Podkalicka i Madej testują Buggy Smarta w Hiszpanii
Kobieca załoga - Klaudia Podkalicka i Joanna Madej - mająca w planach start w przyszłorocznym Rajdzie Dakar, długo szukała samochodu odpowiadającego ich charakterowi. W końcu wybór padł na Buggy Smarta, a damski zespół pojechał testować maszynę na hiszpańskich szutrach.
Joanna Madej (z lewej) i Klaudia Podkalicka w Buggy Smart T3. |
fot. Pedro Klak
|
Buggy Smart T3, którego dziewczyny przetestowały w pięknej hiszpańskiej scenerii, to jedyne na świecie połączenie oryginalnej konstrukcji z lekką karoserią miejskiego samochodu, co czyni ten pojazd atrakcją wizualną dla każdego widza.
Klaudia pod czujnym okiem ośmiokrotnego uczestnika Dakaru poznawała tajniki nowej rajdówki.
– Jestem bardzo zaskoczona. Auto wygląda jak mały, miejski samochodzik, a sprawuje się świetnie w terenie. Na początku nie było łatwo go opanować, gdyż stosunkowo duża moc w zestawieniu z lekką jak piórko konstrukcją sprawia, że ta terenówka jest bardzo zrywna i narowista. Jednak z każdym kilometrem co raz lepiej mi się jeździło i dzień testów zaliczam do naprawdę udanych.
Bardzo lekka konstrukcja (500 kg), duży skok zawieszenia (35 cm) i spora moc powodowały, że samochód momentami wzbijał się w powietrze, aby potem wylądować jak przyklejony do podłoża. Dziewczyny spędziły bardzo pracowity dzień, a testy w pełni spełniły ich oczekiwania.
– Filmy na których oglądałam ten samochód wprawiły mnie w zachwyt, ale jak zobaczyłam to cudeńko na żywo to w pełni się zakochałam – komentuje Joanna Madej. – Pasuje do nas jak ulał! Wprawdzie miejsca w środku jest mało, ale przecież my również do gigantów nie należymy. Komfortu też nie będzie, bo nie ma szyb i trzeba podróżować w goglach, ale wyjazd na Dakar to nie sposób na spędzenie wakacji.
Teraz przed załogą ciężki czas dopinania budżetu. Wszyscy mają nadzieję, że przy takim oryginalnym zestawieniu uda się zrealizować plany i Buggy Smart z Klaudią Podkalicką i Joanną Madej zaprezentują się na Dakarze 2014.
Konstrukcja Buggy Smart – Polaris oparta jest na pojeździe terenowym (ATV) Polaris RZR XP 900, który wygrał Dakar 2013 w kategorii T3.
Przy niewielkiej wadze (pół tony) jego czterosuwowy silnik w układzie V-Twin generuje moc i moment obrotowy więcej niż wystarczający do szybkiego i sprawnego poruszania się w najcięższym nawet terenie.
Pokonywanie przeszkód ułatwia spory prześwit (30 cm) oraz rewelacyjne zawieszenie z amortyzatorami typu Fox Podium 2.0, których skok wynosi 34,3 cm z przodu i 35,6 z tyłu.
Napęd jest przenoszony na zarówno na tył, jak i na wszystkie cztery koła.
Hamulce – hydrauliczne, tarczowe z przodu i z tyłu.
Buggy Smart jest całkowicie i zgodnie ze wszystkimi normami FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) przygotowany do startów w rajdach cross country. Ma wbudowane niezbędne systemy bezpieczeństwa i nawigacyjne.
Na zdjęciach Buggy Smart występuje w wersji jednoosobowej, ale dostosowanie do układu kierowca – pilot zajmuje najwyżej jeden dzień.
Załoga Podkalicka / Madej zadowolona z testów w Hiszpanii. |
fot. Pedro Klak
|
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: