Poduszki powietrzne D-Air Street dla motocyklistów
Po pozytywnym przyjęciu wersji D-Air Racing dostępnej dla sportowców, Dainese wypuściło na rynek nowy, zintegrowany systemu ochrony motocyklistów, którego można używać na drodze.
fot. Dainese
|
D-Air Street składa się z kurtki lub kamizelki, oraz systemu czujników Mkit, które monitorują zachowanie motocykla w czasie jazdy. Główny czujnik umieszczony jest przy desce rozdzielczej razem z wyświetlaczem, na którym kierowca może sprawdzić działanie systemu i naładowanie baterii w kurtce, drugi umieszczony jest pod siedzeniem. Są to akcelerometry, które działają podobnie do tych, które znamy z telefonów komórkowych – reagują na silne wstrząsy i upadki. Podczas wypadku czujnik przekazuje do odbiornika na kurtce informację, aby ta w ciągu zaledwie 45 milisekund napełniła poduszki 24 litrami powietrza, które amortyzują kark, plecy, klatkę piersiową i brzuch kierowcy przed skutkami zderzenia.
Mkit może ochraniać także pasażera wyposażonego w kurtkę D-Air Street, monitorując dwie osoby naraz. System na ubiorze wyposażony jest w baterie, które wytrzymują do 30 godzin ciągłego użytkowania i do pełnego naładowania potrzeba im kolejnych pięciu.
D-Air Street dostępny jest w trzech wersjach: jako kamizelka, kurtka tekstylna i kurtka z oddychającego materiału Gore-Tex. Do poduszek powietrznych dołączone są w standardzie ochraniacze kręgosłupa, barków i łokci. Dla większej wygody czy zmieniających się warunków na drodze, kurtki mają odpinane rękawy i zdejmowaną podszewkę termiczną.
System póki co dostępny jest niestety tylko w wersji męskiej, dodatkowo nie jest to mały wydatek. Kamizelka kosztuje niecałe 640 funtów, a najlepsza wersja kurtki pikuje aż do 1,300. Mkit jest wydatkiem rzędu niecałych 400 funtów, co daje maksymalnie aż 1,700 funtów za całość. Doskonale jednak wiemy, że nie ma takiej ceny za nasze bezpieczeństwo, która byłaby za wysoka. Miejmy więc nadzieję, że producenci Dainese pomyślą niedługo także o kobietach.
Na stronie http://www.dainese.com/uk_en/d-air/d-air-street można obejrzeć sposób w jaki układ czujników reaguje na uderzenie.
Najnowsze
-
Kto może żądać badania trzeźwości kierowcy autokaru? Oto jak wygląda bezpieczeństwo dzieci jadących autobusem na ferie
Na trwających feriach zimowych wg. MEN przebywa obecnie 957 tys. dzieci. To czas, kiedy najmłodsi często korzystają z transportu autobusowego, podróżując na zimowiska czy obozy. To także czas wzmożonej aktywności nietrzeźwych kierowców na drogach. -
Cena paliwa spadnie? Do końca ferii czekają nas zmiany na stacjach
-
Kierunkowskaz na rondzie włączają niedouczeni kierowcy – kiedy możesz to zrobić a kiedy nie wolno?
-
Elektroniczne winiety Węgry – co warto wiedzieć o węgierskim systemie opłat drogowych?
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Zostaw komentarz: