Porsche 911 Hybrid zauważone na torze wyścigowym. Co będzie napędzać sportową hybrydę?
Porsche 911 to jeden z ostatnich bastionów klasycznej, spalinowej motoryzacji. Od lat jest obiektem marzeń wielu miłośników motoryzacji, to o nim marzą dzieci i dorośli na całym świecie. Ale czasy się zmieniają...
Porsche idzie z duchem czasu i stawia na napędy elektryczne. Już niedługo do klasycznego sześciocylindrowego boksera napędzającego Porsche 911 dołączy silnik elektryczny. Ostatni bastion spalinowej motoryzacji stanie się hybrydą. Ma do tego dojść jeszcze w trakcie cyklu życia obecnej generacji (992).
Co wiemy o hybrydowym Porsche 911?
CEO Porsche, Oliver Blume, zapowiedział, że kultowe 911 będzie hybrydą, ale nie typu plug-in, tylko bardziej wydajną, rodem ze sportów motorowych. Co to oznacza? Niestety Porsche nie zdradziło, co kryje się pod pojęciem hybrydy, która lepiej nadaje się do samochodu sportowego. Być może mowa o zwykłym układzie mild hybrid, albo o klasycznej hybrydzie. Niektórzy twierdzą, że do 911 trafi rozwinięta wersja napędu z wyścigowego Porsche 919 Hybrid. Jeszcze inni uważają, że będzie to układ, który Porsche zastosuje w wyścigach LMDh.
Klasa LMDh to najwyższa klasa mistrzostw IMSA SportsCar, pozwalająca uczestnikom również na udział w wyścigach WEC, tuż obok pojazdów Le Mans Hypercars (LMH). Wyścigi LMDh wystartują w 2023 roku. Samochody wyścigowe o masie około 1000 kg będą napędzane hybrydowym zespołem o mocy 680 KM. Jego elementem będzie elektryczny silnik produkcji Boscha, który dostarcza do 50 kW mocy. Baterię litowo-jonową wyprodukuje Williams, a skrzynię biegów firma Xtrac. Co ciekawe, silnik elektryczny ma uruchamiać się dopiero po osiągnięciu prędkości 120 km/h.
Prawdopodobnie, w celu zachowania właściwego rozkładu masy hybrydowego Porsche 911, silnik elektryczny trafi na przód samochodu, a baterie zostaną umieszczone pomiędzy osiami. Jeżeli przypuszczenia dotyczące użycia układu z wyścigów LMDh okażą się prawdziwe, to Porsche 911 Hybrid będzie najmocniejszą wersją obecnej generacji.
Aktualnie testy hybrydowego Porsche 911 wchodzą w coraz poważniejsze fazy, czego przykładem jest ostatnia wizyta Porsche 911 Turbo Hybrid na słynnej nitce Nordschleife niemieckiego toru Nurburgring. Przyciemniona tylna szyba ma według doniesień branżowych chronić nową jednostkę napędową przed wścibskimi gapiami, a same testy miały za zadanie sprawdzenie wydajności baterii oraz właściwości jezdnych.
Hybrydowy wariant Porsche 911 trafi na rynek nie wcześniej niż w 2024 roku. Akurat wtedy minie sześć od debiutu obecnej generacji 992 na rynku. To doskonała okazja do przeprowadzenia liftingu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
adams - 15 grudnia 2021
Niedawno byłem w salonie porsche centrum sopot, zastanawiam się nad zakupem porsche na firmę, myślałem też o hybrydzie albo o elektrycznym samochodzie.