Podsumowanie startu zawodniczek w 73. Rajdzie Polski
W dniach 30 czerwca-3 lipca rozegrał się Rajd Polski. Mikołajki stały się bazą dla zawodników z całego świata, gdyż po raz kolejny Mazury są areną dla rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA.
Zawodnicy mieli do pokonania 21 odcinków specjalnych o długości 306 kilometrów, a cała trasa liczyła 1253 km. Po kilku dniach upałów pogoda zaskoczyła ulewnymi deszczami, a ostatnia pętla rajdu – śliska, zabłocona i pełna kolein – stała się dla wielu zawodników walką o przetrwanie. Metę osiągnęło 48 załóg.
Na rajdowe odcinki wyruszyły także kobiety, a dokładnie 4 zawodniczki w roli pilotów i 3 z nich osiągnęły upragnioną metę. Najwyżej sklasyfikowana została Ilka Minor, która towarzyszyła Henningowi Solberg w Fordzie Fiesta RS WRC z numerem 16. Ilka to bardzo doświadczona pilotka, która swoje starty rozpoczęła już w 1994 roku, a obecnie startuje ze swoim kierowcą w wybranych rajdach. Mimo wielu przygód i konieczności zmiany koła na odcinku – załoga osiągnęła metę na15. miejscu klasyfikacji generalnej i 12. w klasie.
Na 31. miejscu w klasyfikacji generalnej i 2. w klasie metę osiągnęła Ella Kremer – jedna z najmłodszych zawodniczek w historii Rajdowych Mistrzostw Świata. Córka Armina Kremera zadebiutowała na Rajdzie Polski mając jedynie 17 lat, jako pilotka Marijana Griebela w Oplu Adam R2 z numerem 85. Jej 47-letni ojciec jest trzykrotnym mistrzem Niemiec, mistrzem Azji i Pacyfiku, a także mistrzem Europy:
– Nadal jestem pod wrażeniem przeżyć tego weekendu. Chcę podziękować za zaufanie i za wielką szansę, jaką dał mi Marijan i jego zespół. Na początku byłem nieco przestraszona, jak szybko jest w takim samochodzie, ale Marijan mnie bardzo wspierał i zawsze informował, jak mogę coś zrobić lepiej. Nie mam wątpliwości, że w tym rajdzie wiele się nauczyłam, a pomimo silnej konkurencji, naszym małym zespołem zajęliśmy drugie miejsce w klasie i trofeum za najlepszy zespół prywatny– podsumowuje zawodniczka,
Vanessa Lemoine, która towarzyszyła Romainowi Martelowi w Citroenie DS3 R3T z numerem 66, również znalazła się na mecie. Zawodniczka startowała do tej pory jedynie we francuskich rajdach, a sezon 2016 jest dla niej przełomowy i po Rajdzie Portugalii to był jej drugi start w mistrzostwach Świata. Po rajdzie załoga szalała z radości, bo pomimo przygody, po której kibice pomogli im wrócić na koła i bardzo trudnej końcówce rajdu, udało się osiągnąć 4. miejsce w JWRC i 34. w klasyfikacji generalnej.
Niestety w pierwszej sobotniej pętli Marius Aasen miał dachowanie swoim Fordem Fiesta i tym samym czwarta pilotka – Weronica Engan zakończyła udział w Rajdzie Polski.
https://www.youtube.com/watch?v=c5c27RhLSVo
Kolejną rundą Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA będzie Rajd Finlandii, rozegrany pod koniec lipca, który swoją charakterystyką często jest porównywany do polskiej rundy.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: