Porsche 718 Spyder i 718 Cayman GT4 – nadal wolnossące!

Porsche wprowadza do oferty dwa wyjątkowo emocjonujące modele - 718 Spyder i 718 Cayman GT4, które wjeżdżają na sam szczyt swojej gamy. Ze swoim rasowym charakterem adresowane są do entuzjastów sportowych aut ceniących „niefiltrowaną” radość z jazdy.

Sercem obu modeli jest nowy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów. Wolnossąca jednostka bazuje na tej samej rodzinie motorów, co silniki turbo w obecnej serii modelowej 911 Carrera. Nowy wysokoobrotowy bokser generuje moc 420 KM – o 35 KM więcej niż w poprzednich modelach GT4. W przypadku trzeciej generacji Spydera przyrost mocy jest jeszcze większy i wynosi 45 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm jednostka osiąga w zakresie od 5000 do 6800 obr./min. Silnik kręci się maksymalnie do 8000 obr./min.

Wyposażone w manualną przekładnię samochody rozpędzają się do 301 km/h (718 Spyder) oraz do 304 km/h (718 Cayman GT4). Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,4 s. Średnie zużycie paliwa tych sportowych aut wynosi 10,9 l/100 km (wg cyklu NEDC). Jest to możliwe między innymi dzięki rozwiązaniom takim jak adaptacyjna kontrola cylindra – w trybie częściowego obciążenia tymczasowo przerywa ona proces wtrysku w jednej z dwóch głowic, zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa.

Do wyróżników 718 Cayman GT4 należy bardzo dopracowana aerodynamika. Daje ona do 50% większy docisk bez negatywnego wpływu na opory powietrza. W istotnym stopniu wpływa na to nowo zaprojektowany jednokomorowy tylny tłumik zlokalizowany przy nadkolu. Tworzy on z tyłu przestrzeń dla funkcjonalnego dyfuzora, który odpowiada za około 30% siły docisku tylnej osi 718 Cayman GT4. Także montowane na stałe tylne skrzydło odznacza się większą efektywnością – wytwarza o około 20% większy docisk niż w poprzedniku. Przy prędkości 200 km/h odpowiada to 12 kilogramom dodatkowej siły docisku. Przedni pas, zoptymalizowany w stylu modelu GT, utrzymuje równowagę aerodynamiczną za sprawą dużego przedniego spojlera i tzw. kurtyn powietrznych. Te ostatnie uspokajają przepływ powietrza wzdłuż przednich kół.

W przeciwieństwie do modelu Cayman GT4, 718 Spyder ma tylny spojler, który podnosi się automatycznie przy 120 km/h. Funkcjonalny dyfuzor sprawia, że jest to pierwszy model z rodziny Boxster, który wytwarza aerodynamiczny docisk na tylnej osi. Poszycie Spydera dachowe nadaje się do codziennego użytku i można schować je pod pokrywą bagażnika  wystarczy zaledwie kilka ruchów.

https://www.youtube.com/watch?v=573YaSAP5H0

Adaptacyjne zawieszenie ze zmniejszonym o 30 mm prześwitem zaprojektowano specjalnie do użytku na torze wyścigowym. Układ Porsche Stability Management działa tu z jeszcze większą czułością i precyzją, a na życzenie można go wyłączyć (dwustopniowo). Dynamikę wzdłużną i poprzeczną, osiągi w zakrętach oraz przyjemność z jazdy dodatkowo zwiększa Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. GT4 jest również dostępny z opcjonalnym pakietem Clubsport, obejmującym tylne stalowe wzmocnienie z klatki bezpieczeństwa (tzw. rollbar), ręczną gaśnicę i sześciopunktowe „szelki” (pasy bezpieczeństwa) po stronie kierowcy.

Wysokowydajny układ hamulcowy w modelach 718 Spyder i 718 Cayman GT4 dzięki zastosowaniu dużych, aluminiowych stałych zacisków typu monoblok jest odpowiednie w warunkach jazdy torowej. Na życzenie dostępne są hamulce ceramiczne. Nowością w przypadku 718 Spyder jest zastosowanie opon o ultrawysokich osiągach (UHP), specjalnie przystosowanych do wymogów samochodów Porsche. Stanowią one element całościowego pakietu, który sprawia, że na północnej pętli toru Nürburgring 718 Cayman GT4 pokonuje tor w czasie o ponad 10 s krótszym od swojego poprzednika.

Nowe Porsche 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4 można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od 456 tys. zł za 718 Spyder i od 478 tys. zł za 718 Cayman GT4.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze