Porsche 911 Turbo S Exclusive Series – jeszcze więcej luksusu
Nowe Porsche 911 Turbo S Exclusive Series to najmocniejsze i najbardziej unikalne 911 Turbo S w historii. Coupé rozwija moc 607 KM, a jego produkcję ograniczono do 500 sztuk.
Poza wzmocnionym o 27 KM silnikiem model różni się od „zwykłego” 911 Turbo S wyjątkowym designem, zastosowaniem jeszcze wyższej jakości materiałów i luksusowym detalami. Każdy egzemplarz jest kunsztownie wykańczany z użyciem metod ręcznej produkcji w nowym zakładzie Porsche Exclusive Manufaktur w siedzibie firmy w Zuffenhausen (znana poprzednio jako Porsche Exclusive przyfabryczna manufaktura specjalizuje się w realizowaniu życzeń klientów, a jednocześnie odpowiada za limitowane edycje sportowych aut Porsche). Po raz pierwszy nabywcy mogą też otrzymać zegarek Porsche Design wyglądem dopasowany do ich samochodu.
Mocniejszy silnik, jeszcze lepsze osiągi
3,8-litrowy bokser biturbo o sześciu cylindrach 911 Turbo S Exclusive Series otrzymał zestaw wzmacniający, dzięki któremu jego maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm i jest dostępny w zakresie 2250-4000 obr./min. W efekcie na sprint do „setki” model potrzebuje 2,9 s, a do granicę 200 km/h przekracza już po 9,6 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Zużycie paliwa nie odbiega od standardowej wersji i średnio wynosi 9,1 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 212 g/km.
Standardowo 911 Turbo S Exclusive Series wyjeżdża z fabryki na kołach z lakierowanymi na czarno 20-calowymi obręczami z centralną śrubą. Felgi otrzymały staranne wykończenia w złotym kolorze Golden Yellow Metallic, nanoszone za pomocą nowej technologii laserowej. Po raz pierwszy zaciski hamulcowe ceramicznego układu hamulcowego PCCB mogą być na zamówienie polakierowane na czarno, z logo Porsche w kolorze Golden Yellow Metallic.
Do wyposażenia standardowego należą aktywne sportowe zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz pakiet Sport Chrono. Skrętna tylna oś oraz układ aktywnej redukcji bocznych przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) poprawiają prowadzenie i zwiększają stabilność.
Wyjątkowy design
Ekskluzywny lakier Golden Yellow Metallic oraz liczne elementy z włókien węglowych, takie jak maska, dach i progi – oto, co czyni 911 Turbo S Exclusive Series tak charakterystycznym. Sportowy wygląd samochodu podkreślają dwa karbonowe pasy przebiegające przez dach i maskę. Tylna partia nadwozia wyróżnia się skrzydłem z pakietu Turbo Aerokit, nowym zderzakiem, karbonowym wylotem powietrza i układem wydechowym z dwiema podwójnymi końcówkami ze stali nierdzewnej w kolorze czarnym. Błotniki zdobią emblematy Porsche Exclusive Manufaktur. Poza złotym lakierem Golden Yellow Metallic model oferowany jest w wielu innych starannie dobranych odcieniach karoserii.
Mistrzowskie rzemiosło w kabinie
Wnętrze 911 Turbo S Exclusive Series jest eleganckie i unikalne równocześnie. Sportowe fotele z 18-zakresową regulacją pokrywają dwie warstwy perforowanej skóry. Wewnętrzna warstwa ma gwarantujące niespotykany efekt pasy w kolorze Golden Yellow. Ten sam odcień mają przeszycia i napis „Turbo S” wyszyty na zagłówkach oraz podwójny pas na podsufitce z Alcantary. Elementy ozdobne kokpitu z włókien węglowych wyróżniają miedziane akcenty, a ekskluzywność samochodu podkreśla plakietka z numerem limitowanej edycji po stronie pasażera. Nakładki progów drzwi, również wykonane z włókien węglowych, mają podświetlane napisy „Exclusive Series”.
Autentyczna ręczna robota
Od ponad 30 lat klienci Porsche mogą korzystać z szerokiej oferty personalizowanych elementów i rozwiązań. Wraz z wprowadzeniem nowego limitowanego cyklu produkcyjnego producent sportowych aut rozpoczyna nowy rozdział: oddział Porsche Exclusive będzie teraz globalnie obecny pod nową marką Porsche Exclusive Manufaktur. Specjalnością fabrycznego zakładu są modyfikacje samochodów Porsche na indywidualne zamówienie. Zakres usług obejmuje także doradztwo dla klientów, opracowywanie specjalnych opcji wyposażenia dla poszczególnych serii modelowych oraz ich limitowane edycje.
Ekskluzywny, dopasowany do samochodu chronograf Porsche Design
Po raz pierwszy Porsche Design prezentuje ekskluzywny zegarek, którego design koresponduje z elementami stylistycznymi limitowanej serii modelu Porsche. Łączy on charakterystyczne elementy czasomierzy Porsche Design z unikalnym charakterem 911 Turbo S Exclusive Series. I podobnie jak w przypadku samochodu, jego produkcję ograniczono do 500 egzemplarzy. Chronograf ma tytanową obudowę, a sportowy design podkreśla jej czarna powłoka z węglika karbidu. Karbonowa tarcza koresponduje z charakterystycznymi karbonowymi pasami na karoserii 911 Turbo S Exclusive Series – wykończono ją tym samym lakierem, co stosowany w samochodzie. Design wirnika odwołuje się z kolei do wzoru felg „911” i również jest polakierowany na kolor oryginalnych obręczy. Mechanizm naciągu wyróżnia się typową dla Porsche centralną śrubą z godłem marki.
Wysokiej jakości akcesoria
Niespotykany design Exclusive Series klienci mogą docenić również poza samochodem – specjalnie dla nabywców limitowanej serii zaprojektowano bowiem zestaw skórzanych walizek Exclusive Series. Wizualne akcenty oraz wymiary jego poszczególnych elementów (dwie podręczne torby, torba codzienna oraz torba na marynarkę) perfekcyjnie pasują do przestrzeni bagażowej 911 Turbo S Exclusive Series.
Ceny i premiera rynkowa
Cena Porsche 911 Turbo S Exclusive Series w Polsce wynosi 1 285 200 zł z VAT. Rynkowa premiera modelu odbędzie się 8 czerwca 2017 r. Zegarek Porsche Design Chronograph 911 Turbo S Exclusive Series będzie dostępny w sprzedaży w Niemczech w cenie od 9950 euro. Czasomierz można skonfigurować zgodnie z indywidualnymi życzeniami podczas zamawiania pojazdu w Porsche Centrum. Pięcioelementowy zestaw do transportu bagażu kosztuje w Niemczech 5474 euro i jest oferowany w ramach kolekcji fabrycznej lub w ofercie Porsche Tequipment w dowolnym Porsche Centrum.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: