Porsche Macan po liftingu już w Polsce
Zmodernizowane Porsche Macan wyróżnia się nowym designem i systemem multimedialnym przejętym z Panamery. Zastanawia jedynie ograniczenie oferty do tylko jednego silnika.
Zgodnie z nowym designem Porsche nowy Macan otrzymał trójwymiarowy panel LED z tyłu nadwozia i charakterystyczne czteropunktowe światła hamowania. Zaprojektowane na nowo przednie lampy standardowo korzystają z oświetlenia LED-owego, a na życzenie dostępne są z adaptacyjnym układem dystrybucji światła Porsche Dynamic Light System Plus. Także przedni pas Porsche Macan został kompleksowo przeprojektowany – optycznie wydaje się teraz jeszcze szerszy. Nabywcy zyskali dodatkowe możliwości personalizacji za sprawą czterech nowych odcieni nadwozia (zielony Mamba Green Metallic, srebrny Dolomite Silver Metallic, niebieski Miami Blue oraz szary Crayon).
Nowy system multimedialny ma teraz ekran o przekątnej 10,9” (wcześniej: 7,2”). Podobnie jak w modelach Panamera i Cayenne, interfejs użytkownika można dostosować do osobistych wymogów za pomocą ruchomych „kafelków”. Standardowo w pełni skomunikowany nowy system oferuje nawigację online, przygotowanie do integracji telefonu komórkowego, dwa interfejsy audio oraz inteligentne sterowanie głosowe. Lista seryjnych funkcji obejmuje również Porsche Connect Plus (z modułem telefonicznym LTE i czytnikiem kart SIM), hotspot WLAN oraz szereg usług Porsche Connect.
https://www.youtube.com/watch?v=ReuqdysawHQ
Nowy Macan oferuje poszerzoną gamę opcji, w tym udoskonalone systemy wspomagające. Dostępna na życzenie sportowa kierownica GT naśladuje styl Porsche 911. W skład opcjonalnego pakietu Sport Chrono wchodzi zintegrowany z kierownicą przełącznik trybów jazdy wraz z przyciskiem Sport Response. Nowy asystent jazdy w korku (działa z prędkościami do 60 km/h), poza funkcjami adaptacyjnego tempomatu, wspomaga kierowcę w utrzymaniu samochodu na pasie ruchu w korkach oraz w powolnym ruchu. Porsche rozszerzyło również listę opcji z zakresu komfortu. Obejmuje ona teraz podgrzewaną przednią szybę i jonizator powietrza, który – w połączeniu z montowanym w standardzie filtrem przeciwpyłkowym – poprawia jakość powietrza w kabinie pojazdu.
Nowy Macan debiutuje z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem turbo o pojemności 2 litrów i z filtrem cząstek stałych. Rozwija moc 245 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 370 Nm. W połączeniu z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK kompaktowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 s i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 8,1 l/100 km.
Jedną z najmocniejszych stron Porsche Macan pozostaje jego dynamika jazdy – zmodyfikowane podwozie zapewnia większy komfort i daje więcej przyjemności z prowadzenia. Zachowanie na drodze poprawiają też nowo opracowane opony. Rozmiar obręczy sięga od standardowych 18 do 21 cali.
Nowe Porsche Macan można zamawiać już w Porsche Centrach. Produkowany w fabryce Porsche w Lipsku kompaktowy SUV jest dostępny w cenie od 248 800 zł z VAT. Standardowa specyfikacja została wzbogacona o LED-owe przednie reflektory, nowy system PCM z nawigacją online oraz Connect Plus, a także o układ antywłamaniowy z nadzorem kabiny.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: