
Polski samochód elektryczny coraz bliżej. Podpisano 2 umowy
Polski samochód elektryczny wywołuje sporo emocji w różnych dyskusjach. Właśnie ujawniono, że spółka ElectroMobility Poland S.A. podpisała dwie umowy.
Izera – pierwszy polski samochód elektryczny – będzie montowana w fabryce zbudowanej przez Polaków, ale za projekt zakładu będą odpowiadać eksperci z Niemiec. Spółka ElectroMobility Poland S.A. poczyniła kolejne kroki ku uruchomieniu budowy w Jaworznie. Informacja została ujawniona kilka godzin temu na stronie internetowej spółki.
Dowiedz się więcej na temat marki Izera w Motocaina.pl

Polski samochód elektryczny – dwie ważne umowy
Spółka odpowiedzialna za polski samochód elektryczny – ElectroMobility Poland S.A. – podpisała umowę o zastępstwo inwestycyjne w formule EPCM (Engineering, Procurement and Construction Management) ze spółką PROCHEM S.A.
Zakres umowy obejmuje:
- koordynację i nadzór nad pracami budowlanymi,
- opracowanie projektu budowlanego
- przeprowadzenie procesu przetargowego na wybór generalnych wykonawców zakładu produkcyjnego w Jaworznie.
Spółka PROCHEM S.A. będzie odpowiedzialna za uzyskanie pozwolenia na budowę (w tym m.in. decyzji środowiskowej dla inwestycji) oraz doprowadzenie do terminowego i jakościowego zakończenia wszystkich prac budowlanych i odbiorowych w miejscu, gdzie będzie produkowany polski samochód elektryczny.
„Jestem przekonany, że wybór PROCHEM S.A. na inwestora zastępczego jest wyborem z naszego punktu widzenia optymalnym. Zależało nam na znalezieniu partnera, który swoim doświadczeniem i specjalizacją w kompleksowy sposób wesprze nas w obliczu wyzwań związanych z budową zakładu produkcyjnego w Jaworznie.
PROCHEM S.A. ma bardzo duże doświadczenie w projektowaniu obiektów przemysłowych czy skomplikowanych instalacji technologicznych, co jest niezwykle istotne przy skali inwestycji takiej jak nasza. Również uzgodniona formuła EPCM, w której będziemy współpracować jest dopasowana do specyfiki naszego projektu.
Łączy ona odpowiedzialność inwestora zastępczego i generalnych wykonawców, co jest istotne z punktu widzenia kontroli kosztów inwestycji, specyfikacji materiałowej i standaryzacji technicznego wyposażenia zakładu czy wymagań Spółki co do zapisów kontraktowych” – powiedział Piotr Zaremba, Prezes Zarządu ElectroMobility Poland S.A.
„W ciągu swojej 75-letniej historii PROCHEM podejmował się wielu różnych wyzwań technicznych i inwestycyjnych. Nasz potencjał i doświadczenie w projektowaniu i realizacji zakładów przemysłowych, w tym w sektorze automotive, mogą być z powodzeniem wykorzystane przy budowie obiektów produkcyjnych fabryki Izery w Jaworznie.
Decyzja EMP o wyborze PROCHEM do pełnienia roli inwestora zastępczego jest tego najlepszym potwierdzeniem. Podpisana umowa obejmuje wsparcie Inwestora od etapu koncepcji technicznych do zakończenia przez Generalnych Wykonawców obiektów budowlanych, co w pełni odzwierciedla zakres kompleksowych usług, które od lat są specjalnością PROCHEM.
Nasi Klienci zawsze mogą liczyć na rzetelność, doświadczenie i wiedzę inżynierską, na których od lat PROCHEM buduje swoją pozycję rynkową.” – mówi Marek Kiersznicki, Prezes Zarządu PROCHEM S.A.
Niemcy zaprojektują fabrykę Izery
Spółka odpowiedzialna za polski samochód elektryczny podpisała umowę z firmą Dürr Systems AG na świadczenie usług inżynieryjnych. To doświadczona firma istniejąca na rynku od 1896 roku, wchodząca w część Dürr Group.
Spółka-matka to jedna z wiodących na rynku firm specjalizujących się w inżynierii mechanicznej i przemysłowej. Spółka ma doświadczenie w dziedzinie automatyzacji i cyfryzacji.
Od jakiegoś czasu działa w Polsce oddział tej firmy, gdzie powstają urządzenia i maszyny na potrzeby branży motoryzacyjnej. Oprócz tego firma zajmuje się również projektowaniem, np. systemów sterowania.
Do zadań planisty zakładu – firma Dürr Systems AG – będą należeć m.in. takie obowiązki, jak:
- zaprojektowanie linii produkcyjnych dla fabryki Izery,
- opracowanie koncepcji procesu produkcyjnego dla wszystkich trzech wydziałów produkcyjnych (spawalni, lakierni i montażu),
- opracowanie wytycznych do projektu budowlanego w zakresie technologii produkcji,
- opracowanie wewnętrznego procesu logistycznego zakładu oraz schematów funkcjonalnych dla procesu lakierniczego wraz z systemami oczyszczania powietrza.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Komentarze:
marzena - 22 lutego 2022
ciekawe kiedy