
Porsche zdradza plany na sezon 2021!
Porsche będzie miało silną reprezentację w najważniejszych międzynarodowych seriach wyścigów w sezonie 2021. Zarząd firmy ogłosił plany na nadchodzący rok.
W sezonie 2020 Porsche odniosło liczne sukcesy – wystarczy wspomnieć zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps czy świetne występy w finałowych rundach Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) oraz IMSA WeatherTech SportsCar Championship. W tym roku plany są nie mniej ambitne.
Ekipa Formuły E TAG Heuer Porsche wkracza w nadchodzący rok z ambitnymi celami. Po udanym debiutanckim sezonie doświadczeni inżynierowie w Weissach gruntownie zmodernizowali zespół napędowy i opracowali nowe koncepcje strategii jego działania. Za kierownicę Porsche 99X Electric w 2021 roku wsiądą kierowcy fabryczni: André Lotterer i Pascal Wehrlein). W razie potrzeby do dyspozycji są także szwajcarscy zawodnicy: Simona de Silvestro i Neel Jani. Nowy sezon rozpocznie się w połowie stycznia, od dwóch wyścigów w stolicy Chile – Santiago.
Wyjątkowa atmosfera i koncepcja Formuły E całkowicie nas „kupiła”. Serię wyścigów w pełni elektrycznych bolidów wykorzystujemy do systematycznego rozwoju i poszerzania naszych kompetencji w zakresie napędu akumulatorowo-elektrycznego. W nadchodzących latach, wspólnie z FIA/FEO, chcemy przyczyniać się do popularyzacji tych mistrzostw.
W sezonie 2021 Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) Porsche nadal będzie wystawiać dwa fabrycznie zgłoszone egzemplarze 911 RSR, oba o mocy około 515 KM. Maszyny wystartują we wszystkich sześciu wyścigach, a ich obsługą zajmie się ekipa Manthey-Racing – w nieco zmodyfikowanym składzie. Kokpit samochodu nr 91 ponownie podzielą Gianmaria Bruni z Włoch i Richard Lietz z Austrii. W siostrzanym wozie nr 92 do Francuza Kévina Estre dołączy mistrz WEC 2016 Neel Jani. Pierwszy wyścig nowego sezonu odbędzie się w marcu w Sebring. W dniach 12-13 czerwca 2021 roku dwa Porsche 911 RSR zmierzą się z najważniejszym wydarzeniem sezonu – 24-godzinnym wyścigiem w Le Mans.
Większość z dziesięciu nowych Porsche 911 RSR, które kilka tygodni temu trafiły do klientów, w sezonie 2021 będzie rywalizować w klasie GTE-Am Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) oraz w European Le Mans Series (ELMS). W centrum uwagi ponownie znajdzie się hollywoodzki aktor Michael Fassbender, dla którego nadchodzący rok będzie drugim sezonem startów w długodystansowej serii za kierownicą 911 RSR w barwach ekipy Dempsey Proton Racing. Jego celem jest systematyczne przygotowywanie się do potencjalnego startu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Porsche wesprze również szereg zespołów klientów, które na światowej scenie wyścigów będą wystawiać ponad 500-konne 911 GT3 R. Earl Bamber oraz kierowcy fabryczni Laurens Vanthoor i Patrick Long w barwach prywatnych ekip przystąpią do zmagań w klasie GTD mistrzostw IMSA WeatherTech SportsCar Championship. W GT World Challenge Europe kilka Porsche 911 GT3 R będzie konkurować z pojazdami dwunastu innych producentów. Earl Bamber, Michael Christensen i Frédéric Makowiecki zostali wyznaczeni jako kierowcy w spektakularnej serii GT3. Prawie wszyscy zawodnicy ze składu wezmą udział w 24-godzinnym wyścigu na północnej pętli toru Nürburgring – z klasykiem w górach Eifel w pierwszy weekend czerwca 2021 r. zmierzy się pokaźny kontyngent 911 GT3 R. Klienci wystartują także w niemieckim ADAC GT Masters. Nie ustalono jeszcze, czy prywatne ekipy wystawią popularne i odnoszące sukcesy Porsche 911 GT3 R w DTM.
W sezonie 2021 Porsche wprowadza nowe 911 GT3 Cup – 510-konną maszynę bazującą na generacji 992 kultowego samochodu sportowego 911. Przy okazji producent prezentuje nowe podejście do dystrybucji: po raz pierwszy zupełnie nowy samochód Cup będzie debiutował nie tylko w międzynarodowym pucharze Porsche Mobil 1 Supercup, odbywającym się jako wsparcie dla Grand Prix Formuły 1. Najnowsze wcielenie tego najlepiej sprzedającego się wyścigowego auta na świecie zostanie równocześnie wystawione przez zespoły klientów w krajowych pucharach Carrera w Niemczech, Francji, Azji, krajach Beneluksu oraz – po raz pierwszy – w Ameryce Północnej. Nowe Porsche 911 GT3 Cup zostało zaprojektowane z myślą o perspektywicznym wykorzystaniu przyjaznych środowisku paliw syntetycznych.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: