
Polacy zmieniają samochody jak rękawiczki – najszybciej w UE
Polacy zmieniają samochody zaskakująco często, ale kwoty jakie przeznaczamy na zmianę nie rokują na znaczący wzrost jakości.
Spis treści
- Jak często Polacy zmieniają samochody?
- Polacy zmieniają samochody często, ale ile na to wydają?
- Polacy, gdy zmieniają samochody patrzą na stan techniczny, a nie na emisje
Polacy zmieniają samochody najczęściej w Unii Europejskiej, ile wydajemy przeciętnie na nowe auto? Jak często zmieniamy samochód? Na co przede wszystkim patrzą kupujący w Polsce? Jak to wygląda w innych krajach?
Jak często Polacy zmieniają samochody?
Najliczniejsza grupa nabywców (36,6%) wymienia swoje auto na kolejny model zaledwie co 4-6 lat. A kolejne 35% klientów robi to jeszcze częściej, bo co 1 – 3 lata. Właściciele, którzy kupują auta na dłużej niż dekadę stanowią garstkę polskiego rynku: zaledwie 2,1%. Zupełnie inaczej jest np. we Francji. To właśnie w tym kraju znajduje się wg statystyk największy odsetek kierowców (aż 13%), którzy wymieniają swój samochód rzadziej niż co 10 lat. Zatem stosunkowo liczna grupa francuskich kierowców niespecjalnie chce inwestować w nowsze auta i jeździ tym co ma tak długo, aż stan techniczny pojazdów zmusi ich do zmiany.

Polacy zmieniają samochody często, ale ile na to wydają?
Polacy mają mniejszą siłę nabywczą, niż mieszkańcy Zachodniej Europy. To fakt, z którym trudno polemizować. Widać to również w statystykach analizujących średnie kwoty, jakie europejscy nabywcy wydają na nowe auto. W Polsce blisko 30% nabywców (29,7%) wydaje na wymianę swojego używanego auta kwoty od 4700 do 14 100 zł. Takim, dość skromnym (jak na zakup auta) budżetem dysponuje najliczniejsza grupa nabywców w Polsce. Co więcej, co dziesiąty kierowca w Polsce stara się wybierać kolejne auto za kwotę nie wyższą niż 4700 zł. Podobnie jest w Czechach i na Węgrzech. Z kolei we Włoszech, Francji czy Wielkiej Brytanii wydaje się znacznie więcej: najliczniejszą grupą są kierowcy dysponujący budżetem w przedziale od 23 400 do 70 300 zł.
Polacy, gdy zmieniają samochody patrzą na stan techniczny, a nie na emisje
Na co patrzą Polacy, gdy zmieniają samochody? Oczywiście najważniejszym czynnikiem (tak określa go aż 44,9% kupujących) jest cena samochodu, ale w czołówce priorytetów znajdują się również: stan techniczny, bezpieczeństwo oraz jak najmniejsza liczba szkód na koncie. Ten ostatni parametr pobudza patologię polskiego rynku polegającą na nagminnym ukrywaniu przeszłości oferowanych aut przez sprzedających. Tymczasem o ile stan techniczny czy bezpieczeństwo nie budzą zastrzeżeń, to już liczba szkód na koncie niekoniecznie wiele mówi o faktycznej kondycji danego pojazdu. Nieuczciwy sprzedawca, który zręcznie zamaskuje historię auta po poważnym wypadku ma w efekcie większą szansę na sprzedaż pojazdu niż uczciwy kierowca, który chce sprzedać auto naprawiane zgodnie ze sztuką, po kilku drobnych przygodach, które w żaden sposób nie wpłynęły na stan techniczny i rzeczywiste bezpieczeństwo danego auta. Jeżeli chodzi o emisje, czy kraj pochodzenia – tym nie przejmuje się praktycznie nikt. (źr. danych statystycznych: CarVertical).
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: