Porsche Taycan GTS – sportowe osiągi i 500-kilometrowy zasięg. Elektryk marzeń?
GTS oznacza Gran Turismo Sport. Od czasu Porsche 904 Carrera GTS z 1963 roku te trzy litery mają dla fanów Porsche szczególną moc. Teraz niemiecki producent prezentuje nową wersję swojego elektrycznego samochodu sportowego z legendarną trzyliterową kombinacją.
GTS ma wypełnić lukę między wersją 4S a topowym Turbo. Linia GTS może być parowana zarówno z sedanem, jak i kombi. Czym się wyróżnia?
Ma imponującą moc – w trybie overboost, podczas korzystania z Launch Control, wynosi ona 598 KM. Sprint od 0 do 100 km/h w przypadku obu odmian nadwoziowych zajmuje 3,7 sekundy, a ich prędkość maksymalna to 250 km/h. Dzięki 800-woltowej architekturze i możliwości przyjmowania mocy do 270 kW, ładowanie od 5 do 80% potrwa około 23 minuty.
Nowy sportowy wariant Porsche Taycan jest pierwszym, który przejedzie ponad 500 kilometrów na jednym ładowaniu.
Zawieszenie w zasadzie nie różni się od tego w wersji Turbo, choć zostało skalibrowane nieco bardziej komfortowo. To adaptacyjne rozwiązanie jest standardem, podobnie jak system torque vectoring, pakiet Sport Chrono i wielofunkcyjna kierownica GT.
Na drogi wyjeżdża też trzecia wersja nadwoziowa pierwszej serii modelowej Porsche w 100% na prąd – to Taycan GTS Sport Turismo. To propozycja dla tych, którzy cenią sobie dynamiczną prezencję i niekoniecznie chcą zjeżdżać z asfaltu. Taycan Sport Turismo łączy sportową sylwetkę, opadającą ku tyłowi linię dachu i funkcjonalny design wariantu Cross Turismo. Przestrzeń nad głowami z tyłu jest tu o ponad 45 mm większa niż w sportowej limuzynie Taycan, a pojemność bagażnika kryjącego się pod dużą tylną pokrywą wynosi przeszło 1200 litrów. Taycan Sport Turismo nie ma jednak off-roadowych elementów designu.
Debiut Porsche Taycan Sport Turismo oznacza, że rodzina serii modelowej Taycan obejmuje teraz trzy warianty nadwoziowe.
Ceny Porsche Taycan GTS oraz Porsche Taycan GTS Sport Turismo rozpoczynają się od, odpowiednio, 574 tysięcy złotych oraz 578 tysięcy złotych z VAT. Oba warianty trafią do dealerów wiosną 2022 r. W przyszłości w gamie Porsche Taycan Sport Turismo pojawią się kolejne wersje napędowe.
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Zostaw komentarz: