Półmetek sezonu WRC na Sardynii
Rajd Sardynii jest szóstą rundą Rajdowych Mistrzostw Świata. Oznacza to, że jesteśmy na półmetku rywalizacji o tytuł najlepszego kierowcy na całym ziemskim globie. Wydaje się, że nic nie jest w stanie przerwać doskonałej passy Sebastiena Loeba, który wygrał wszystkie tegoroczne rundy. Ma o 19 punktów więcej od swojego kolegi z zespołu Daniego Sordo. Najgroźniejszy dotychczas rywal Mikko Hirvonen traci równe 20 oczek.
Bazą rajdu jest nadmorskie miasto Olbia, a trasy zlokalizowane zostały na północno-wschodnim szmaragdowym wybrzeżu wyspy. Gorąca Sardynia i jej kręte, wąskie i kamieniste szutrowe odcinki specjalne będą stanowiły wyjątkowo trudne wyzwanie dla załóg i samochodów. Zawodnicy w ciągu trzech dni mają do przejechania 1 263,20 km, w tym 17 odcinków specjalnych o łącznej długości 347,12 km. Do walki stanęła cała czołówka z mistrzostw świata, a także zawodnicy walczący w Junior WRC.
Kościuszko na mecie wygranego Rajdu Sardynii |
Fot. KRT |
Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak, liderzy klasyfikacji Mistrzostw Świata JWRC, zakończyli zapoznanie z trasą Rally d’Italia Sardegna, szóstej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Konkurencja wśród Juniorów podczas tego rajdu będzie naprawdę ciężka, ale polska załoga się nie poddaje.
– Tegoroczne odcinki Rajdu Sardynii pokrywają się w dużej części z zeszłorocznymi, możemy więc używać tych samych notatek, a to bardzo pomaga. Przyczepność na zapoznaniu była znacznie lepsza, niż w ubiegłym roku, kiedy przed rajdem padało cały czas. Odcinki są twarde, dużo krótkich niewidocznych zakrętów. Na poboczu leży wiele dużych głazów, co wymaga bardzo precyzyjnej jazdy. Bardzo ciekawy jest pierwszy odcinek z drugiego dnia – biegnie po trakcie kolejowym, z którego zostały usunięte szyny. Będzie tam bardzo ślisko i będzie głęboka koleina. Na rajd zapowiadana jest słoneczna pogoda. Na zapoznaniu temperatura przekraczała 30 stopni, więc w rajdówce będzie dwa razy tyle. Mam nadzieję, że w tym roku na Sardynii będą również polscy kibice i będą tak samo widoczni, jak w ubiegłym roku. Ponieważ mamy ograniczoną liczbę opon, odcinek testowy przejedziemy tylko raz, aby sprawdzić ustawienia auta – powiedział Michał Kościuszko.
Warto dodać, że właśnie podczas ubiegłorocznego Rajdu Sardynii Michał z Maćkiem wygrali wśród Juniorów.
– W tym roku chciałbym powtórzyć ten sukces i przywieźć z Włoch kolejne 10 punktów – dodał Michał.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: