Polski patent pasów krzyżowych podbija świat
Fotelik polskiej firmy Ramatti z formułą Isofix i opatentowanym systemem pasów krzyżowych (Cross Belt System) jest innowacją na skalę światową. Można go śmiało uznać za międzynarodowy sukces polskiej myśli technicznej.
fot. Ramatti
|
Polski producent fotelików samochodowych dla dzieci rozpoczyna seryjną produkcję fotelika Ramatti Formula Isofix z nowatorskim systemem pasów krzyżowych. Najważniejszą korzyścią tego rozwiązania jest zwiększenie stopnia ochrony i bezpieczeństwa dziecka w porównaniu z tradycyjnymi pasami szelkowymi. Wyniki badań i testów przeprowadzone przez producenta dowodzą, że pas krzyżowy przytrzymuje znacznie większą powierzchnię ciała dziecka, dzięki czemu jednostkowy nacisk na klatkę piersiową jest podczas wypadku zdecydowanie mniejszy. Nowy system pasów powoduje również łagodniejsze rozproszenie energii, powstającej w trakcie zderzenia. Ponadto klamry pasów są w tym systemie ukryte pod fotelikiem, co pozwala na eliminację potencjalnych uszkodzeń genitaliów dziecka, wynikających z bezpośredniego kontaktu z tymi klamrami (co może doprowadzić do bezpłodności).
Fotelik ten zmniejsza takżę przeciążenia działające na malucha przy zderzeniu samochodu. Oczywiście jest wyposażony w najnowszy system mocowania Isofix, który zapewnia pełną stabilność fotelika zamontowanego na siedzeniu w samochodzie.
Także zmiana długości pasów wynikająca zwykle z okresowych zmian ubioru (lato-zima) oraz z konieczności dopasowywania pasów do wzrostu dziecka została w tym foteliku wyeliminowana. Opatentowany system eliminuje konieczność każdorazowej regulacji długości pasów przez co upraszcza zapinanie dziecka w foteliku.
fot. Ramatti
|
W foteliku Formula Isofix skraca się o połowę czas potrzebny na rozpięcie i wyjęcie dziecka z fotelika. Zaoszczędzone w ten sposób sekundy mogą zdecydować o życiu dziecka. Wyjęcie malucha przypiętego w foteliku tradycyjnymi pasami wymaga wielu różnych czynności jak np. przełożenie ręki. W rozwiązaniu Ramatti jedynym ruchem, jaki należy wykonać jest odpięcie klamry spinającej pasy. Producent zadbał również o dobrą jakość oraz wygodne materiały tapicerki, które umożlliwią szkrabowi komfortowe podróżowanie. Na zakrętach uchronią go przed przeciążeniami specjalnie wyprofilowane, głębokie boki fotelika, wzmocnione dodatkowo obszerną wkładką styropianową przy głowie dziecka, zapewniające właściwą ochronę kręgów szyjnych.
– Obserwując skutki z wypadku z udziałem dziecka przewożonego w foteliku, zacząłem się zastanawiać nad możliwością zwiększenia stopnia bezpieczeństwa, a szczególnie wyeliminowania zagrożenia urazów genitaliów, które zwłaszcza w przypadku chłopców mają istotne znaczenie. Dziecko
w grupie wagowej do 9 kg, tzn. od urodzenia do ok. 10 m-cy, wozi się samochodem tyłem do kierunku jazdy i konstrukcja fotelika jest zupełnie odmienna. Z kolei dzieci starsze niż ok. 3 lata (w grupie powyżej 18 kg) zaczynamy przystosowywać do jazdy w fabrycznych pasach bezpieczeństwa. Jedynie dla dzieci od ok. 10 m-cy do ok. 3 lat (w grupie 9-18 kg) jest dużo możliwości wdrożenia innowacji konstrukcyjnych – mówi Piotr Stasiak, dyrektor ds. rozwoju i wdrożeń w Ramatti, a zarazem konstruktor pasów krzyżowych.
fot. Ramatti
|
To nowatorskie rozwiązanie pasów krzyżowych w dziecięcym foteliku samochodowym zostało wyróżnione na największych w Europie międzynarodowych targach artykułów dziecięcych w Moskwie i w Kolonii. Badania przeprowadzone dzięki zastosowaniu systemu pasów krzyżowych w foteliku Ramatti Formula Isofix potwierdzają, że w razie wypadku dziecko jest dużo lepiej chronione niż w tradycyjnych pasach.
Firma Ramatti oferuje także modele fotelików Mars, przeznaczone dla dzieci o wadze od 0 do 13 kilogramów, oraz Venus dla dzieci o wadze od 9 do 18 kilogramów.
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: