Podwójne zwycięstwo Audi na torze Silverstone
Audi rozpoczęło sezon 2013 Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) federacji FIA. Dwa Audi R18 e-tron quattro zdominowały sześciogodzinny wyścig na torze Silverstone, zajmując pierwsze i drugie miejsce na podium.
Po podwójnym marcowym zwycięstwie podczas nie kwalifikującego się do serii WEC dwunastogodzinnego wyścigu na torze w Sebring, był to drugi już triumf samochodów sportowych Audi w tym roku.
Zwycięstwo w Silverstone nie przyszło łatwo. Kierowcy Audi przypieczętowali prowadzenie dopiero w piątej godzinie wyścigu, po 151 okrążeniach. Pomimo wypadnięcia z toru podczas dublowania oraz konieczności dodatkowej zmiany opon, McNishowi udało się utrzymać na czołowej pozycji.
Linię mety przekroczył z przewagą 3,4 sekundy nad kolejnym samochodem.
Zwycięska ekipa Audi |
![]() |
fot. Audi
|
Od samego początku wyścigu rozgorzała ekscytująca walka z Toyotą. Allan McNish, jadący Audi z numerem startowym „2”, po raz pierwszy objął prowadzenie na szóstym okrążeniu. Siostrzany pojazd z numerem startowym „1”, prowadzony przez trio kierowców, Szwajcara Marcela Fässlera, Niemca André Lotterera i Francuza Benoît Tréluyera szybko dołączył do prowadzącej „dwójki”. Podczas 77. okrążenia, samochód prowadzony przez Fässlera wysunął się nawet na pierwsze miejsce. Niestety, defekt lewej przedniej półosi w czwartej godzinie wyścigu sprawił, że hybrydowy napęd pojazdu z numerem „1” nie mógł już przenosić mocy na przednią oś. Szwajcar, aktualny mistrz świata, musiał dać za wygraną.
Już za trzy tygodnie będziemy świadkami kolejnej rozgrywki. 4 maja na torze Spa – Francorchamps, w ramach przygotowań do tegorocznej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Audi po raz pierwszy wystawi do rywalizacji trzy samochody R18 e-tron quattro.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: