przy niższym zużyciu paliwa
Lekkie materiały, jak maska silnika i zdejmowany panel dachowy wykonane z włókna węglowego, kompozytowe błotniki, drzwi i tylne panele nadwozia, nanowęglowe kompozytowe panele podwozia oraz nowa rama aluminiowa przyczyniają się do przesunięcia środka ciężkości w kierunku tylnej części nadwozia, czego efektem jest optymalny rozkład mas w stosunku 50/50.
W nadwoziu umieszczono zaawansowane reflektory ksenonowe typu HID oraz oświetlenie wykorzystujące diody LED.
Pakiet Z51 Performance Package do jazdy po torze obejmuje elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, system smarowania z suchą miską olejową, zintegrowany system chłodzenia hamulców, mechanizmu różnicowego oraz przekładni, a także unikatowy pakiet aero, który dodatkowo poprawia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.
Nowy Chevrolet Corvette Stingray będzie budowany w należącej do GM fabryce w Bowling Green w stanie Kentucky, która niedawno przeszła modernizację wartą 131 milionów dolarów, z czego około 52 miliony dolarów przeznaczono na konstrukcję nowej blacharni. Dzięki temu po raz pierwszy w historii Chevrolet może produkować aluminiową ramę na miejscu we własnym zakładzie.
Corvette Stingray 2014 w wersji coupe wejdzie do sprzedaży w trzecim kwartale 2013 roku.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: