
Porsche Boxster 25 Years – hołd dla prototypu z 1993 roku. Ile kosztuje?
Porsche świętuje 25. urodziny gamy swoich roadsterów, prezentując specjalny, jubileuszowy wariant Boxster 25 Years.
Limitowana edycja jest ograniczona do 1250 egzemplarzy na całym świecie i bazuje na odmianie GTS 4.0, napędzanej 6-cylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 4,0 litrów i mocy 294 kW (400 KM).
Boxster 25 Years na liczne sposoby nawiązuje do designu koncepcyjnego Porsche Boxster, które debiutowało podczas salonu samochodowego w Detroit w 1993 r., zapowiadając historię sukcesu dwumiejscowego samochodu z otwartym nadwoziem. Jego produkcyjna wersja, wizualnie bardzo zbliżona do prototypu, pojawiła się w 1996 r. Jak dotąd model doczekał się czterech generacji, wyprodukowanych w łącznej liczbie 357 tysięcy sztuk.
Na dachu widnieje wytłoczony napis „Boxster 25”. Zarówno wykończenie kabiny, jak i poszycie dostępne są także w kolorze czarnym. Poszerzona lista standardowego wyposażenia limitowanej edycji obejmuje między innymi pakiet elementów dekoracyjnych kokpitu z aluminium, sportowe fotele z 14-kierunkową regulacją elektryczną, listwy progowe z napisem „Boxster 25” oraz wielofunkcyjną, sportową kierownicę GT ze skórzanym wykończeniem i funkcją podgrzewania.
Nowe Porsche Boxster 25 Years można już zamawiać. Pierwsze samochody trafią do salonów pod koniec marca 2021 r. Ceny modelu rozpoczynają się od 459 tys. zł z VAT.
Jednostka napędowa jubileuszowej edycji to generator czystej euforii: 6-cylindrowy bokser 718 Boxster GTS 4.0 o pojemności 4,0 litrów jest również wykorzystywany – jako wariant o wyższej mocy – w purystycznym 718 Spyder. Swoboda reakcji, niespotykany sposób oddawania mocy i bogate brzmienie sprawiają, że wysokoobrotowy wolnossący silnik rozwijający 400 KM gwarantuje wyjątkowo emocjonujące wrażenia z jazdy. Boxster 25 Years jest oferowany z 6 stopniową skrzynią manualną lub z automatyczną 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową Porsche (PDK).
W specjalnym wydaniu model osiąga prędkość maksymalną 293 km/h, a w połączeniu ze skrzynią PDK i standardowym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,0 s. Standardowe elementy wyposażenia obejmują sportowe zawieszenie z Porsche Active Suspension Management (PASM) i zmniejszonym o 10 mm prześwitem oraz Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną „szperą” (dyferencjałem o ograniczonym poślizgu).
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
Wkrótce rusza 6. edycja Rajdu Motocyklowego Weteranów - start już 24 kwietnia 2025 roku. Setki motocyklistów, weteranów i pasjonatów ruszą w trasę, by oddać hołd tym, którzy nie wrócili z misji. -
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
-
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Audi Q4 e-tron – elektryczny SUV klasy premium dla nowoczesnych kierowców
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
tak Krakus , oni mają konwencje w czterech literach , ma być i konieć nawet długość nożyczek mierzą wynajęcie adwokata to jest kilka stów euro , a pierw mandat musisz zapłacić potem się odwołać trzeba..
Anonymous - 5 marca 2021
Keltars i Bimbars w jednym stali domku. Balars na górze, Pultars na dole. Kelpalalars przepalturne wyczyniał kałabuny, Plamplurs lumparny, nie pimpał burbumbu