Karolina Chojnacka

Porsche wyjaśnia, co odróżnia Cross Turismo od Taycana

W bagażniku jednego będzie można przewieźć rower górski, a drugiego nie.

Jako sportowy sedan Taycan świętował swój udany debiut pod koniec 2019 roku. Nowy wariant Cross Turismo łączy w sobie koncepcję „elektrycznych osiągów” Porsche – E-Performance – z jeszcze większą przydatnością na co dzień. To propozycja dla klientów prowadzących aktywny tryb życia. Taycan Cross Turismo pojawi się na europejskim rynku latem 2021 roku.

Porsche pokonuje ostatnie kilometry testowe za kierownicą Cross Turismo, nowego samochodu elektrycznego. Szeroko zakrojony program testów obejmował próby na torach wyścigowych, takich jak północna pętla Nürburgringu oraz nitka Grand Prix na Hockenheimringu (oba obiekty zlokalizowane w Niemczech), a także na obiektach doświadczalnych na całym świecie – w tym we włoskim Nardò i w centrum rozwojowym Porsche w Weissach, gdzie nowy model przeszedł chrzest bojowy na torze Safari, utrzymanym w afrykańskim stylu. Off-roadowe wyzwania czekały go także na południu Francji oraz w Pirenejach. Pokonując łącznie 998 361 testowych kilometrów, prototypy Porsche Taycan Cross Turismo okrążyły kulę ziemską prawie 25 razy – jeśli mierzyć według równika.

{{ image(34645) }}

Cyfrowa światowa premiera pierwszego elektrycznego samochodu Porsche typu CUV (Cross Utility Vehicle, w wolnym tłumaczeniu „praktyczny crossover”) odbędzie się 4 marca 2021 roku.Czekając na oficjalną prezentację, producent zwrócił uwagę na niektóre kluczowe różnice między Cross Turismo a Taycanem.

Chociaż na opublikowanym filmie Cross Turismo jest w pełni pokryte kamuflażem, to pozostawia niewiele pola dla wyobraźni, ponieważ zostało zapowiedziane przez koncepcję Mission E Cross Turismo zaprezentowaną w Genewie w 2018 roku.

Przeczytaj też: Dwayne „The Rock” Johnson nie mieści się w Porsche Taycan!

Nowy wariant ma wszystkie mocne strony sportowej limuzyny Taycan, takie jak doskonałe osiągi i duży zasięg. Samochód dysponuje napędem na wszystkie koła oraz pneumatycznym zawieszeniem z regulacją prześwitu. Jednocześnie oferuje znacznie więcej miejsca nad głowami dla podróżujących z tyłu, a pod tylną pokrywą kryje obszerną przestrzeń ładunkową. Koncepcja przestrzenna i konfiguracja wnętrza zostały zoptymalizowane w najdrobniejszych szczegółach. Sama makieta, wierne fizyczne odwzorowanie wnętrza oraz model konfiguracji kabiny pochłonęły 650 godzin prac nad designem, elektroniką i koordynacją, a realizacja zajęła 1500 roboczogodzin.

Stefan Weckbach, szef linii Taycan, zapewnił, że w bagażniku Cross Turismo zmieści się rower górski:

W przypadku Taycan Cross Turismo chcieliśmy zaoferować trochę więcej miejsca, trochę więcej elastyczności i wszechstronności.

https://www.youtube.com/watch?v=XP_vSupcczg

Przeczytaj też: Nowe Porsche Taycan pokonuje północną pętlę Nürburgringu w ciągu 7 minut i 42 sekund!

Dokładne specyfikacje nie zostały jeszcze opublikowane, ale dane dotyczące zasięgu, mocy i przyspieszenia Cross Turismo będą prawdopodobnie przypominać te Taycana. Zwiększono prześwit dzięki zmodyfikowanemu układowi zawieszenia, co powinno sprawić, zgodnie ze słowami Weckbacha, że jazda drogami gruntowymi Cross Turismo będzie bardziej komfortowa niż Taycanem.

Premiera pierwszego elektrycznego samochodu Porsche typu CUV (Cross Utility Vehicle, w wolnym tłumaczeniu „praktyczny crossover”) odbędzie się 4 marca 2021 roku, czyli około trzy lata po debiucie studium projektowego w Szwajcarii. Sprzedaż rozpocznie się wkrótce potem, a dostawy do klientów powinny rozpocząć się przed rokiem modelowym 2022.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze