Poranne treningi w Malezji
Nico Rosberg powinien zostać okrzyknięty "królem treningów". Po raz czwarty na malezyjskim torze okazał się najszybszy.
Ciekawie ułożyła się klasyfikacja pierwszego treningu w Kuala Lumpur. Pierwsze sześć bolidów to po dwa samochody Williamsa, Brawn GP i Ferrari . Kierowcy zgodnie jeżdździli „parami”.
W piątek ponownie tylko zespoły Ferrari, McLaren i Renault wykorzystywaly w obydwu samochodach KERS. Tak jak w Australii, BMW Sauber wyposażył w ten system bolid Nicka Heidfelda. Długie proste na torze Sepang powinny umożliwić lepsze wykorzystanie systemu. Decyzja, czy w ogóle zostanie użyty przez niemiecko-szwajcarski zespół zostanie podjęta przed sobotnim treningiem. Wiadomo przecież, że stosowanie KERS może powodować uślizgi przy jego uruchamianiu, co wpływa na nadmierne zużycie opon.
Na weekend w Malezji Bridgestone dostarczył jak zwykle dwa rodzaje różnego ogumienia, tym razem miękkie i twarde. W Australli zastosowano super miękkie i średnie. W ciepłym i wilgotnym klimacie, miękkie
Nico Rosberg przed wyjazdem na tor |
![]() |
fot. Williams
|
opony – nigdy przedtem tutaj nie używane -szczególnie obciążone dohamowaniem po długich prostych, mogą szybko ulegać zużyciu. Twarde ogumienie natomiast wykonane jest z mieszanki bardziej miękkiej niż te, którego używano w trakcie zeszłorocznego Grand Prix Malezji. Ważna z pewnością będzie temperatura na torze. Dzisiaj temperatura toru dochodziła do 48 stopni Celsjusza.
Kwalifikacje i wyścig rozpoczną się jutro o godzinie 17:00 lokalnego czasu, a treningi odbywają się zdecydowanie wcześniej. W Melbourne, zawody odbywały się także późnym popołudniem i kierowcy narzekali na nie najlepszą widoczność, zwłaszcza na odcinkach, na których jechali na wprost zachodzącego słońca. Z drugiej strony, jeżeli sprawdzą się prognozy pogody na niedzielę, do samochodów będą musiały zostać założone opony deszczowe, czyli takie same jak w zeszłym sezonie.
Podczas dzisiejszych trenigów, już na początku pierwszej sesji dobrze wypadł zespół Toyoty – Timo Glock uzyskał drugi czas. Kierowcom BMW Sauber nie udało się wydostać poza drugą dwudziestkę. BMW na twardych oponach i prawdopodobnie z dużą ilością paliwa sprawdzało ustawienia na wyścig.
W porannej sesji po raz czwarty w tym sezonie najlepszy czas uzyskał Nico Rosberg.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:36.260 |
– |
27 |
2 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:36.305 |
0,045 |
25 |
3 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:36.430 |
0,170 |
20 |
4 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:36.487 |
0,227 |
22 |
5 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:36.561 |
0,301 |
21 |
6 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:36.646 |
0,386 |
18 |
7 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:36:699 |
0,439 |
16 |
8 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:36.703 |
0,443 |
23 |
9 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:36.747 |
0,487 |
25 |
10 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:36.980 |
0,720 |
27 |
11 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:36.982 |
0,722 |
26 |
12 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:37.025 |
0,765 |
20 |
13 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:37.039 |
0,779 |
18 |
14 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:37,199 |
0,939 |
20 |
15 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:37.241 |
0,981 |
18 |
16 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:37.395 |
1,135 |
12 |
17 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:37.634 |
1,374 |
22 |
18 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:37.640 |
1,380 |
17 |
19 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:38,022 |
1,762 |
19 |
20 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:38,483 |
2,223 |
7 |
W trakcie drugiej sesji ustawienia uległy zdecydowanej zmianie. Po raz pierwszy w tym roku na czele stawki pojawili się kierowcy Ferrari. Kimi Raikkonen, który rano miał kłopoty z KERS przejechał dystans jednego okrążenia, o ponad sekundę szybciej niż Nico Rosberg w pierwszej sesji. Kierowca Williamsa uzyskał czwarty czas, o 0,308 sekundy gorszy od lidera. Nick Heidfeld popołudniu testował samochód bez KERS, aby zespół mógł dokonać porównań i zdecydować, czy użyć systemu w niedzielnym wyścigu, czy też nie. Różnica czasów pierwszych piętnastu kierowców na końcu sesji zawarła się w przedziale jednej sekundy. Szanse wydają się być bardzo wyrównane.
Piątek był nieco gorszym dniem dla Brawn GP. Po treningach okazało się, że w samochodzie Rubensa Barrichello musi zostać wymieniona skrzynia biegów. Przepisy FIA wymagają, aby używana ona była w trakcie czterech weekend’ów Grand Prix. Następstwem tego będzie kara przesunięcia zawodnika o pięć miejsc na starcie GP Malezji.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba okrążeń |
1 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:35.707 |
40 |
|
2 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:35.832 |
0,125 |
38 |
3 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:35.954 |
0,247 |
40 |
4 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:36.015 |
0,308 |
39 |
5 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:36.026 |
0,319 |
36 |
6 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:36.161 |
0,454 |
37 |
7 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:36.254 |
0,547 |
31 |
8 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:36.290 |
0,583 |
35 |
9 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:36.397 |
0,690 |
40 |
10 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:36.401 |
0,694 |
35 |
11 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:36.515 |
0,808 |
30 |
12 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:36.516 |
0,809 |
34 |
13 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:36.628 |
0,921 |
32 |
14 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:36.639 |
0,932 |
29 |
15 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:36.640 |
0,933 |
20 |
16 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:36.875 |
1,168 |
36 |
17 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:37.267 |
1,560 |
38 |
18 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:37.278 |
1,571 |
30 |
19 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:37.432 |
1,725 |
27 |
20 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:37.930 |
2,223 |
37 |
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: