Pojazdy okazały się zbyt ciężkie, chociaż jechały na pusto!
Czy pojazd może ważyć o kilka ton za dużo, chociaż jedzie zupełnie bez ładunku? Najwyraźniej może.
Inspektorzy sprawdzają nie tylko wagę pojazdów przewożących towary, ale również jadących „na pusto”. Tego typu kontrole przeprowadzili ostatnio opolscy inspektorzy ITD.
Dostawczak był przeciążony, nawet kiedy jechał na pusto! Jak to możliwe?
Wynik tych kontroli to pięć przypadków na sześć, kiedy rzeczywista masa własna pojazdów znacznie odbiegała od masy własnej wpisanej w dowodzie rejestracyjnym. Największa różnica między „oficjalnymi danymi”, a wynikiem ważenia wyniosła 6,3 tony. Przy wpisanej masie własnej 8,5 tony, pusty pojazd ważył 14,8 t!
Wszystkie dostawczaki w Polsce jeżdżą przeładowane? Niepokojące wyniki kontroli
Różnice spowodowane były wprowadzonymi przez przewoźników modyfikacjami, w tym zamontowaniem systemów załadowczych. W wyniku kontroli inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne pojazdów. Przewoźnicy muszą teraz zgłosić właściwym organom modyfikację pojazdu, powodującą zmianę masy własnej pojazdu.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: