Porsche Cayenne E-Hybrid: producent zwiększył zasięg jazdy „na prądzie”
Porsche zwiększyło zasięg jazdy „na prądzie” wszystkich wariantów Cayenne z hybrydowym napędem plug-in. Pojemność brutto akumulatora wysokonapięciowego wynosi obecnie 17,9 kWh zamiast wcześniejszych 14,1 kWh, a to przekłada się na wzrost zasięgu w trybie elektrycznym nawet o 30%.
Według pomiarów w cyklu WLTP EAER City Cayenne E-Hybrid może teraz pokonać przy zerowej lokalnej emisji spalin do 48 km (cykl NEDC: do 56 km), a Cayenne Turbo S E-Hybrid – do 42 km (NEDC: do 53 km). Układ napędowy we wszystkich hybrydowych modelach Cayenne typu plug-in – również w jeszcze bardziej sportowej wersji Coupé – korzysta z silnika elektrycznego zintegrowanego z ośmiobiegową przekładnią automatyczną Tiptronic S.
Jednostka ta generuje moc 100 kW (136 KM) i 400 Nm momentu obrotowego, pozwalając na rozpędzenie się w trybie całkowicie elektrycznym do maksymalnej prędkości 135 km/h. W sytuacji zwiększonego zapotrzebowania na siłę napędową lub przełączenia na tryb jazdy Sport lub Sport Plus natychmiast aktywuje się silnik spalinowy. W przypadku Cayenne E-Hybrid jest to trzylitrowy turbodoładowany motor V6 o mocy 250 kW (340 KM); moc systemowa układu wynosi 340 kW (462 KM). Modele Cayenne Turbo S E-Hybrid wyposażono w czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 404 kW (550 KM), co oznacza, że cały zespół hybrydowy osiąga 500 kW (680 KM).
Tryb E-Charge, w którym silnik spalinowy doładowuje akumulator podczas jazdy – poprzez przesunięcie punktu obciążenia, korzysta teraz ze zmodyfikowanej strategii: docelowy stan naładowania akumulatora został zredukowany ze 100 do 80%. Podobnie jak bateria w smartfonie, po osiągnięciu około 80% „nabicia” wysokonapięciowy akumulator ładuje się bowiem znacznie wolniej i nieefektywnie.
Większość kierowców ładuje swoje zelektryfikowane pojazdy w domu. Do ładowania wszystkich hybrydowych modeli Porsche typu plug-in wystarczy więc zwykłe domowe lub przemysłowe gniazdo elektryczne. W zależności od modelu moc ładowania wynosi do 7,2 kW i można uzyskać ją za pomocą ładowarki Porsche Mobile Charger Connect. Korzystając z przewodu do ładowania typu 3 możliwe jest także „tankowanie” na publicznych stacjach ładowania. Ładowarka Porsche Mobile Charger Connect oferuje kilka inteligentnych funkcji: programator czasowy (timer) zapewnia gotowość pojazdu o określonej godzinie – na przykład wtedy, gdy kierowca planuje wyruszyć w podróż.
Modele Cayenne E-Hybrid na nowy rok modelowy można zamawiać już w Porsche Centrach. Ceny Cayenne E-Hybrid zaczynają się od 410 tys. zł. Wariant Coupé, z poszerzonym zakresem wyposażenia standardowego, kosztuje od 439 tys. zł. Cena Cayenne Turbo S E-Hybrid wynosi od 852 tys. zł, a wersji Coupé – od 875 tys. zł.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: