
Porsche pracuje nad dźwiękiem przyszłości. Czy elektryk może brzmieć jak V8?
Czy elektryczna przyszłość motoryzacji oznacza, że musimy się pożegnać z emocjonującym dźwiękiem silnika V8? Niekoniecznie. Porsche pracuje nad rozwiązaniem, które sprawi, że samochody elektryczne będą brzmieć fenomenalnie.
Samochody elektryczne, zgodnie z obowiązującymi przepisami, nie mogą być całkowicie bezgłośne. Podczas parkowania czy elektryki wydają z siebie nietypowe dźwięki mające ostrzegać pieszych. Wymaga tego bezpieczeństwo. Bez sztucznie generowanego dźwięku ostrzegawczego pieszy nie usłyszałby samochodu elektrycznego nadjeżdżającego z małą prędkością. Jednak kierowca i pasażerowie podróżują w ciszy, co w bardziej sportowych konstrukcjach czasami powoduje poczucie dyskomfortu.
Porsche pracuje nad dźwiękiem przyszłości. Czy elektryk może brzmieć jak V8?
Jednym z producentów samochodów, którzy doskonale zdają sobie z tego sprawę jest Porsche. W przyszłości elektryczne modele producenta ze Stuttgartu mają być wyposażone w odpowiednie udźwiękowienie osiągów.
Portal CarBuzz dotarł do rysunków patentowych, które przedstawiają specjalne generatory dźwięku przypominające odrobinę klasyczny układ wydechowy. To rozwiązanie ma sprawić, że samochód elektryczny będzie głośniejszy i bardziej emocjonujący w odbiorze. Porsche na razie nie zdradza żadnych szczegółów dotyczących tej technologii.
Warto wspomnieć, że nad nietypowymi dźwiękami pracuje także BMW, które we współpracy z Hansem Zimmerem tworzy brzmienia przyszłości, mające umilać korzystanie z napędu elektrycznego. Z kolei Lotus rozpoczął współpracę ze znanym brytyjskim producentem muzycznym, by ten zainspirowanym nutą silnika kultowego Type 49, opracował szereg dźwięków dla nowego w pełni elektrycznego hipersamochodu Evija.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
arty - 23 grudnia 2021
To niewiarygodnie dobry elektryk, też chciałbym takim jeździć chociaż do końca się nie przekonałem do elektromobilności. Jednak kiedy widziałem taycana w salonie porsche centrum sopot to pomyślałem że mógłbym się na niego skusić