Porsche prezentuje nowego hypercara. Wygląda… fenomenalnie
Nowy samochód Porsche, mimo że nie ma jeszcze nazwy, już rozpala wyobraźnie i emocje fanów wyścigów na całym świecie. Jedno jest pewne: zapowiada się fenomenalnie!
Porsche, po kilku latach przerwy powraca do wyścigów długodystansowych. W 2023 roku niemiecki producent będzie ścigać się w nowej klasie LMDh, która w mistrzostwach świata będzie rywalizować z hypercarami.
Nowa klasa LMDh, której rozwinięcie skrótu do Le Mans Daytona h, połączy mistrzostwa World Endurance Championship z północnoamerykańską serią IMSA Sportscar Championship.
Przepisy dla kategorii LMDh przewidują, że wszystkie prototypy nowej topowej klasy mają być oparte na podwoziu jednego z czterech zatwierdzonych producentów (Multimatic, Oreca, Dallara lub Ligier). Maszyny powstaną na podwoziu, które każda marka może łączyć z własnym, indywidualnie zaprojektowanym nadwoziem. Mimo rygorystycznych przepisów producenci mają dużą swobodę w zakresie zespołu napędowego; nie ma specyfikacji dotyczących np. konstrukcji i pojemności silnika spalinowego. Moc jednostki w połączeniu ze znormalizowanym zespołem hybrydowym będzie wynosić około 680 KM. Podstawową masę własną pojazdu określono na 1030 kilogramów.
W LMDh szykuje się naprawdę ciekawa rywalizacja, ponieważ oprócz Porsche, swoje uczestnictwo zapowiedzieli także Audi, Acura, BMW, Cadillac czy Alpine (ten ostatni dopiero od 2024 roku).
Porsche zaprezentowało właśnie pierwsze zdjęcia zamaskowanego bolidu. Pojazd bazuje na podwoziu przyszłego LMP2 od Multimatika i zapowiada się naprawdę fenomenalnie!
Już wkrótce Porsche rozpocznie pierwsze testy swojego pojazdu (na którego nazwę wciąż czekamy), który zostanie wystawiony do rywalizacji w sezonie 2023. Za kierownicą wyścigówki usiądą były kierowca Formuły 1 Felipe Nasr i Amerykanin Dane Cameron, który ma na swoim koncie już trzy zwycięstwa różnych klasach w IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
Zarówno Nasr, jak i Cameron od lat byli blisko związani z Porsche i Penske Motorsport, które będzie prowadzić fabryczny zespół producenta zarówno w FIA World Endurance Championship, jak i IMSA WeatherTech SportsCar Championship w 2023 roku.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
steff - 7 lutego 2022
Jak dla mnie wszystkie samochody tej marki są fenomenalne, niektóre nawet miałem okazję widzieć z bliska w salonie porsche centrum sopot i do dziś jestem pod wrażeniem