Poranne treningi w Malezji
Nico Rosberg powinien zostać okrzyknięty "królem treningów". Po raz czwarty na malezyjskim torze okazał się najszybszy.
Ciekawie ułożyła się klasyfikacja pierwszego treningu w Kuala Lumpur. Pierwsze sześć bolidów to po dwa samochody Williamsa, Brawn GP i Ferrari . Kierowcy zgodnie jeżdździli „parami”.
W piątek ponownie tylko zespoły Ferrari, McLaren i Renault wykorzystywaly w obydwu samochodach KERS. Tak jak w Australii, BMW Sauber wyposażył w ten system bolid Nicka Heidfelda. Długie proste na torze Sepang powinny umożliwić lepsze wykorzystanie systemu. Decyzja, czy w ogóle zostanie użyty przez niemiecko-szwajcarski zespół zostanie podjęta przed sobotnim treningiem. Wiadomo przecież, że stosowanie KERS może powodować uślizgi przy jego uruchamianiu, co wpływa na nadmierne zużycie opon.
Na weekend w Malezji Bridgestone dostarczył jak zwykle dwa rodzaje różnego ogumienia, tym razem miękkie i twarde. W Australli zastosowano super miękkie i średnie. W ciepłym i wilgotnym klimacie, miękkie
Nico Rosberg przed wyjazdem na tor |
fot. Williams
|
opony – nigdy przedtem tutaj nie używane -szczególnie obciążone dohamowaniem po długich prostych, mogą szybko ulegać zużyciu. Twarde ogumienie natomiast wykonane jest z mieszanki bardziej miękkiej niż te, którego używano w trakcie zeszłorocznego Grand Prix Malezji. Ważna z pewnością będzie temperatura na torze. Dzisiaj temperatura toru dochodziła do 48 stopni Celsjusza.
Kwalifikacje i wyścig rozpoczną się jutro o godzinie 17:00 lokalnego czasu, a treningi odbywają się zdecydowanie wcześniej. W Melbourne, zawody odbywały się także późnym popołudniem i kierowcy narzekali na nie najlepszą widoczność, zwłaszcza na odcinkach, na których jechali na wprost zachodzącego słońca. Z drugiej strony, jeżeli sprawdzą się prognozy pogody na niedzielę, do samochodów będą musiały zostać założone opony deszczowe, czyli takie same jak w zeszłym sezonie.
Podczas dzisiejszych trenigów, już na początku pierwszej sesji dobrze wypadł zespół Toyoty – Timo Glock uzyskał drugi czas. Kierowcom BMW Sauber nie udało się wydostać poza drugą dwudziestkę. BMW na twardych oponach i prawdopodobnie z dużą ilością paliwa sprawdzało ustawienia na wyścig.
W porannej sesji po raz czwarty w tym sezonie najlepszy czas uzyskał Nico Rosberg.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:36.260 |
– |
27 |
2 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:36.305 |
0,045 |
25 |
3 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:36.430 |
0,170 |
20 |
4 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:36.487 |
0,227 |
22 |
5 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:36.561 |
0,301 |
21 |
6 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:36.646 |
0,386 |
18 |
7 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:36:699 |
0,439 |
16 |
8 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:36.703 |
0,443 |
23 |
9 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:36.747 |
0,487 |
25 |
10 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:36.980 |
0,720 |
27 |
11 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:36.982 |
0,722 |
26 |
12 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:37.025 |
0,765 |
20 |
13 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:37.039 |
0,779 |
18 |
14 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:37,199 |
0,939 |
20 |
15 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:37.241 |
0,981 |
18 |
16 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:37.395 |
1,135 |
12 |
17 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:37.634 |
1,374 |
22 |
18 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:37.640 |
1,380 |
17 |
19 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:38,022 |
1,762 |
19 |
20 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:38,483 |
2,223 |
7 |
W trakcie drugiej sesji ustawienia uległy zdecydowanej zmianie. Po raz pierwszy w tym roku na czele stawki pojawili się kierowcy Ferrari. Kimi Raikkonen, który rano miał kłopoty z KERS przejechał dystans jednego okrążenia, o ponad sekundę szybciej niż Nico Rosberg w pierwszej sesji. Kierowca Williamsa uzyskał czwarty czas, o 0,308 sekundy gorszy od lidera. Nick Heidfeld popołudniu testował samochód bez KERS, aby zespół mógł dokonać porównań i zdecydować, czy użyć systemu w niedzielnym wyścigu, czy też nie. Różnica czasów pierwszych piętnastu kierowców na końcu sesji zawarła się w przedziale jednej sekundy. Szanse wydają się być bardzo wyrównane.
Piątek był nieco gorszym dniem dla Brawn GP. Po treningach okazało się, że w samochodzie Rubensa Barrichello musi zostać wymieniona skrzynia biegów. Przepisy FIA wymagają, aby używana ona była w trakcie czterech weekend’ów Grand Prix. Następstwem tego będzie kara przesunięcia zawodnika o pięć miejsc na starcie GP Malezji.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba okrążeń |
1 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:35.707 |
40 |
|
2 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:35.832 |
0,125 |
38 |
3 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:35.954 |
0,247 |
40 |
4 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:36.015 |
0,308 |
39 |
5 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:36.026 |
0,319 |
36 |
6 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:36.161 |
0,454 |
37 |
7 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:36.254 |
0,547 |
31 |
8 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:36.290 |
0,583 |
35 |
9 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:36.397 |
0,690 |
40 |
10 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:36.401 |
0,694 |
35 |
11 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:36.515 |
0,808 |
30 |
12 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:36.516 |
0,809 |
34 |
13 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:36.628 |
0,921 |
32 |
14 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:36.639 |
0,932 |
29 |
15 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:36.640 |
0,933 |
20 |
16 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:36.875 |
1,168 |
36 |
17 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:37.267 |
1,560 |
38 |
18 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:37.278 |
1,571 |
30 |
19 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:37.432 |
1,725 |
27 |
20 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:37.930 |
2,223 |
37 |
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: