Popełniasz ten błąd przy parkowaniu? Pewnego dnia już nie ruszysz z miejsca
Każdy kierowca ma jakieś swoje przyzwyczajenia, ale niestety niektóre z nich mogą być szkodliwe dla samochodu. Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, dopóki ich auto nie odmówi posłuszeństwa.
Zaciągać hamulec ręczny na postoju czy nie?
Jedną z kwestii spornych dotyczących parkowania jest to, czy zaciągać za każdym razem hamulec ręczny. Część kierowców twierdzi, że na równym terenie nie ma takiej potrzeby. Inni z kolei twierdzą, że jeśli będziemy rzadko korzystać z ręcznego, to może on potem działać nieprawidłowo. Osobną kwestią jest to, czy zaciągać go zimą, kiedy jego linka może przymarznąć.
Naszym zdaniem powinno się z ręcznego korzystać, ale przy okazji dbając o jego stan techniczny, aby pewnego dnia nie spłatał nam niespodzianki. O hamulcu ręcznym powinni natomiast szczególnie pamiętać właściciele samochodów wyposażonych w automatyczne skrzynie biegów.
Masz samochód z automatem? Zawsze zaciągaj ręczny
Paradoksalnie kierowcy samochodów ze skrzyniami automatycznymi, rzadziej korzystają z hamulców ręcznych, ponieważ przekładnia w pozycji P blokuje koła. To jednak nie znaczy, że zastępuje ona hamulec postojowy.
Jeśli pojazd stoi na wzniesieniu, na element blokujący w skrzyni działają siły, które mogą go uszkodzić. Wtedy albo przestanie on w ogóle działać, albo zablokować go na dobre.
Najdroższa przejażdżka w życiu. Pokonał 400 m, może zapłacić ponad 10 tys. zł kar!
Jak odblokować automatyczną skrzynię biegów?
Wiele przekładni automatycznych ma koło wybieraka element podpisany jako „shift lock”. Korzysta się z niego, kiedy auta nie da się uruchomić i nie możemy przełączyć przekładni w tryb N, aby na przykład załadować je na lawetę.
Opisywana powyżej sytuacja jest jednak trudniejsza, ponieważ w jej przypadku siły działające na blokadę, uniemożliwiają jej zwolnienie. Pomóc może delikatne pchnięcie pojazdu w przeciwnym kierunku, aby zniwelować działanie wspomnianych sił.
Jak uniknąć zablokowania automatycznej skrzyni biegów?
Aby upewnić się, że nie nadwyrężymy mechanizmu blokującego naszej skrzyni biegów, trzeba pamiętać o jednej rzeczy. Kiedy zatrzymamy się i przełączymy wybierak na pozycje P, nie zdejmujmy nogi z hamulca. Zaciągnijmy najpierw hamulec ręczny, aby to on odpowiadał za utrzymanie naszego pojazdu w miejscu, a nie przekładnia.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: