
Po przerwie rusza budowa drogi ekspresowej S5. Jak wygląda stan prac?
Budowa drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim została podzielona na siedem odcinków realizacyjnych o łącznej długości około 128 kilometrów. Droga połączy Wrocław, Poznań i Bydgoszcz z autostradą A1 w okolicy Grudziądza.
Budowa trasy S5 w woj. kujawsko-pomorskim została podzielona na dwa etapy. Pierwszy dotyczy budowy na odcinku Nowe Marzy – Świecie Południe, natomiast drugi Świecie Południe – Bydgoszcz Północ. W sumie cały budowany odcinek trasy S5 ma 45 kilometrów długości.
S5 Nowe Marzy – Świecie Południe
Budowa drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy – Świecie Południe odbywa się w głównej mierze po śladzie starej drodze krajowej nr 5 oraz pasa rezerwowego pozostawionego w trakcie budowy obwodnicy Świecia ponad dwie dekady wcześniej. Droga połączy autostradę A1 z obwodnicą Świecia, która w ramach zadania jest rozbudowywana do przekroju 2×2.
Wykonawca 23-kilometrowego odcinka S5 Nowe Marzy – Świecie Południe, firma Budimex, po zakończeniu przerwy zimowej prowadzi prace we wszystkich branżach. 14 lutego, dzięki korzystnym warunkom pogodowym, wykonawca przeprowadził ostatnie duże betonowanie dwóch ustrojów nośnych wiaduktu WS1-3a w Sartowicach. 25 marca przełożono ruch na 5,5-kilometrowym odcinku obwodnicy Świecia. Wcześniej w celu dokończenia prac przy przejściu dla zwierząt w m. Dworzysko ruch poprowadzono prawą nitką drogi (w stronę Bydgoszczy).
S5 Świecie Południe – Bydgoszcz Północ
Budowa drogi ekspresowej S5 Świecie Południe – Bydgoszcz Północ odbywa się w głównej mierze po starej DK5. Wyjątkiem jest odcinek omijający Aleję dębową w Borównie. Droga połączy obwodnicę Świecia z węzłem Bydgoszcz Północ, który stanowi północny kraniec obwodnicy Bydgoszczy.
Wykonawca 22-kilometrowego odcinka Świecie Południe – Bydgoszcz Północ, konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud, po zakończeniu przerwy zimowej prowadzi prace we wszystkich branżach. 1 marca wprowadzono zmianę organizacji ruchu na budowie węzła Trzeciewiec, która otworzyła nowe fronty robót. Na terenie budowy Obwodu Utrzymania Drogi w m. Zbrachlin trwa montaż elementów magazynu soli. Prace ziemne na budowie węzła Gruczno znacznie odmieniły rzeźbę terenu i uwidoczniły wznoszące się elementy konstrukcji przyszłego wiaduktu.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: