
Porsche Cayenne E-Hybrid: producent zwiększył zasięg jazdy „na prądzie”
Porsche zwiększyło zasięg jazdy „na prądzie” wszystkich wariantów Cayenne z hybrydowym napędem plug-in. Pojemność brutto akumulatora wysokonapięciowego wynosi obecnie 17,9 kWh zamiast wcześniejszych 14,1 kWh, a to przekłada się na wzrost zasięgu w trybie elektrycznym nawet o 30%.
Według pomiarów w cyklu WLTP EAER City Cayenne E-Hybrid może teraz pokonać przy zerowej lokalnej emisji spalin do 48 km (cykl NEDC: do 56 km), a Cayenne Turbo S E-Hybrid – do 42 km (NEDC: do 53 km). Układ napędowy we wszystkich hybrydowych modelach Cayenne typu plug-in – również w jeszcze bardziej sportowej wersji Coupé – korzysta z silnika elektrycznego zintegrowanego z ośmiobiegową przekładnią automatyczną Tiptronic S.
Jednostka ta generuje moc 100 kW (136 KM) i 400 Nm momentu obrotowego, pozwalając na rozpędzenie się w trybie całkowicie elektrycznym do maksymalnej prędkości 135 km/h. W sytuacji zwiększonego zapotrzebowania na siłę napędową lub przełączenia na tryb jazdy Sport lub Sport Plus natychmiast aktywuje się silnik spalinowy. W przypadku Cayenne E-Hybrid jest to trzylitrowy turbodoładowany motor V6 o mocy 250 kW (340 KM); moc systemowa układu wynosi 340 kW (462 KM). Modele Cayenne Turbo S E-Hybrid wyposażono w czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 404 kW (550 KM), co oznacza, że cały zespół hybrydowy osiąga 500 kW (680 KM).
Tryb E-Charge, w którym silnik spalinowy doładowuje akumulator podczas jazdy – poprzez przesunięcie punktu obciążenia, korzysta teraz ze zmodyfikowanej strategii: docelowy stan naładowania akumulatora został zredukowany ze 100 do 80%. Podobnie jak bateria w smartfonie, po osiągnięciu około 80% „nabicia” wysokonapięciowy akumulator ładuje się bowiem znacznie wolniej i nieefektywnie.
Większość kierowców ładuje swoje zelektryfikowane pojazdy w domu. Do ładowania wszystkich hybrydowych modeli Porsche typu plug-in wystarczy więc zwykłe domowe lub przemysłowe gniazdo elektryczne. W zależności od modelu moc ładowania wynosi do 7,2 kW i można uzyskać ją za pomocą ładowarki Porsche Mobile Charger Connect. Korzystając z przewodu do ładowania typu 3 możliwe jest także „tankowanie” na publicznych stacjach ładowania. Ładowarka Porsche Mobile Charger Connect oferuje kilka inteligentnych funkcji: programator czasowy (timer) zapewnia gotowość pojazdu o określonej godzinie – na przykład wtedy, gdy kierowca planuje wyruszyć w podróż.
Modele Cayenne E-Hybrid na nowy rok modelowy można zamawiać już w Porsche Centrach. Ceny Cayenne E-Hybrid zaczynają się od 410 tys. zł. Wariant Coupé, z poszerzonym zakresem wyposażenia standardowego, kosztuje od 439 tys. zł. Cena Cayenne Turbo S E-Hybrid wynosi od 852 tys. zł, a wersji Coupé – od 875 tys. zł.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: