Pomachaj i wskaż, czyli jak działają bezkontaktowe kontrolki, które symulują uczucie „dotyku”
Czy to koniec ekranów dotykowych i przycisków?
DS Automobiles współpracuje z Ultraleap, światowym liderem w technologii interfejsów człowiek-maszyna, aby wprowadzić najnowocześniejszą technologię dotykową działającą w powietrzu i śledzącą dłonie do przyszłych modeli DS. To może oznaczać koniec ekranów dotykowych i przycisków.
Producent samochodów opracował bezkontaktowy interfejs użytkownika, z kontrolą gestów zasilaną przez zaawansowane technologie śledzenia dłoni Ultraleap i haptyczne sprzężenie zwrotne w powietrzu. Badania wykazały, że użycie sterowania gestami i haptyki w środowisku samochodowym zapewnia trzykrotnie większą dokładność w porównaniu z ekranem dotykowym.
Kierowcy i pasażerowie mogą sterować systemem informacyjno-rozrywkowym i nawigacją, wykonując proste gesty w powietrzu. Gdy to robią, na ich dłonie wyświetla się haptyczna informacja zwrotna, aby potwierdzić, że polecenia zostały rozpoznane i zrozumiane.
Przeczytaj też: DS Aero Sport Lounge – sztuka podróżowania wg DS Automobiles
Technologia została opracowana zgodnie z wizją DS Automobiles, która ma na celu zmniejszenie zanieczyszczenia wizualnego w kokpicie, promując dobre samopoczucie w kabinie i poprawiając bezpieczeństwo.
Wiodąca na świecie technologia śledzenia od Ultraleap generuje wirtualny model ruchów dłoni, modelując nie tylko palec lub dłoń, ale także kości i stawy, co umożliwia systemowi przewidywanie pozycji palca, nawet jeśli jest on zasłonięty.
Po zarejestrowaniu polecenia gestu, system dostarcza dotykową reakcję zwrotną, aby potwierdzić, że polecenie zostało rozpoznane i zrozumiane.
Korzystając z zestawu głośników ultradźwiękowych – które działają tak jak zwykłe głośniki, ale na wystarczająco wysokiej częstotliwości, aby nie były słyszalne – układy choreograficzne fal dźwiękowych tworzą pojedynczy, zlokalizowany punkt wysokiego ciśnienia przed ekranem lub powierzchnią. Niewielkie wibracje wywołane falami mogą być wykrywane przez receptory skóry, symulując uczucie „dotyku”.
W ten sposób steruje się szeregiem systemów w samochodzie, od systemów rozrywki w samochodzie po nawigację. Reakcja jest wzmocniona za pomocą sztucznej inteligencji, co skutkuje dokładną kontrolą gestów z ulepszonymi dotykowymi sprzężeniami zwrotnymi w powietrzu.
Przeczytaj też: DS 3 Crossback Ines de la Fressange Paris – limitowana edycja, tylko 150 egzemplarzy
Udowodniono, że ten typ systemu zapewnia trzykrotnie większą dokładność w porównaniu z tradycyjnymi ekranami dotykowymi – redukuje czas i mniej obciąża psychikę kierowcy. 25% uczestników badania korzystających z kontroli gestów i haptyki w ogóle nie patrzyło na ekran. Według DS. Automobiles system oferuje lepszą kontrolę i bezpieczeństwo kierowcy oraz lepsze wrażenia z jazdy.
Najnowsze
-
Kto może żądać badania trzeźwości kierowcy autokaru? Oto jak wygląda bezpieczeństwo dzieci jadących autobusem na ferie
Na trwających feriach zimowych wg. MEN przebywa obecnie 957 tys. dzieci. To czas, kiedy najmłodsi często korzystają z transportu autobusowego, podróżując na zimowiska czy obozy. To także czas wzmożonej aktywności nietrzeźwych kierowców na drogach. -
Cena paliwa spadnie? Do końca ferii czekają nas zmiany na stacjach
-
Kierunkowskaz na rondzie włączają niedouczeni kierowcy – kiedy możesz to zrobić a kiedy nie wolno?
-
Elektroniczne winiety Węgry – co warto wiedzieć o węgierskim systemie opłat drogowych?
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Zostaw komentarz: