
Policja chce kupić 100 nowych radiowozów. Wymagania dotyczące aut są wyjątkowo precyzyjne
Komenda Główna Policji rozpisała przetarg na zakup 100 nowych radiowozów. Samochody wspomogą funkcjonariuszy w egzekwowaniu nowych przepisów, które wejdą w życie po 1 stycznia 2022 roku.
Jak donosi dziennik.pl, polska policja rozpisała przetarg na zakup 100 nowych radiowozów z wideorejestratorami. Zgodnie z opublikowanymi informacjami, komenda główna zamierza zakupić 100 pojazdów w trzech transzach. Dwie po 46 samochodów z kamerami i jedna obejmująca osiem pojazdów z wideorejestratorami.
Wymagania dotyczące nowych radiowozów są wyjątkowo precyzyjne. Zgodnie ze specyfikacją, samochody muszą być napędzane minimum 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2 l lub więcej i mocy nie mniejszej niż 200 kW. Powinny też być wyposażone w napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię biegów.
Co więcej, policja określiła też konkretne osiągi – od 0 do 100 km/h w mniej niż 6 sekund i co najmniej 250 km/h prędkości maksymalnej.
Co ciekawe, w przetargu nie przewidziano miejsca dla pojazdów z alternatywnym napędem. Pod uwagę są brane wyłącznie auta z silnikiem benzynowym, w nadwoziu sedan lub liftback, w stonowanych kolorach, które nie rzucają się w oczy.
Wszystko wskazuje na to, że mowa o pościgowym sprzęcie, który najprawdopodobniej uzupełni zasoby grupy Speed. Przyjmowanie ofert zakończy się w połowie stycznia 2022 roku, a oferent, który wygra przetarg, będzie musiał dostarczyć zamówione pojazdy najpóźniej w grudniu.
Nowe samochody mają wspomóc polskich funkcjonariuszy w egzekwowaniu nowych przepisów, które wejdą w życie po 1 stycznia 2022 roku. Zgodnie z nowymi przepisami wzrosną stawki punktowe i finansowe w taryfikatorze mandatów.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: