Pojazdy okazały się zbyt ciężkie, chociaż jechały na pusto!
Czy pojazd może ważyć o kilka ton za dużo, chociaż jedzie zupełnie bez ładunku? Najwyraźniej może.
Inspektorzy sprawdzają nie tylko wagę pojazdów przewożących towary, ale również jadących „na pusto”. Tego typu kontrole przeprowadzili ostatnio opolscy inspektorzy ITD.
Dostawczak był przeciążony, nawet kiedy jechał na pusto! Jak to możliwe?
Wynik tych kontroli to pięć przypadków na sześć, kiedy rzeczywista masa własna pojazdów znacznie odbiegała od masy własnej wpisanej w dowodzie rejestracyjnym. Największa różnica między „oficjalnymi danymi”, a wynikiem ważenia wyniosła 6,3 tony. Przy wpisanej masie własnej 8,5 tony, pusty pojazd ważył 14,8 t!
Wszystkie dostawczaki w Polsce jeżdżą przeładowane? Niepokojące wyniki kontroli
Różnice spowodowane były wprowadzonymi przez przewoźników modyfikacjami, w tym zamontowaniem systemów załadowczych. W wyniku kontroli inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne pojazdów. Przewoźnicy muszą teraz zgłosić właściwym organom modyfikację pojazdu, powodującą zmianę masy własnej pojazdu.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: