“Podziel się drogą” – ruszyła kampania społeczna Forda skierowana do kierowców i rowerzystów

Na Letnim Salonie Forda w Porcie Jastarnia zainaugurowano akcję społeczna “Podziel się drogą”. Akcja ma na celu popularyzację dobrych zachowań wśród kierowców i rowerzystów.

Letni Salon Forda pojawił się w Porcie Jastarnia już po raz drugi. Odwiedzający mogą odbyć bezpłatne jazdy testowe oraz doświadczyć specjalnie przygotowanej rzeczywistości wirtualnej, która przedstawia świat widziany  z punktu widzenia rowerzysty czy kierowcy. Letni Salon Forda jest bowiem jednym z elementów kampanii społecznej Forda “Podziel się drogą”.

Letni Salon Forda to miejsce inauguracji kampanii społecznej Forda “Podziel się drogą”. Ma ona na celu popularyzację dobrych zachowań wśród kierowców i rowerzystów, promowanie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym, uprzejmości, empatii i porozumienia pomiędzy kierowcami i rowerzystami. 

“Podziel się drogą” - ruszyła kampania społeczna Forda skierowana do kierowców i rowerzystów

W ramach akcji „Podziel się drogą” Ford Polska współpracuje z polską firmą KROSS – liderem rynku rowerowego w Polsce. Powstała 30 lat temu firma posiada w swoim portfolio rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także markę Le Grand, skupiającą rowery miejskie. Produkty KROSS dystrybuowane są do prawie pięćdziesięciu krajów w tym do Europy Środkowo-Wschodniej, Europy Zachodniej czy do tak odległych miejsc jak Oman czy Australia.

Aktywnie podróżując na dwóch i czterech kołach. Nieraz miałem okazję przekonać się, jak wiele frustracji i niebezpieczeństw czyha na naszych drogach zarówno na rowerzystów, jak i kierowców. Kluczem do zmiany tej sytuacji jest uświadomienie użytkownikom bardzo różnych środków transportu, jak dzielić się drogą. To bardzo ważne dla naszego zdrowia, a nawet życia – wyjaśnia Bogusław Głów, dyrektor zarządzający Ford Polska.

Akcja “Podziel się drogą” jest częścią Letniego Salonu Forda znajdującego się w Porcie Jastarnia. Na miejscu można odbyć wirtualną jazdę “Wheel Swap”. To innowacyjne doświadczenie pozwala zobaczyć świat z punktu widzenia rowerzysty i kierowcy samochodu i umożliwia przekonanie się, jak nieodpowiedzialne zachowanie każdego z użytkowników drogi może prowadzić do mrożących krew sytuacji i śmiertelnego zagrożenia dla innych. 

Na stoisku dostępne są informacje dotyczące bezpiecznego poruszania się po drogach oraz bezpłatna odblaskowa opaska, dzięki której będziemy bardziej widoczni w ruchu ulicznym.

W ramach kampanii społecznej “Podziel się drogą” Ford Polska współpracuje również z dr. hab. Jackiem Wasilewskim – kulturoznawcą i analitykiem zachowań społecznych. W wyniku tej kooperacji powstanie seria felietonów poświęconych bezpieczeństwu i pozytywnym zachowaniom kierowców i rowerzystów.

Na naszych drogach pojawia się coraz więcej pojazdów. Z roku na rok rośnie liczba rowerzystów i kierowców. Dlatego tak ważne jest, aby zachęcać każdego użytkownika drogi do wzajemnego szacunku. Zależy nam, żeby fani czterech i dwóch kółek byli otwarci na siebie. Właśnie z tą myślą Ford we współpracy z KROSS uruchomił “Podziel się drogą”. To szczególnie ważny temat zwłaszcza w obliczu ostatnich wypadków, które wstrząsnęły opinią publiczną – dodaje Mariusz Jasiński, dyrektor komunikacji i public relations Ford Polska.

“Podziel się drogą” - ruszyła kampania społeczna Forda skierowana do kierowców i rowerzystów

Kampania społeczna “Podziel się drogą” jest bezpośrednią kontynuacją działań zapoczątkowanych w ramach międzynarodowego cyklu szkoleń Ford Driving Skills for Life. W ubiegłym roku oprócz modułów związanych z rozpoznawaniem zagrożeń na drodze czy panowania nad pojazdem pojawiło się szkolenie “Share the road” (Podziel się drogą). Młodzi kierowcy nauczyli się na nim między holenderskiego sposobu wychodzenia z samochodu. Zapobiega on nieumyślnemu otwarciu drzwi, kiedy w naszym kierunku nadjeżdża rowerzysta. Uczestnicy dowiedzieli się również o martwym punkcie oraz o tym, jakie odległości należy zachować podczas wyprzedzania na drodze.

Bezpłatne warsztaty Ford Driving Skills for Life były organizowane również w Polsce, a w ramach zajęć przeszkolono w 2019 niemal 1000 młodych kierowców. Od chwili inauguracji programu w 2016 roku kurs zaliczyło w Polsce blisko 3000 osób.

Letni Salon Forda w Porcie Jastarnia otwarty będzie codziennie do 16 sierpnia w godzinach od 11.00 do 19.00.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze