Polska premiera Ducati 1299 Superleggera

W czwartek 20 lipca, na placu Bankowym w Warszawie, odbyła się premiera pięknej, mocnej, ale jednocześnie wyjątkowo lekkiej maszyny - Ducati 1299 Superleggera.

1299 Superleggera, zaprezentowany rok temu targach Eicma z Caseyem Stonerem za kierownicą, dziś świętuje swoją polską premierę. To superbike o masie zaledwie 156 kilogramów (167 kg z paliwem), którego silnik L-Twin z linii Superquadro (duża średnica tłoka i mały skok) o pojemności 1285 cm3 dysponuje mocą 215 KM przy 11000 obr./min. oraz 146,5 Nm momentu obrotowego osiąganego przy 9000 obr/min.

Motocykl został wykonany z wyjątkową dbałością o szczegóły. Szczególną uwagę zwrócono na ciężar użytych materiałów –  producent dumnie wymienia wśród nich włókno węglowe, tytan oraz magnez. Zbiornik paliwa został wykonany z aluminium.

W istocie, dominującym tworzywem w 1299 Superleggera jest włókno węglowe, z którego została zbudowana samonośna rama (monocoque)*, wahacz oraz robiące ogromne wrażenie wizualne karbonowe koła marki BST z aluminiową piastą. Dodatkowo, ten lekki materiał możemy zobaczyć w owiewkach, błotniku i wszelkiego rodzaju osłonkach. Całość osadzono na oponach Pirelli Diablo Supercorsa SP.

Motocykl wyposażono w zawieszenie Öhlins, hamulce Brembo (dwie tarcze 330 mm, klocki obsługuje pompa radialna, zakrętowy ABS – Bosch Cornering ABS), a dopełnienie stanowi wydech Acrapovica. Naszpikowano go również elektroniką. Jest tu układ kontroli trakcji (Ducati Traction Control EVO – DTC EVO) o dwóch trybach – pozwala na slajdy z szybciej pracującym tylnym kołem, by wkrótce uruchomić jeszcze jeden system, kontrolę slajdu (Ducati Slide Control – DSC), który umożliwia jeszcze bardziej profesjonalne powerslajdy – czasem obserwujemy takie patrząc na zawodników z MotoGP. Gdyby ktoś chciał poszaleć na kole, ma do dyspozycji Ducati Wheelie Control EVO (DWC EVO) – to kontrola uniesienia przedniego koła. Ani na światłach, ani na linii startu 1299 Superleggera może nie mieć sobie równych, jeśli kierowca uruchomi układ znany wcześniej z XDiavela – Ducati Power Launch (DPL). Na torze przyda się z pewnością kontrola hamowania silnikiem (Engine Brake Control – EBC) oraz możliwość zapisywania i odczytywania danych z GPS (Ducati Data Analyser+ GPS – DDA+ GPS).

Muszę przyznać, że Ducati 1299 Superleggera prezentuje się przepięknie! Czerwowo-białe malowanie, karbonowa rama, felgi, karbonowe dodatki, wraz ze zgrabną budową wydechu nadają tej sportowej maszynie estetycznej lekkości i sprawiają, że wygląda całkiem niepozornie, jak na ponad dwustu konnego, piekielnie szybkiego superbike’a.

Produkcja limitowana 1299 Superleggera liczy tylko 500 motocykli, a w Polsce dostępnych jest jedynie kilka sztuk. Cena wynosi 347 000 złotych.

* Rama jest lżejsza od tej z 1299 Panigale o 1,7 kilograma

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze