
Porsche Macan GTS – sportowy SUV o mocy 380 KM
Nowy Macan GTS oferuje 2,9-litrowy silnik V6 biturbo, który osiąga moc 280 kW (380 KM) – to o 15 kW (20 KM) więcej niż poprzednik.
Nowy członek rodziny kompaktowych SUV-ów Porsche zyskał między innymi oznaczenie GTS, pochodzące od słów Gran Turismo Sport. To zasługa jego niezrównanej dynamiki jazdy. System kontroli tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) został tu specjalnie dostrojony, a podwozie – w celu zapewnienia większej dynamiki poprzecznej – obniżono o 15 mm. Na życzenie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm.
W połączeniu ze standardowymi 20-calowymi obręczami RS Spyder Design i dużymi żeliwnymi hamulcami (tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z przodu oraz 330 x 22 mm z tyłu) nowy Macan GTS zachwyca zwinnością i responsywnością rasowego samochodu sportowego. Opcjonalnie hamulce można dodatkowo udoskonalić, zamawiając układ Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu lub Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Seryjnie montowany sportowy układ wydechowy – specjalnie dostosowany do wariantu GTS – dba o przyjemność z jazdy nowym Porsche Macan GTS także w dziedzinie akustyki. Sedno wrażeń dźwiękowych stanowi silnik V6 o pojemności 2,9 litra. Układ „centralnego turbo” – czyli dwie turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami – zapewnia szczególnie bezpośrednią reakcję na zmianę obciążenia. Maksymalny moment obrotowy 520 Nm (+20 Nm) jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych – od 1750 do 5000 obr./min. Najbardziej sportowy wariant Porsche Macana zużywa 9,6 l paliwa na 100 km (cykl NEDC1).
Charakterystyczny wygląd nadaje mu standardowy pakiet Sport Design z nowym wykończeniem przedniej i tylnej partii nadwozia oraz efektownymi osłonami progów. Przedni pas wyróżniają elementy lakierowane na czarno, czyli wizytówka wszystkich modeli Porsche z rodziny GTS. Przyciemnione są także klosze reflektorów LED z Porsche Dynamic Light System (PDLS) i trójwymiarowych tylnych świateł z LED-owym pasem świetlnym.
Standardem jest tu wielofunkcyjna sportowa kierownica z obszytym gładką skórą wieńcem i manetkami zmiany biegów, a także zarezerwowane wyłącznie dla wariantu GTS sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją i wydatnymi boczkami, które zapewniają stabilne podparcie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Wśród licznych opcji personalizacji znajdują się skórzana tapicerka GTS z przeszyciami w kolorze Carmine Red lub Crayon z dodatkowymi elementami z Alcantary® i kolorowymi akcentami, nagłośnienie przestrzenne BOSE® Surround Sound System oraz nowy schowek na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego. Na życzenie bezpieczeństwo i komfort zwiększają adaptacyjny tempomat, w tym asystent jazdy w korku, asystent parkowania z kamerą cofania i widokiem otoczenia, podgrzewana szyba przednia oraz jonizator powietrza.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: