
Popełniasz ten błąd przy parkowaniu? Pewnego dnia już nie ruszysz z miejsca
Każdy kierowca ma jakieś swoje przyzwyczajenia, ale niestety niektóre z nich mogą być szkodliwe dla samochodu. Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, dopóki ich auto nie odmówi posłuszeństwa.
Zaciągać hamulec ręczny na postoju czy nie?
Jedną z kwestii spornych dotyczących parkowania jest to, czy zaciągać za każdym razem hamulec ręczny. Część kierowców twierdzi, że na równym terenie nie ma takiej potrzeby. Inni z kolei twierdzą, że jeśli będziemy rzadko korzystać z ręcznego, to może on potem działać nieprawidłowo. Osobną kwestią jest to, czy zaciągać go zimą, kiedy jego linka może przymarznąć.
Naszym zdaniem powinno się z ręcznego korzystać, ale przy okazji dbając o jego stan techniczny, aby pewnego dnia nie spłatał nam niespodzianki. O hamulcu ręcznym powinni natomiast szczególnie pamiętać właściciele samochodów wyposażonych w automatyczne skrzynie biegów.
Masz samochód z automatem? Zawsze zaciągaj ręczny
Paradoksalnie kierowcy samochodów ze skrzyniami automatycznymi, rzadziej korzystają z hamulców ręcznych, ponieważ przekładnia w pozycji P blokuje koła. To jednak nie znaczy, że zastępuje ona hamulec postojowy.
Jeśli pojazd stoi na wzniesieniu, na element blokujący w skrzyni działają siły, które mogą go uszkodzić. Wtedy albo przestanie on w ogóle działać, albo zablokować go na dobre.
Najdroższa przejażdżka w życiu. Pokonał 400 m, może zapłacić ponad 10 tys. zł kar!
Jak odblokować automatyczną skrzynię biegów?
Wiele przekładni automatycznych ma koło wybieraka element podpisany jako „shift lock”. Korzysta się z niego, kiedy auta nie da się uruchomić i nie możemy przełączyć przekładni w tryb N, aby na przykład załadować je na lawetę.
Opisywana powyżej sytuacja jest jednak trudniejsza, ponieważ w jej przypadku siły działające na blokadę, uniemożliwiają jej zwolnienie. Pomóc może delikatne pchnięcie pojazdu w przeciwnym kierunku, aby zniwelować działanie wspomnianych sił.
Jak uniknąć zablokowania automatycznej skrzyni biegów?
Aby upewnić się, że nie nadwyrężymy mechanizmu blokującego naszej skrzyni biegów, trzeba pamiętać o jednej rzeczy. Kiedy zatrzymamy się i przełączymy wybierak na pozycje P, nie zdejmujmy nogi z hamulca. Zaciągnijmy najpierw hamulec ręczny, aby to on odpowiadał za utrzymanie naszego pojazdu w miejscu, a nie przekładnia.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: