Porsche 911 GT3 Cup – zobaczcie zdjęcia tego spektakularnego samochodu wyścigowego!
Porsche zaprezentowało najnowszą generację najlepiej sprzedającego się samochodu wyścigowego na świecie: oto nowe 911 GT3 Cup.
Pierwsze prace nad nowym modelem ruszyły jeszcze w 2018 r., a konkretne działania rozpoczęły się na początku 2019 r. Główne cele rozwojowe zespołu kierowanego przez szefa projektu Jana Feldmanna obejmowały dalszą poprawę osiągów, opracowanie „agresywniejszego” designu, ułatwienie prowadzenia oraz zapewnienie większej trwałości przy mniejszych nakładach czasowych i ograniczeniu prac eksploatacyjnych. Efekty tych działań mają odzwierciedlenie w wielu cechach nowej maszyny, która – podobnie jak poprzednik – wspólnie z modelami 911 zjeżdża z linii produkcyjnej w Stuttgarcie-Zuffenhausen.
Już na pierwszy rzut oka samochód wygląda jeszcze bardziej imponująco niż poprzednik. Po części to zasługa szerokiego, lekkiego nadwozia w specyfikacji Turbo, które po raz pierwszy zastosowano w samochodzie Cup. Z tyłu jego karoseria mierzy 1902 mm szerokości (o 28 mm więcej niż poprzednika) i wyróżnia się dodatkowymi wlotami powietrza chłodzącego przed kołami. Co więcej, również przednia oś generacji 992 jest znacznie szersza niż w poprzedniku. Dzięki dodatkowo poszerzanym błotnikom z przodu nowe 911 GT3 Cup mierzy teraz aż 1920 mm szerokości.
Nowy fotel wyścigowy oferuje teraz dwie opcje ustawienia wysokości. W połączeniu z regulowaną kolumną kierownicy pozwala to na idealne dobranie pozycji kierowcom dowolnego wzrostu. Szeroki wybór grubości obicia umożliwia dopasowanie fotela do indywidualnych potrzeb. Przeprojektowana, wielofunkcyjna wyścigowa kierownica ma otwarty kształt i została wykonana z włókna węglowego – to kolejny element pochodzący z 911 GT3 R. Pod wpływem opinii kierowców przeorganizowany został układ rozmieszczonych na niej podświetlanych przycisków. Tak zwany panel gumowych przełączników (RSP) z dziesięcioma dużymi przyciskami po prawej stronie przypomina element obsługi stosowany w Porsche 919 Hybrid.
Jeśli chodzi o silnik, 911 GT3 Cup pozostaje wierne jednostce wolnossącej. W wersji wyścigowej 4-litrowy, chłodzony cieczą 6-cylindrowy bokser rozwija moc510 KM. Wysokoobrotowy silnik z układem smarowania z suchą miską olejową osiąga swoją maksymalną moc przy 8400 obr./min (wcześniej: 7500 obr./min), „kręci się” do 8750 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 470 Nm generuje przy 6150 obr./min.
Dane techniczne:
Masa/wymiary
• Masa całkowita: ok. 1260 kg
• Długość: 4585 mm
• Szerokość: 1920 mm (oś przednia)/1902 mm (oś tylna)
• Rozstaw osi: 2459 mm
Silnik
• Chłodzony cieczą 6-cylindrowy silnik typu bokser umieszczony z tyłu; pojemność 3996 cm3; skok tłoka 81,5 mm; średnica cylindra 102 mm; moc maks. 375 kW (510 KM) przy 8400 obr./min; maks. moment obrotowy 470 Nm przy 6150 obr./min; maks. prędkość obrotowa 8750 obr./min; technika czterozaworowa; pojedyncza przepustnica motylowa; kolektor dolotowy z dwiema klapami rezonansowymi; sterownik silnika Bosch MS 6.6; smarowanie z suchą miską olejową; jednomasowe koło zamachowe; wyścigowy układ wydechowy z katalizatorem z certyfikatem DMSB; jakość paliwa: benzyna bezołowiowa, do E20 (min. 98 oktanów).
Przekładnia
• 6-stopniowa sekwencyjna kłowa skrzynia biegów Porsche; łopatka zmiany biegów z elektronicznym siłownikiem zmiany biegów; mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu; trójpłytkowe sprzęgło wyścigowe, spiekowe.
Nadwozie
• Lekkie nadwozie o inteligentnej konstrukcji kompozytowej (aluminiowo-stalowej); punkty mocowania podnośnika; zdejmowany luk ratunkowy w dachu; wspawana klatka bezpieczeństwa, zatwierdzona do jazdy z pilotem na torach; fotel zgodny z normą FIA 8862/2009, bezstopniowa regulacja wzdłużna, dwie pozycje wysokości i nachylenia; sześciopunktowa wyścigowa uprząż bezpieczeństwa do użytku z systemem HANS®, regulowana kolumna kierownicy z czujnikiem kąta skrętu; przednia pokrywa ze zintegrowanymi szybkozłączkami, kanałem wylotowym powietrza i centralnym wlotem powietrza w celu wentylacji kokpitu; poszerzony przedni zderzak ze spojlerem; błotniki z poszerzeniami; tył nadwozia ze zintegrowanym światłem przeciwdeszczowym (zgodnie z przepisami FIA); drzwi, tylna pokrywa i tylne skrzydło z CFRP; tylne skrzydło z mocowaniem typu „łabędzia szyja”, regulowane w 11 pozycjach; okna z poliwęglanu z twardą powłoką; system podnośnika pneumatycznego; punkty mocowania zaworów po obu stronach samochodu; bezpieczny zbiornik paliwa FT3 o pojemności 110 litrów, umieszczony z przodu.
• Panele wykończenia wnętrza z CFRP, wielofunkcyjna wyścigowa kierownica z CFRP z szybkozłączem, manetkami zmiany biegów i podświetlanymi przyciskami; ergonomiczny cyfrowy panel dotykowy z wielokolorowym podświetleniem; siatki bezpieczeństwa (środkowa i po stronie kierowcy) zgodne z najnowszymi wymogami bezpieczeństwa FIA; przygotowanie do wentylacji siedzenia; system gaśniczy z elektronicznym wyzwalaczem.
Zawieszenie
• Drążki i górne mocowania z kutego aluminium, zoptymalizowane pod kątem sztywności; wytrzymałe łożyska przegubowe z ochroną przed pyłem; piasty kół z centralnym mocowaniem felgi; amortyzatory z charakterystyką zaworów przystosowaną do warunków wyścigowych; regulowane stabilizatory (dwuczłonowe); system monitorowania ciśnienia w oponach.
Oś przednia
• Przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, regulowana wysokość, pochylenie i zbieżność;
• Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy z funkcją manewrowania.
Tylna oś
• Zawieszenie wielowahaczowe z regulacją wysokości, pochylenia i zbieżności;
• Wyścigowe wały napędowe zoptymalizowane pod kątem niezawodności i trwałości.
Układ hamulcowy
• Dwa niezależne obwody z czujnikami ciśnienia hamowania przedniej i tylnej osi, rozkład siły hamowania regulowany przez kierowcę (regulacja balansu siły hamowania); wyścigowe klocki hamulcowe; zoptymalizowane przewody hamulcowe; ergonomiczne ustawienie pedału hamulca.
• Oś przednia: sześciotłoczkowe aluminiowe, wyścigowe, jednoczęściowe zaciski ze sprężynami zapobiegającemu „odbiciu” klocków; wentylowane stalowe tarcze hamulcowe o wymiarach 380 mm x 32 mm z aluminiowymi mocowaniami i komorami.
• Oś tylna: czterotłoczkowe aluminiowe, wyścigowe, jednoczęściowe zaciski ze sprężynami zapobiegającemu „odbiciu” klocków; wentylowane stalowe tarcze hamulcowe o wymiarach 380 mm x 32 mm z aluminiowymi mocowaniami i komorami.
Koła/opony
• Oś przednia: jednoczęściowe felgi z lekkich stopów z centralnym mocowaniem, zgodne ze specyfikacją i designem Porsche, 12 J x 18; rozmiar opon 30/65-18;
• Oś tylna: jednoczęściowe felgi z lekkich stopów z centralnym mocowaniem, zgodne ze specyfikacją i designem Porsche, 13 J x 18; rozmiar opon 31/71-18.
Instalacja elektryczna
• Rejestrator Porsche; Power Box Porsche, kolorowy wyświetlacz Porsche 10,3”; lekki, szczelny akumulator LiFePO4 12V (60 Ah) w przestrzeni na nogi pasażera; alternator 175 A; cyfrowy panel dotykowy z wielokolorowym podświetleniem; jednoramienna wycieraczka przedniej szyby z napędem bezpośrednim (praca przerywana i ciągła); trzy dodatkowe przełączniki w konsoli środkowej dla dodatkowych odbiorników energii; połączenie danych (rejestrator danych, system wideo).
• Reflektory i światła do jazdy dziennej w technice LED; tylne lampy i światło przeciwdeszczowe w technice LED
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki
Zostaw komentarz: