
Porsche Cayenne Coupe – więcej sportu
Do gamy trzeciej generacji SUV-a z Zuffenhausen dołącza bardziej sportowy wariant - Cayenne Coupe. Będzie on rywalizować z Audi Q8, BMW X6 oraz Mercedesem GLE Coupe
Cayenne Coupe wyróżnia się ostrzejszymi liniami z całkowicie nową tylną partią nadwozia.
Charakterystyczną sylwetkę dodatkowo akcentują spojler dachowy oraz obniżona o około 20 mm linia dachu – przednia szyba i słupki A są tu bowiem pochylone bardziej niż w Cayenne. Z kolei przeprojektowane tylne drzwi i błotniki poszerzają tylne nadkola o 18 mm, podkreślając muskularną rzeźbę karoserii. A ponieważ tylna tablica rejestracyjna została umieszczona na zderzaku, samochód wydaje się „spoczywać” bliżej ziemi.
We wszystkich odmianach modelu „lotka” dachowa łączy się z nowym adaptacyjnym tylnym spojlerem w ramach aktywnej aerodynamiki Porsche. Przy prędkości 90 km/h i większej spojler – harmonijnie zintegrowany z sylwetką pojazdu – wysuwa się o 135 mm.
Nowe Cayenne Coupe jest standardowo wyposażone w panoramiczny, stały dach szklany o powierzchni 2,16 m2. Przeszklona część (0,92 m2) zapewnia wrażenie przestronności, a zintegrowana roleta chroni wnętrze zarówno przed zbyt intensywnym nasłonecznieniem, jak i przed zimnem. Na życzenie Coupé występuje z profilowanym dachem z włókien węglowych. Środkowe przetłoczenie nadaje mu charakterystyczny wygląd samochodu sportowego, podobnie jak w przypadku Porsche 911 GT3 RS. Karbonowy dach jest oferowany w ramach jednego z trzech sportowych pakietów optymalizujących masę pojazdu. Pakiety te obejmują również elementy Sport Design oraz nowe, 22-calowe obręcze GT Design o obniżonej masie, a we wnętrzu – środkowe panele foteli pokryte tkaniną o klasycznym, kraciastym wzorze oraz akcenty z włókien węglowych i Alcantary. W przypadku Cayenne Turbo Coupé pakiet zawiera też sportowy układ wydechowy.
Cayenne Coupe oferuje sporo przestrzeni, ale tylko dla czterech osób. Z tyłu auto jest standardowo wyposażone w kanapę wyprofilowaną na kształt dwóch pojedynczych siedzeń. Alternatywnie, bez dopłaty, można zamówić komfortowe tylne siedzenia znane z Cayenne. Pasażerowie drugiego rzędu siedzą o 30 mm niżej, co oznacza, że pomimo obniżonej sylwetki mają do dyspozycji dużo miejsca nad głowami. Pojemność bagażnika wynosi 625 litrów, a po złożeniu kanapy wzrasta do 1540 litrów (Turbo od 600 do 1510 litrów).
W chwili premiery rynkowej dostępne są dwie wersje silnikowe. Pierwsza z nich, Cayenne Coupe, korzysta z 6-cylindrowej turbodoładowanej jednostki o pojemności 3 litrów, mocy 340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. Z pakietem Sport Chrono jej przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 s, a z opcjonalnymi pakietami sportowymi optymalizującymi masę pojazdu spada do 5,9 s. Prędkość maksymalna tego wariantu wynosi 243 km/h.
Topowe Cayenne Turbo Coupe korzysta z 4-litrowego silnika V8 biturbo o mocy 550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 770 Nm. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.
Nowy Porsche Cayenne Coupe jest już dostępne w sprzedaży; w Porsche Centrach pojawi się w maju 2019 r. Ceny modelu zaczynają się od 411 000 zł w przypadku Cayenne Coupe oraz 720 000 zł w przypadku Cayenne Turbo Coupe.
Wyposażenie standardowe pojazdu obejmuje uzależnione od prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego Plus, 20-calowe felgi z lekkich stopów, asystenta parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania, adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz pakiet Sport Chrono.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: