Bartosz Niewiadomski

Porsche 911 GT3 i GT3 z pakietem Touring – specjalne wersje na 25-lecie

Porsche zaprezentowało odświeżone warianty swojego najbardziej rozpoznawalnego samochodu - dziewięćset jedenastki. Porsche 911 GT3 i GT3 Touring, po raz pierwszy wprowadzone do oferty w tym samym momencie, mają być jeszcze bardziej udoskonalone i możliwe do spersonalizowania wedle upodobań każdego klienta.

Porsche 911 GT3 wprowadzone zostało na rynek po raz pierwszy w 1999 roku jako bardziej torowa odmiana zwykłej dziewięćset jedenastki. Mocniejszy, lżejszy i bardziej precyzyjny samochód od razu zyskał uznanie sympatyków marki i fanów motoryzacji. Czy nowa generacja będzie tak dobra jak poprzednie?

Porsche 911 GT3 i GT3 Touring – elementy wspólne

Obie wersje modelu 911 charakteryzują się przeprojektowanym pasem przednim i tylnym, a także lepszą aerodynamiką. Firma zapewnia, że zmieniony dyfuzor, nowe ,,płetwy” w podwoziu i zmodyfikowane płetwy spoilera zwiększą docisk i zmniejszają opór powietrza. Dodatkowo, oba modele zyskały też nowe reflektory LED Matrix – w wersji GT3 dostępne są one z opcjonalnym białym pierścieniem akcentującym. Dzięki temu, w zderzaku nie trzeba montować  dodatkowych świateł, a miejsce to zostało wykorzystane na dodatkowe wloty powietrza.

Dane techniczne modelu 911 GT3

Pod maską odświeżonego Porsche pracuje usprawniony sześciocylindrowy, wolnossący bokser o pojemności czterech litrów. Generuje on niezmiennie moc 510 KM oraz 450 Nm momentu obrotowego. Do wyboru są dwie skrzynie biegów – dwusprzęgłową, siedmiobiegową PDK oraz sześciobiegową manualną. Obie skrzynie zyskały skrócone o 8% przełożenie główne. Porsche deklaruje, że katalogowe przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,4 s w wersji z automatem i 3,9 s w wersji z manualem. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 311 km/h i 313 km/h.

Warto wspomnieć, że Porsche pomyślało też o zmniejszeniu wagi nowego 911 GT3. Zapewniają to między innymi lżejsze felgi z aluminium (-1,5 kg) lub opcjonalne felgi magnezowe (-9 kg) a także lżejszy akumulator (-4 kg). Porsche 911 GT3 waży teraz 1420 kg.

Wnętrze Porsche 911 GT3

Zmodyfikowana dziewięćset jedenastka oferuje nowe, specjalnie zaprojektowane do tego modelu fotele kubełkowe, które posiadają składane oparcie i obudowę wzmacnianą włóknem węglowym. Elektrycznie regulowana jest tutaj wysokość siedzeń, regulacja wzdłużna jest ręczna. Opcjonalnie, fotele mogą być podgrzewane – oferują trzy stopnie intensywności. Standardowo natomiast są one wyposażone w zintegrowaną poduszkę powietrzną.

Inżynierowie Porsche pomyśleli też o tych, którzy chcieliby wyjechać swoim Porsche na tor. Część wypełnienia zagłówka można wyjąć. Według niemieckich inżynierów ma to zapewnić wygodę podczas jazdy w kasku.

Opcjonalnie są też dostępne adaptacyjne fotele sportowe Plus z regulacją elektryczną w 18 kierunkach.

Pakiet Touring dostępny od razu

Po raz pierwszy w historii modelu pakiet Touring debiutuje w tym samym momencie co ,,zwykłe” Porsche 911 GT3. Oferowany w gamie modelowej od 2017, jest nawiązaniem do wersji wyposażenia 911 Carrera RS 2.7 z 1973 roku. W tym pakiecie, nowa 911 nie posiada ogromnego tylnego skrzydła, tylko mniejszy, wysuwany spojler. Zastosowano tutaj też tzw. klapę Gurneya – spojler wykończony jest krawędzią, która steruje przepływającym powietrzem.

Wykończenie wnętrza wykonane jest ze skóry. Po raz pierwszy w historii, Porsche 911 GT3 z pakietem Touring można wyposażyć w tylne siedzenia. Mają one zapewnić funkcjonalność 911 w codziennym użytku i sprawić, że będzie to bardziej ,,cywilizowany” samochód.

Specjalne pakiety do obu wersji

Dla zmodyfikowanych wersji Porsche 911 GT3 i GT3 Touring, niemieccy inżynierowie przygotowali dwa specjalnie skonfigurowane pakiety.

Dla wersji 911 GT3 po raz pierwszy w historii dostępny jest pakiet Weissach. Wiele elementów wykonanych jest tutaj z włókna węglowego CFRP: stabilizator z łącznikami i płyta usztywniająca tylnej osi, dach, boczne panele tylnego skrzydła, górne części obudowy lusterek, prowadnice powietrza w przednim pasie czy klamki. Nawet opcjonalna klatka również jest wykonana z tego samego tworzywa.

Dla wersji Touring dostępny jest pakiet Leichtbau. Tak jak w ,,zwykłym” GT3, stabilizator z łącznikami i płyta usztywniająca tylnej osi też są wykonane z CFRP. Pakiet zawiera też lżejsze panele drzwiowe i lakierowane w kolorze nadwozia wykończenie dachu. Dodatkowo, standardowy sześciobiegowy manual, zyskał krótszą dźwignię zmiany biegów z modelu 911 S/T. Małym detalem wyróżniającym ten pakiet jest tabliczka z nazwą umieszczona przy skrzyni biegów.

Do obu wersji modelu GT3 Porsche przewidziało możliwość zamontowania kutych magnezowych felg, które obniżają wagę auta.  

Porsche 911 GT3 w salonach

Klienci, którzy chcieliby złożyć zamówienie na nowe Porsche, będą mogli zrobić to już pod koniec tego roku. Cena bazowa obu modeli ma zaczynać się od 1 103 000 zł.

Specjalny bonus dla właścicieli

Porsche pomyślało także o małym ekskluzywnym dodatku dla każdego nabywcy nowego GT3. Wyłącznie dla nabywców tego modelu, Porsche zarezerwowało specjalny zegarek Porsche Design. Ma on być możliwy do skonfigurowania idealnie pod konfigurację samochodu. Przykładowo pierścień tarczy zegarka jest dostępny we wszystkich kolorach, łącznie z wersjami z pakietu Touring oraz lakierami programu Paint to Sample. Skórzany pasek zegarka także może być dopasowany do konfiguracji samochodu.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze