Polska rajdówka przerobiona do służby w walczącym Kijowie. Ford Raptor sprawdzi się w warunkach wojennych

Pierwotnie Ford Raptor SVT 150 został dostosowany do celów rajdowych. Pojazd startował między innymi z powodzeniem w klasie pojazdów produkcyjnych czyli T2. Teraz został przerobiony tak, by służyć jako auto ratunkowe i ewakuacyjne w ciężkich warunkach wojennych.

Zgorzelecka spółka Innovation AG przygotowała specjalny pojazd zadaniowy dla walczącego Kijowa. Innovation AG przerobiła samochód rajdowy R-Six Team, tak aby mógł służyć jako auto ratunkowe i ewakuacyjne w ciężkich warunkach wojennych. Wzmocniono jego konstrukcja, a wnętrze zaadaptowano do przewozu rannych z linii frontu.

Polska rajdówka przerobiona do służby w walczącym Kijowie
Polska rajdówka przerobiona do służby w walczącym Kijowie, fot. materiały prasowe

Albert Gryszczuk, prezes Innovation AG, wyznał:

Nie mogliśmy nie zareagować na sytuację, w jakiej znaleźli się Ukraińcy. Pomagamy, tak jak potrafimy najbardziej efektywnie, czyli służąc naszą wiedzą, doświadczaniem i technologią. Bardzo szybko ustaliliśmy możliwości wsparcia z Weroniką Marczuk i Towarzystwem Przyjaciół Ukrainy. Adaptacja rajdowego pojazdu została przeprowadzona w ścisłej konsultacji z ukraińskimi żołnierzami. Okazało się, że jego specyfikacja pasuje do ekstremalnych warunków wojennych.

Polska rajdówka przerobiona do służby w walczącym Kijowie
Polska rajdówka przerobiona do służby w walczącym Kijowie, fot. materiały prasowe

Pierwotnie Ford Raptor SVT 150 został dostosowany do celów rajdowych. Pojazd wygrał między innymi Africa Eco Race w 2018 roku. Jechał 2 rundy pucharu świata Cross Country. Startował z powodzeniem w klasie pojazdów produkcyjnych czyli T2, w barwach zespołu R-Six Team, którego liderami są udziałowcy Innovation AG – Albert Gryszczuk i Robert Jan Szustkowski.

 Jeszcze w tym tygodniu pojazd trafi do Kijowa i tam rozpocznie służbę.

Polska rajdówka przerobiona do służby w walczącym Kijowie
Polska rajdówka przerobiona do służby w walczącym Kijowie, fot. materiały prasowe

Innovation AG ze Zgorzelca, od ponad 20 lat specjalizuje się w przebudowach i remontach pojazdów rajdowych i specjalnych. Ostatnie kilka lat, to rozwój technologii ekokonwersji i elektromobilności, co w Zgorzelcu dało efekt w postaci konstrukcji E-VANA, czyli polskiego auta dostawczego, budowanego przez Innovation AG wspólnie z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. O firmie zrobiło się głośno pod koniec 2018 roku, kiedy zaprezentowała Sokoła 4×4, czyli pierwszy polski, w pełni elektryczny, pojazd stworzony metodą ekokonwersji oraz ogłosiła plany startu zbudowanym przez siebie elektrycznym autem w Rajdzie Dakar.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze