
Poseł Liroy proponuje ułatwienia dla kierowców
Po raz kolejny poseł Piotr Liroy-Marzec próbuje walczyć o zmiany w prawie, które ułatwią życie kierowcom i właścicielom samochodów.
Jakiś czas temu poseł Liroy-Marzec zgłosił propozycję czasowego wyrejestrowania pojazdu mechanicznego, a teraz proponuje kolejne rozwiązania, które wpływają do niego od obywateli. W wydanym oświadczeniu podkreśla, że niektóre pomysły pochodzą nawet od pracowników wydziałów komunikacji.
Jednym z pomysłów jest wprowadzenie tzw. tablic rejestracyjnych dla profesjonalistów. Koncepcja sprowadza się do jednej tablicy rejestracyjnej, którą można wykorzystywać w kilku pojazdach. Takie rozwiązanie ułatwi życie dealerom, kolekcjonerom aut, a także zawodnikom biorącym udział w imprezach sportowych. W zależności od aktualnej potrzeby użytkownik mógłby zamontować tablice w jednym z używanych samochodów.
Od strony formalnej wymagałoby to jedynie przypisania numerów do określonej grupy pojazdów, a stawka ubezpieczenia byłaby wyliczana dla najdroższego z pojazdów, a pozostałe podlegałyby ochronie z tytułu pakietowego OC. Takie rozwiązanie mocno ograniczyłoby koszty, ale z pewnością nie spodoba się firmom ubezpieczeniowym.
Kolejnym pomysłem jest możliwość przypisywania tablicy rejestracyjnej na cały okres eksploatacji samochodu. To pozwoliłoby ograniczyć wydawanie tablic rejestracyjnych, uproszczając tym samym procedurę przejestrowywania auta.
Inny pomysł jest już czysto formalny i dotyczy konstrukcji dowodu rejestracyjnego. W tej chwili znajduje się w nim sześć rubryk na wpisy z badań technicznych oraz cała strona na adnotacje urzędowe, która jest zazwyczaj pusta. W związku z tym po kilku latach kończy się miejsce w dokumencie na dalsze pieczątki i trzeba wymienić papier.
Biuro poselskie Piotra Liroya-Marca złożyło w tych sprawach interpelacje do Ministra Transportu z zapytaniem o możliwość wdrożenia tych zmian.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: