
Porsche ogłosiło skład kierowców na maraton Le Mans i w Portimao! Wiemy, kto usiądzie za kierownicą
W trakcie dwóch rund Długodystansowych Mistrzostw Świata w Portimão i Le Mans, Porsche skorzysta ze wsparcia dwóch asów wyścigów wytrzymałościowych.
Za kierownicą około 515-konnego Porsche 911 RSR (nr 91) poza regularnymi kierowcami WEC, Gianmarią Brunim z Włoch i Richardem Lietzem z Austrii, zasiądzie Frédéric Makowiecki. Przez ostatnie trzy lata Francuz należał do ekipy, która rywalizowała w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
W kokpicie samochodu nr 92 Neel Jani ze Szwajcarii i Kévin Estre z Francji połączą siły z Michaelem Christensenem z Danii. W 2018 r., wspólnie z Estre’em i Laurensem Vanthoorem (Belgia), wygrał on w Le Mans klasę GTE-Pro. Doświadczone trio wystartuje również w drugiej rundzie sezonu, która odbędzie się 13 czerwca w Portugalii.
Druga runda Długodystansowych Mistrzostw Świata w Portugalii oferuje doskonałą okazję do rywalizacji z trzema kierowcami w każdym samochodzie.
Podczas trwającego osiem godzin wyścigu wszyscy zawodnicy spędzą sporo czasu za kierownicą Porsche 911 RSR. 13 czerwca – wtedy pierwotnie miał wystartować 24-godzinny maraton Le Mans – po raz pierwszy odbędzie się runda mistrzostw FIA WEC na liczącym 4692 m długości torze w portugalskim Algarve. z kolei 89. edycja długodystansowego klasyka we Francji została przełożona na 21 i 22 sierpnia 2021 r.
Kalendarz mistrzostw WEC 2021
26/27 kwietnia: prolog na Spa-Francorchamps (Belgia)
1 maja: 6-godzinny wyścig na Spa-Francorchamps (Belgia)
13 czerwca: 8-godzinny wyścig w Portimão (Portugalia)
18 lipca: 6-godzinny wyścig na Monzie Monza (Włochy)
21/22 sierpnia: 24-godzinny wyścig w Le Mans (Francja)
26 września: 6-godzinny wyścig na Fuji (Japonia)
20 listopada: 8-godzinny wyścig w Bahrajnie
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: