Agnieszka Serafinowicz

Porsche Cayenne 2023 zmodernizowane – zmiany, dane techniczne, ceny w Polsce, galeria

Porsche Cayenne 2023 doczekało się liftingu, producent zaprezentował nowy model ujawniając, co w nim zmieniono. Znamy też polskie ceny poliftowego Cayenne.

Spis treści

Porsche gruntownie zmodernizowało trzecią generację Cayenne. Zmiany wprowadzono w układzie napędowym, podwoziu, wzornictwie nadwozia i wnętrza oraz wyposażeniu. Zdaniem producenta daje to lepsze osiągi na drodze i w terenie, a także jeszcze więcej luksusu i komfortu na co dzień. Sprawdzamy co się zmieniło.

Porsche Cayenne 2023
Nowe Porsche Cayenne 2023 – lifting sportowego SUV-a (fot. Porsche)

Nowe Porsche Cayenne 2023 – zmodernizowane silniki

W Europie nowe Cayenne debiutuje w trzech zmodernizowanych wersjach silnikowych. Gamę Porsche Cayenne 2023 otwiera zoptymalizowany 3,0-litrowy silnik V6 z turbodoładowaniem. Generuje on teraz moc 260 kW (353 KM) oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli o 10 kW (13 KM) i o 50 Nm więcej niż wcześniej.

Kolejna jednostka to udoskonalony 4,0-litrowy silnik V8 biturbo opracowany przez Porsche zastępuje poprzednią jednostkę V6 w nowym Cayenne S. Z maksymalną mocą 349 KW (474 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm – to o 25 kW (34 KM) oraz o 50 Nm więcej niż w poprzedniku – zarówno w SUV-ie, jak i w Coupé pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 273 km/h.

Porsche Cayenne 2023
Nowe Porsche Cayenne 2023 – lifting sportowego SUV-a (fot. Porsche)

Sześciocylindrowy motor stanowi również podstawę zespołu napędowego najnowszego Cayenne E-Hybrid. W połączeniu z nowym silnikiem elektrycznym, wzmocnionym o 30 kW – do 130 kW (176 KM), moc systemowa wzrasta do 346 kW (470 KM). Hybrydowe Porsche Cayenne 2023 ma również zwiększony akumulator trakcyjny. Jego pojemność wzrosła z 17,9 kWh do 25,9 kWh, w zależności od poziomu wyposażenia. Przy największej pojemności, zapewnia zasięg WLTP w trybie elektrycznym do 90 km. Nowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW skraca czas ładowania z odpowiedniego źródła prądu do mniej niż 2,5 h, i to pomimo zwiększonej pojemności akumulatora.

Poza UE topową wersją nowego Porsche Cayenne 2023 jest wariant Turbo GT zaprojektowany z myślą o maksymalnych osiągach na asfalcie. Występuje on wyłącznie jako Coupé. Moc 4,0-litrowego silnika V8 biturbo w tej wersji została zwiększona o 14 kW (19 KM), do 485 kW (659 KM). Cayenne Turbo GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 s i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.

Porsche Cayenne 2023
Nowe Porsche Cayenne 2023 – lifting sportowego SUV-a (fot. Porsche)

Nowe Porsche Cayenne 2023 – przeprojektowane funkcje cyfrowe

W najnowszym Porsche Cayenne 2023 producent wprowadził zmienioną koncepcję sterowania i wyświetlania informacji. Cayenne 2023 otrzyma rozwiązania wprowadzone już wcześniej w modelu Taycan. Dostęp do często używanych funkcji znajduje się bezpośrednio na kierownicy lub tuż obok. Na przykład dźwignia umieszczona po lewej stronie za kierownicą dodatkowo służy do ustawień systemów wspomagających. Dźwignia automatycznej przekładni została zlokalizowana na desce rozdzielczej, co pozwoliło wygospodarować w nowej konsoli środkowej miejsce na schowki oraz duży panel sterowania klimatyzacją. Co ucieszy osoby preferujące tradycyjne podejście do ergonomii w motoryzacji, przełączniki klimatyzacji są mechaniczne. Dotykowy pozostał natomiast regulator głośności.

Przeprojektowany kokpit Cayenne obejmuje 12,6-calowy zestaw wskaźników w tak zwanej zakrzywionej, wolnostojącej formie. Jako opcja dostępny jest też wyświetlacz head-up. Standardowy centralny ekran Porsche Communication Management (PCM) o przekątnej 12,3 cala zapewnia dostęp do wszystkich istotnych funkcji. W systemie pokładowym dostępne są też natywne aplikacje, takie jak Spotify oraz Apple Music. Po raz pierwszy po stronie pasażera oferowany jest dodatkowy wyświetlacz o przekątnej 10,9 cala, który wzbogaca wrażenia z jazdy – może wyświetlać dane na temat osiągów, zapewniać osobny dostęp do elementów obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego oraz, w zależności od rynku, umożliwiać strumieniowe przesyłanie treści wideo podczas podróży. Ekran ten jest pokryty specjalną folią, dzięki czemu treści prezentowane w trakcie jazdy pasażerowi nie rozpraszają kierowcy, bo są dla niego niewidoczne.

Porsche Cayenne 2023
Nowe Porsche Cayenne 2023 – lifting sportowego SUV-a (fot. Porsche)

Nowe Porsche Cayenne 2023 – wyposażenie, ceny, dostępność

Standardowa specyfikacja Cayenne została poszerzona i obejmuje m.in. reflektory LED Matrix, zawieszenie Porsche Active Suspension Management, 20-calowe obręcze kół, wspomaganie parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania oraz schowek na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego z mocą do 15 W. W Polsce Porsche oferuje nowe Cayenne w cenie od 428 tys. zł (Coupé: od 448 tys. zł). Cena Cayenne E-Hybrid wynosi od 458 tys. zł (Coupé: od 473 tys. zł), a Cayenne S – od 529 tys. zł (Coupé: od 555 tys. zł). Nowe modele można już zamawiać, a dostawy rozpoczną się w lipcu 2023 r.

Porsche Cayenne 2023
Nowe Porsche Cayenne 2023 – lifting sportowego SUV-a (fot. Porsche)

Nowe Porsche Cayenne 2023 – galeria

Jakie zmiany w wyglądzie nowego Cayenne 2023? Producent chwali się m.in. przeprojektowanym pasem przednim, możecie je sami ocenić na poniższych zdjęciach.

Czekając na nowe Cayenne, obejrzyjcie nasze wideo z testów Porsche Panamera Turbo S:

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze