Policjanci zatrzymali radiowóz starego typu. Ktoś podszywał się pod funkcjonariuszy?
Do nietypowego zatrzymania doszło w Jeleniej Górze. Patrol policji zatrzymał do kontroli oznakowany radiowóz. Dlaczego? Funkcjonariusze chcieli dowiedzieć się, co na drodze robi radiowóz z lat 90.
Jak informuje jeleniogórska policja, funkcjonariusze z tamtejszej drogówki zatrzymali pojazd przypominający radiowóz, w którym znajdowali się 41-letni mężczyzna i 35-letnia kobieta. Auto posiadało wszelkie emblematy związane z policyjnym pojazdem.
Kierowca próbuje pouczać policjanta za kierownicą. Zbłaźnił się?
Policja nie wyjaśnia niestety niczego więcej. Nie wiemy, czy osoby podróżujące Volkswagenem były przebrane za policjantów, albo czy w pojeździe znajdowały się mundury lub inne policyjne wyposażenie. Ze zdjęć można wywnioskować jedynie, że mógł to być autentyczny radiowóz – posiada odpowiednie oznakowanie, sygnały świetlne na dachu, numer boczny oraz kraty zabezpieczające szyby.
Jeleniogórska policja wyjaśnia teraz w jaki sposób mężczyzna i kobieta weszli w posiadanie radiowozu starego typu. Trwa także ustalanie, czy pojazd nie był wykorzystany w celu popełnienia wykroczenia lub przestępstwa.
Policja próbowała zmusić kierowcę do popełnienia wykroczenia?
Policjanci przypominają, że zgodnie z artykułem 96a Kodeksu Wykroczeń, grozi kara aresztu do 14 dni albo grzywna oraz konfiskata urządzenia lub elementów oznakowania, osobie, która nie będąc do tego uprawnioną, posiada w pojeździe urządzenia stanowiące obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego w ruchu, wysyłające sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie, a także elementy oznakowania w postaci napisów.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Pularne te bimbarki na paltursach